Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een save file patch app maken voor Android heeft iemand enig idee hoe dit moet of kan?
Bijvoorbeeld: Ik heb een spel voor de Android en ik wil met een aparte applicatie (de save file patch dus) deze save file vervangen met de save file die inde patch staat, zonder dat ik dus helemaal in de mappen moet gaan kopiëren, vervangen ect, heeft iemand enig idee hoe dit kan of er een tutorial voor?

Duidelijker voorbeeld:

Google Play: Temple Run Patcher#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5tcnhiaWd4c3R1ZmZzLnRlbXBsZXJ1biJd

Het zal ongeveer zo moeten werken.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:50
ken het spel niet waar je naar verwijst, maar ik ga er vanuit dat deze alleen zonder root rechten werkt omdat de app deze data op de sd kaart opslaat.

Ik weet niet voor welke app/apps je dit van plan bent te doen, maar ik denk dat veel apps dit soort data niet op de SD opslaan, maar in /data/data/<app sig naam (com.android.bla)>, waar een andere app zonder root dus niet kan schrijven (of zelfs lezen). (correct me if i'm wrong ben geen dev namelijk)

verder kan je het beste beginnen met de SDK installeren, als je daar mee uit de voeten kan, zal de app maken zelf ook niet meer zo moeilijk zijn. Ik heb voor de gein ook weleens de sdk geinstalleerd, maar ik zou niet weten hoe je daarmee aan de slag moet. Ik kan me voorstellen een android developer je ook geen simpel kort antwoord kan geven (behalve dat je een boek moet lezen ofzo ;))

Strava

Verwijderd

Topicstarter
Prulleman schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:56:
ken het spel niet waar je naar verwijst, maar ik ga er vanuit dat deze alleen zonder root rechten werkt omdat de app deze data op de sd kaart opslaat.

Ik weet niet voor welke app/apps je dit van plan bent te doen, maar ik denk dat veel apps dit soort data niet op de SD opslaan, maar in /data/data/<app sig naam (com.android.bla)>, waar een andere app zonder root dus niet kan schrijven (of zelfs lezen). (correct me if i'm wrong ben geen dev namelijk)

verder kan je het beste beginnen met de SDK installeren, als je daar mee uit de voeten kan, zal de app maken zelf ook niet meer zo moeilijk zijn. Ik heb voor de gein ook weleens de sdk geinstalleerd, maar ik zou niet weten hoe je daarmee aan de slag moet. Ik kan me voorstellen een android developer je ook geen simpel kort antwoord kan geven (behalve dat je een boek moet lezen ofzo ;))
Oké ik heb inderdaad een beetje weinig informatie gegeven(mijn mobiel is dus wel geroot), nu gaat het dus over de App Zenonia 3 (een spelletje), nu heb ik dus op mijn sd kaartje gekeken en de files staan inderdaad niet in de map /data, maar als ik via Hex Editor bijvoorbeeld m'n sd kaartje open zie ik de map van Zenonia wel staan ( dus /data -> /data -> /com.gamevil.zenonia3.global en zo kan ik dus wel bij mijn save files komen maar kan ik er verder helemaal niets mee) En inderdaad deze app werkt zonder root-rechten en zijn de bestanden niet terug te vinden op m'n sd kaartje.

Maar ik heb nu dus met Titanium Backup de files die ik wil gebruiken voor mn patch ge-backuped en die gebackupte files op de pc kunnen zetten. Eigenlijk dus wat ik met die app-patch achtige iets wil bereiken is mijn save-file via die patch op iemand anders zijn toestel met één druk op de knop te kunnen vervangen.., ik heb verder geen ervaring met SDK ook anders zou het zoals je al zei geen probleem geweest zijn. het is verder ook geen gecompliceerde app (dus de files van de app overwrighten de files die op het toestel van iemand anders staan) wat leg ik het ook weer lekker goed uit.. maar ik hoop dat ik genoeg informatie heb kunnen geven!

• Prulleman
Zou kijken of het misschien met een script lukt, dat is makkelijker dan een apk bouwen

Strava

Verwijderd

Topicstarter
Het moet uiteindelijk als een apk worden geïnstalleerd toch? Heb jij misschien enig idee hoe je zo een script in elkaar zet? Scripts en dergelijken zijn niet echt mijn ding helaas:(

• Prulleman
Ik zou me eerst eens in android development verdiepen, en het vervolgens waarschijnlijk opgeven...
Begin eens hier [Ervaringen] Android SDK

Strava

Pagina: 1