Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457592

Topicstarter
beste forum leden

Ik ben van plan om zo een tablet te kopen.
Maar nu is mijn vraag welke beter is.
Uit b.v. kwaliteit,processor,ram geheugen,camera,mogelijkheden,ext.
Hier zijn twee links wat ik in gedachten heb, jullie mogen mij natuurlijk ook andere tablet's aanbieden.
Maar deze twee zijn bij mij in de buurt te verkrijgen en spreken mij aan. Alvast bedankt en hier zijn de twee link's.

http://www.mediamarkt.nl/...,10259,350550,274077.html

http://www.bartsmit.com/t...ate-10-android-4-0-tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je eerste link werkt niet :)

En waarom heb je deze twee uitgekozen? Waarin verschillen ze van elkaar? Wat wil je met je tablet gaan doen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja klopt ik heb het aangepast nu werkt die weer.
En ja ik wil die gebruiken voor te internetten en voor applicaties en ook voor video's.
Ik ben al een tijdje aan het kijken welke beter is en de manier waarom ik deze twee heb gekozen is omdat dat ze android 4.0 hebben een hdmi uitgang en een usb ingang.
Maar nu zie ik dat die van de bart smith 1 gb ram heeft terwijl die van media markt 512 mb dacht ik heeft en ook met de processor heeft die van de bart smith 1,2 ghz en die van media markt 1ghz is dit een groot verschil,merk je er iets van alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06 16:25

Hironshy

Orooo!!!

Hier is dezelfde tab voor 168euro inc verzending te krijgen.

pricewatch: Point of View ProTab 2XXL (Android 4.0) Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt voor de tip dat zal ik doen als ik samen met jullie een beslissing kan maken welke het zal worden.
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy

Hironshy

Orooo!!!

Persoonlijk merk ik van de snellere proc en meer ram niet zo veel verschil tijdens browsen en films kijken. Weet niet hoe het zit met (3d)gamen. Enige noemenswaardig verschil is de IPS scherm van Tomtec. Het heeft een aantal voordelen zoals een grotere kijkhoek. Je moet zelf beslissen of dat de meerprijs waard is.

Lees eens de review van POV:
http://www.guru3d.com/art...rotab-xxl-tablet-review/1

[ Voor 14% gewijzigd door Hironshy op 06-05-2012 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja ik wou ook eerst gaan voor de tomtec maar veel mensen zeggen dat de scherm los zit of bij andere mensen start die niet meer op of dode pixels dus ik weet ook niet of tomtec een goede merk is.
En bedankt voor de link ga ik zeker lezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 457592 op 06-05-2012 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Misschien deze? ;)
https://online.kruidvat.n...PROFESSIONALTABLETPC.html
€160,-, IPS scherm, android 4.0, 1GB ram, 8GB opslag, 1,2Ghz cpu, 2x camera, usb host, hdmi en micro sd. Dus eigenlijk alles wat je wilt.

[ Voor 41% gewijzigd door -DG- op 06-05-2012 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-DG- schreef op zondag 06 mei 2012 @ 23:42:
Misschien deze? ;)
https://online.kruidvat.n...PROFESSIONALTABLETPC.html
€160,-, IPS scherm, android 4.0, 1GB ram, 8GB opslag, 1,2Ghz cpu, 2x camera, usb host, hdmi en micro sd. Dus eigenlijk alles wat je wilt.
oh ja als ik die zou kunnen kopen zou geweldig zijn maar het is in nederland en ik ben van belgie en ze verzenden niet naar hier.
spijtig maar toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:18

Bullet NL

Eigen Wijs

Dit gaat een enorm opsommingstopic worden van informatie die ook in de pricewatch ( www.tweakers.net/pricewatch ) is te vinden, het is prima dat je een specifiek topic wil openen maar op deze manier zit er geen structuur in.

