Intel HD Graphics verhogen

Pagina: 1
Acties:
  • 551 views

• HarkoV5
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-03-2018
Ik heb onlangs een nieuwe laptop gekregen van de verzekering omdat mijn oude was kapot gevallen, in mijn oude laptop zat een aparte videokaart van ati, maar deze laptop heeft een intel graphichs HD.

nu heb ik 6 gb ddr3 geheugen en de sharedvideo neemt maar max 128 mb geheugen.

hoe kan ik dit veranderen? ik heb in de bios gekeken maar daar zie ik het wel staan maar kan het niet verhogen.

bij voorbaat bedankt
Groeten Harko

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:28
Ik kom via google alleen maar tegen dat het hardwired is en dus niet handmatig aan te passen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

HarkoV5 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 00:14:
nu heb ik 6 gb ddr3 geheugen en de sharedvideo neemt maar max 128 mb geheugen.
Intel HD Graphics neemt de hoeveelheid geheugen die het nodig heeft dynamisch, dat gaat automatisch. Meer geheugen maakt de videokaart niet sneller

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 07-05-2012 00:44 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• HarkoV5
ok, nou dus een mooie kloten laptop ervoor in de plaats gekregen.

[ Voor 88% gewijzigd door HarkoV5 op 07-05-2012 01:03 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

HarkoV5 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 00:55:
dus als ik het goed begrijp pakt hij het automatisch? als ik bv Operation Flashpoint Dragon Rising wil spelen die heeft min 256 mb nodig en ik kan tot 1,7 gig gaan met videogeheugen zegt de intel hd controlpanel.

dus hij zou het soepel moeten laten lopen maar dat doet hij dus totaal niet
Het is geen dedicated videokaart, en inderdaad niet geschikt voor games. Maar dit kun je zelf toch wel opzoeken?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• chrisros
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-01 12:41

chrisros

I turn coffee into code

Ik Zou zeggen, laptop verkopen en een kopen met een dedicated videokaart, want met Intel HD gamen is waardeloos...

• HarkoV5
HarkoV5 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 00:55:
ok, nou dus een mooie kloten laptop ervoor in de plaats gekregen.
oeps verkeerde knop :P

jah dan maar weer met de pc de games gaan spelen :P

• HarkoV5
maar is bij deze laptop naderhand nog een videokaart in te bouwen???

heb een Acer Aspire 7739

• Saampje1460
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-01 10:50
Bij de meeste laptops is het helaas niet mogelijk om naderhand nog een videokaart in te bouwen.

Verwijderd

Een aparte videokaart van Ati zegt ook niet alles, een moderne laptop met Intel chip is qua graphics sneller dan een laptop met een budget Ati kaartje van paar jaar oud.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2012 01:42 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

HarkoV5 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 01:17:
maar is bij deze laptop naderhand nog een videokaart in te bouwen???
Daar is de Thandor in "CSL FAQ" voor, en het antwoord is: nee. Een externe videokaart gaat je ook niet echt helpen. Maar zoals gezegd staat dit in FAQs etc, iets meer zelf zoeken is verstandig en leer je ook een stuk meer van :)

• HarkoV5
gambieter schreef op maandag 07 mei 2012 @ 02:15:
[...]

Daar is de Thandor in "CSL FAQ" voor, en het antwoord is: nee. Een externe videokaart gaat je ook niet echt helpen. Maar zoals gezegd staat dit in FAQs etc, iets meer zelf zoeken is verstandig en leer je ook een stuk meer van :)
het spijt mij zeer vriend maar ik had aan een simpel ja of nee genoeg gehad, en niet direct een preek over dat ik in de FAQ moet gaan zoeken.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

HarkoV5 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 02:36:
het spijt mij zeer vriend maar ik had aan een simpel ja of nee genoeg gehad, en niet direct een preek over dat ik in de FAQ moet gaan zoeken.
Maar zo werkt het hier niet, zie Het algemeen beleid #quickstart. Dat is geen preek maar ik hoop dat je begrijpt dat eigen inzet op prijs wordt gesteld :) .

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
HarkoV5 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 02:36:
[...]

Aan wat gambieter zegt kan ik anders niet veel toevoegen. Neem inderdaad een kijkje in Het algemeen beleid om een beeld te krijgen van wat wij op GoT verwachten in een goede topicstart. Dit topic voldoet niet aan de eisen, omdat het onderwerp al vaker is besproken en het antwoord dus vrij gemakkelijk te vinden is door zelf wat meer moeite te doen. Verder heeft je vraag ook niet zozeer met Overclocking & Tweaking te maken, maar meer met Videokaarten & Beeldschermen.

Open daar nu niet gelijk hetzelfde topic, maar lees eerst even het genoemde beleid door. Deze gaat dicht.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.