Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat!
Fisheye weet ik zo snel niet. Je zou voor een eentje kunnen gaan met m42 vatting (schroefdraad) en dan met een adaptertje op je body schroeven. Als je autofocus wil zal je toch wat dieper in de buiten moeten tasten (als die lenzen er überhaupt zijn).
Ik weet verder ook niet wat jij goedkoop en duur vind
Het is voor mij puur voor de hobby laar dat duidelijk zijn.
Voor de fisheye heb ik al iets gevonden op ebay.
Een lensje die je bovenop je nornale lens schroeft (55mm draad)
Die zijn rond de 30$. Zou dat wat zijn?
Edit:
Deze: http://www.ebay.nl/itm/55...R-A200-A300-/110664753153
[ Voor 16% gewijzigd door CLPY op 06-05-2012 23:14 ]
Nee, dat is brol.CLPY schreef op zondag 06 mei 2012 @ 23:11:
Mijn budget voor de telelens was max 100 euro.
Het is voor mij puur voor de hobby laar dat duidelijk zijn.
Voor de fisheye heb ik al iets gevonden op ebay.
Een lensje die je bovenop je nornale lens schroeft (55mm draad)
Die zijn rond de 30$. Zou dat wat zijn?
Edit:
Deze: http://www.ebay.nl/itm/55...R-A200-A300-/110664753153
Je kan eens kijken naar de Samyang 8mm f3.5 fisheye. De tip van de telelens is goed, voor minder als dat denk ik niet dat je een lens zal vinden dat een degelijke beeldkwaliteit heeft.
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Bedankt voor de tip, maar 300 euro (nieuw) vind ik echt heel veel geld...LaurentS schreef op zondag 06 mei 2012 @ 23:21:
[...]
Nee, dat is brol.
Je kan eens kijken naar de Samyang 8mm f3.5 fisheye. De tip van de telelens is goed, voor minder als dat denk ik niet dat je een lens zal vinden dat een degelijke beeldkwaliteit heeft.
Ik ga eens rondkijken voor die minolta lens die jullie noemen.
Bij lenzen is er 1 simpele regel: Goedkoop is duurkoop.CLPY schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:53:
De vraag is: Zijn deze producten goedkoop te krijgen en is het verstandig om te kopen?
Het is dan ook veel verstandiger om in goede lenzen te investeren dan een dure body. Lenzen zijn bv. veel waardevaster. Daarom is het ook dat goede fish-eye en tele-lenzen ook op marktplaats nog flink wat geld opbrengen.
Niet om lullig te klinken, maar met een budget van 100 euro ga je er simpelweg niet komen. Misschien als je geluk hebt op de tweedehands markt om bv. een goedkope sigma lens, 70-300 ofzo, op de kop te tikken, maar ik ben totaal niet bekend met de Sony-A-mount-tweedehands-markt.
Goede fish-eye lenzen (zoals bv. de samyang) beginnen rond de 250 euro.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Verwijderd
Had wat krassen op de behuizing maar verder optisch dik oke, check altijd bij oude lenzen voor schimmel in de lens en olie op de lamellen!
Heb deze op m'n Sony A300 (fotografeer best veel maar heb gewoon geen geld genoeg voor een nieuwere body) en heb al veel plezier gehad van m'n nieuwe Minolta lens!
Gewoon koopjes jagen op marktplaats is mijn advies
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Get is meer om voor de lol zo af en toe een fisheye foto te maken...Wijnands schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:08:
Fisheye ligt eraan waarom je dat wil .Als je wat skate filmpjes op youtube wil zetten dan is zo'n opzet stuk best goed genoeg. Als je knappe foto's wilt kunnen maken danniet.
Permanent wintericon!
- Een redelijk aantal sigma lenzen heeft issues op de SLT camera's (Axx modellen) van deze lens is het onbekend
- Een redelijk aantal sigma lenzen heeft issues met de sterkere AF motoren die sinds de A700 gebruikt worden (van deze is dat bevestigd, dus na verloop van tijd kan er ook met de A330 een tandwieltje in de AF overbrenging sneuvelen)
Wat tips:
- Probeer eerst binnen je eisen/wensen pakket merk eigen spullen te vinden. Dat is dus Sony, Minolta of Konica Minolta.
- Let bij oude spullen op de mount/bevestigingdat moet Minolta A mount zijn (lenzen te herkennen aan minolta AF aanduiding) Of in het geval van Sony: Alpha mount.
- Kijk altijd eerst naar ervaringen met de desbetreffende lens (bijvoorbeeld op: http://www.dyxum.com/)
- Let goed op de specificaties en aanduidingen, sommige versies verschillen in aanduiding heel weinig, maar in prestaties best veel.
- Test lenzen goed voor aankoop, klopt de advertentie, gaat alles soepel, voelt alles oke, is de lens helder (geen stof, schimmel of krassen) klinkt alles oke, focust het oke, is het scherp, symmetrie van scherpte
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320