[ Voor 12% gewijzigd door zeef op 07-05-2012 02:27 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 00:17
In aanvulling op BulletNL : graag iets meer informatie over budget, doel (wat ga je ermee doen) en persoonlijke voorkeuren. Dit is hetzelfde als een dealer binnenlopen, zeggen : "Ik zoek een auto" en vervolgens de verkoper vragend aankijken. Dat gaat niet werken natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
beste,ik heb een paar berichten van boven gezegd voor wat ik het wilde gebruiken.
ik heb voor deze twee gekozen maar eigenlijk wou ik wat meer info over de merk en zo is tomtec een goede merk of is point of view een betere merk voor de rest hebben die alles ongeveer hetzelfde alleen de camera's verschillen, maar dat ga ik toch niet echt gebruiken.
alvast bedankt.
grt giovanni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:18

Bullet NL

Eigen Wijs

Het zijn beide twee van de goedkoopste tablets op de markt, stel je er dus niet te veel van voor. Met name het beeldscherm is zeker niet zo goed als modellen die duurder zijn. Voor een tablet is het scherm een van de meeste kostbare onderdelen. Fabrikanten kunnen door een goedkoper scherm met minder specificaties en een lagere kwaliteit makkelijk op kosten besparen t.o.v. de bekende merken.

Daarbij durf ik ook wel te zeggen dat de algehele bouwkwaliteit onder die van modellen van de "grote merken" ligt. Wil jij vooal een goedkope tablet dan kan jij je er echter geen buil aan vallen. Voor het gemak ga ik er dan maar vanuit dat iemand die een Tablet van rond de 200 euro koopt andere verwachtingen heeft dan iemand die een tablet van rond de 400 euro koopt.

Dus ja, Point of View en Tomtec maken tablets die het gewoon volgens de verwachting moeten doen, maar verwacht (zeker op details) er geen wonderen van.

Het is met deze tablets dus heel persoonlijk, hoe hoog leg jij je verwachtingen voor deze prijs/kwaliteit. Gebruik je heb bijvoorbeeld 1x in de zoveel tijd dan zou je er dus prima mee kunnen volstaan, voor echt dagelijks gebruik en als laptop/desktop vervanging zou “ik” in een duurder prijsklasse gaan shoppen.

Verder is het belangrijk om bij dit soort merken altijd goed op de support letten, gedurende de garantie kan je altijd terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Deze is alleen niet verantwoordelijk voor software updates en ondersteuning na dat de garantie verlopen is.

Kortom, hoevaak en wat wil je met de tablet gaan doen? En ja, ik weet dat je heel globaal iets hebt opgeschreven......

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 00:17
Om dit verhaal visueel wat te ondersteunen, wat plaatjes van de binnenkant van een goedkope tablet. (bron)

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/13977658/Tablet%20vanbinnen/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/13977658/Tablet%20vanbinnen/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/13977658/Tablet%20vanbinnen/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/13977658/Tablet%20vanbinnen/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/13977658/Tablet%20vanbinnen/6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/13977658/Tablet%20vanbinnen/7.jpg
O_o dafoq stond er niet iets anders op de doos?

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/13977658/Tablet%20vanbinnen/8.JPG

Als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld een iPad dan zie je het verschil. Kijk maar naar de video op iFixit voor mooi vergelijkingsmateriaal : http://www.ifixit.com/Teardown/iPad-3-4G-Teardown/8277/1

[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 07-05-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy

Hironshy

Orooo!!!

Die Ipad kost wel 5 keer zoveel als de budged tab. Voor mensen met een lagere budget voldoet tabs van <200. De beste kwaliteit/prijs is dan in die price range. Je hebt trouwens gewoon 2jaar garantie dus zie ik het probleem niet zo van de bouwkwaliteit.

Maar als je de tab echt elke dag uren gebruikt en zwaardere taken mee gaat doen dan zou ik inderdaad in de >300euro price range kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt voor de foto's en de reactie's van andere maar ik ben maar een jonge van 14 en ik heb geen geld om een ipad te kopen.
daarom juist en ja ik moet nog eens goed nadenken
bedankt
grt giovanni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Bij KPN of Hi kan je voor 200 euro een prepaid pakket met een HTC Flyer met 32 GB geheugen en 3G kopen. Dit is een vrij kleine tablet (7 inch scherm) maar ik vind het een heel fijn en handzaam apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt voor de tip. maar na wat rond zoeken heb ik indekt dat de blackberry playbook mij wel een interessante toestel lijkt, wat zeggen jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy

Hironshy

Orooo!!!

Het is wel 7inch heh. Belangrijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja dat is het enigste nadeel. voor de rest heeft die een dual core processor en bleuthooth en usb en hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Heb je alle apps beschikbaar die je zou willen gebruiken als je voor iets van RIM kiest? Geen Google Play of de Apple Store, veel minder apps..

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Ja, de Playbook leek me gezien de prijs ook interessant. Alleen zijn er inderdaad weinig Apps beschikbaar, sommige functies werken alleen goed in combinatie met een Blsckberry en integratie met andere systemen is lastiger. Mijn conclusie was dat ik veel beter een Android tablet kan kopen voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb een soort programma die de android apps omzet in die voor de playbook dus dat lijkt me wel iets.
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Ja, dat ken ik, ze worden dan geconverteerd naar .bar files. Het werkt alleen voor lang niet alle apps, door de beperkingen van de Playbook en ze worden er in het algemeen ook bepaald niet beter van. Voor mij in ieder geval een nog go, ik zie eigenlijk geen voordelen van de Playbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Overigens is die tablet die ik noemde echt aan te raden (nu met eigen ervaring..): 4:3 formaat wat echt veel fijner is, IPS scherm wat zoveel betere kleuren heeft en een veel fijner beeld geeft qua inkijkhoeken, de accu gaat 7,5 uur mee, prima bouwkwaliteit, veel aansluitingen, 2 camera's en ook niet echt traag. Voor die €160,- echt erg goed.
Ken je niet iemand in NL die hem voor je kan bestellen en dan kan verzenden naar Belgïe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

-DG- schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 03:42:
Overigens is die tablet die ik noemde echt aan te raden (nu met eigen ervaring..): 4:3 formaat wat echt veel fijner is, IPS scherm wat zoveel betere kleuren heeft en een veel fijner beeld geeft qua inkijkhoeken, de accu gaat 7,5 uur mee, prima bouwkwaliteit, veel aansluitingen, 2 camera's en ook niet echt traag. Voor die €160,- echt erg goed.
Ken je niet iemand in NL die hem voor je kan bestellen en dan kan verzenden naar Belgïe?
Levert dat geen probleem op met apps, die 4:3 verhouding? Android is wel echt op en top ingesteld op de bekende verhoudingen. Op zich is 4:3 best fijn, maar dan moet het wel goed werken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ik ben nog nergens problemen tegen gekomen, ook niet bij 3e party apps (wat niet wil zeggen dat ze er helemaal niet zijn uiteraard). Van de andere kant is het ook niet de enige tablet die 4:3 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

-DG- schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 04:06:
Ik ben nog nergens problemen tegen gekomen, ook niet bij 3e party apps (wat niet wil zeggen dat ze er helemaal niet zijn uiteraard). Van de andere kant is het ook niet de enige tablet die 4:3 is.
Hoe ziet dat er dan uit? Worden de graphics gewoon in elkaar gedrukt, zodat een rondje ovaal wordt? Of krijg je zwarte balken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Nee het worden geen ovalen. De beeldverhoudingen kloppen gewoon overal. Het wordt gewoon opgeschoven e.d. zoals in windows gebeurt met een andere resolutie. Doordat je iets meer ruimte in de hoogte hebt (landschap mode) heb je bijvoorbeeld meer ruimte boven het toetsenbord over om de settings of de webpagina te zien. Ik kom nergens iets vreemds tegen in ieder geval. In de gallery worden bijvoorbeeld ook 3 rijen afbeeldingen weergegeven (landschap) ipv 2 (zoals bij een breedbeeld scherm) omdat er gewoon meer ruimte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Cool, klinkt goed voor die prijs. De software is dus kennelijk vrij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-DG- schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 03:42:
Nee spijtig genoeg niet.
Ma ik denk dat ik voor de blackberry playbook ga.
Bedankt allemaal voor jullie hulp.
groetjes giovanni
Pagina: 1