DVD speler datatransfer erg traag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 435468

Topicstarter
Beste (mede)Tweakers,

Ik heb sinds december vorig jaar een nieuwe pc met de volgende setup:

DVD Brander: Plex 24x SA LS PX-L890SA BlR
Videokaart: MSI 2GB D5 X R6950 Twin Frozr III PE/OC
Processor: Int Core i5-2500K 3300 1155 BOX
Voeding: XFX 850W Black Edition ATX
Kast: Coomas HAF X 942-KKN1
SSD: SSD 60GB 495/555 ForceGT 25nm SA3 COR
Moederbord: Asro Z68 EXTREME4 GEN3 Z68 FRGVSA
Wirelesskaart: Asus PCE-N15 300/PCIe/11n
Intern geheugen: D3 8GB 2133-111 RipjawsX K2 GSK
Processor koeling: CORSAIR Cooling Hydro Series H80
Extra casefan: CooMas MegaFlow200rd 200x200x30

Alles werkt naar behoren (alleen moet de processor nog een beetje getweaked worden).
Ik ben nu al mijn DVD films naar de pc aan het kopieëren aangezien ik van het gezeur af wil met dvdtjes en alles gewoon direct vanaf mijn pc af wil kunnen spelen.

Echter bij het kopieëren van de gegevens op de dvd naar de hardeschijf (WD 2TB Green edition) komt de snelheid niet boven de 5mb/s.

Kan iemand mij vertellen waar dit aan ligt en hoe dit op te lossen is, want zo duurt een dvdtje rippen +/- 30 min.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03:45
Is dit met alle schijfjes of alleen met dvds rippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-04 21:23

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik heb eens iets soortgelijks gehad, trage transfers vanaf m'n DVD-drives, datakabel vervangen => turbo transfers.

Als je aan het rippen bent, dan zit er vaak een conversieslag tussen om de boel ook meteen regiovrij te maken, eventueel te muxen etc. (maar dat zou je dan ook aan je CPU-load terug moeten zien).

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hell-Slave schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:03:
Is dit met alle schijfjes of alleen met dvds rippen?
Het is niet echt rippen, ik open de dvd en ik kopier het video_ts mapje naar mijn harde schijf. Dit zou toch redelijk snel moeten kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
Daarom vroeg ik ook of het met alle schijfjes zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repel Steel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 09:20
5 millibit per seconde is wel heel erg weinig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wiethoofd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:06:
Ik heb eens iets soortgelijks gehad, trage transfers vanaf m'n DVD-drives, datakabel vervangen => turbo transfers.

Als je aan het rippen bent, dan zit er vaak een conversieslag tussen om de boel ook meteen regiovrij te maken, eventueel te muxen etc. (maar dat zou je dan ook aan je CPU-load terug moeten zien).
De dvd speler is met de allernieuwste (snelste) SATA kabel op het moederbord aangesloten dus hier zou het niet aan kunnen liggen. De cpu load blijft vrij laag (onder de 25% op alle cores).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
Een firmware probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hell-Slave schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:07:
Daarom vroeg ik ook of het met alle schijfjes zo is.
Dit is met alle dvd schijfjes zo. Met cd schijfjes is het wisselvallig, de ene keer snel, de andere keer traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-04 21:23

Wiethoofd

Broadcast TOM

Dat er een nieuwe (en snelste :S) kabel tussenzit betekent niet dat er geen knik in de datakabel kan zitten of het ding gewoon al stuk was. Probeer eens een andere kabel en evt meteen ook een andere poort op je moederbord en test de snelheid nogmaals.

Mocht je een andere brander kunnen lenen of jouw brander in een andere PC zou kunnen testen dan zou ik dat ook zeker even proberen (als ie echt stuk is kun je gewoon garantie claimen ;)).

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wiethoofd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:28:
Dat er een nieuwe (en snelste :S) kabel tussenzit betekent niet dat er geen knik in de datakabel kan zitten of het ding gewoon al stuk was. Probeer eens een andere kabel en evt meteen ook een andere poort op je moederbord en test de snelheid nogmaals.

Mocht je een andere brander kunnen lenen of jouw brander in een andere PC zou kunnen testen dan zou ik dat ook zeker even proberen (als ie echt stuk is kun je gewoon garantie claimen ;)).
Bedankt voor de tip! Ik gaat het morgen even proberen. Heb hier ook nog een oudere brander liggen, even kijken of ik hier hogere snelheden mee kan halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
Heeft ie de laatste firmware versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457598

It's not a bug, it's a feature: http://en.wikipedia.org/wiki/Riplock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hey allemaal,

Vandaag even eea uitgeprobeerd met een andere dvd speler.
Heb een oudere DVD speler in mijn pc erbij geplaatst, echter heb ik hiermee precies hetzelfde probleem, datatransfer komt niet boven de 6 a 7 mb per seconde (wat ik toch erg traag vind).

Iemand nog suggesties of enig idee hoe ik de riplock eraf kan krijgen?

Groet,

**UPDATE**
Ik heb het nu voor elkaar gekregen om via de PlexUTILITIES tool handmatig de snelheid te wijzigen waarmee mijn computer de DVD Leest. De snelheid ligt nu rond de 11MB per seconde.
Ik neem aan dat veel hogere snelheid niet haalbaar is?

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 435468 op 07-05-2012 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:15
Anoniem: 435468 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:51:
Hey allemaal,

Vandaag even eea uitgeprobeerd met een andere dvd speler.
Heb een oudere DVD speler in mijn pc erbij geplaatst, echter heb ik hiermee precies hetzelfde probleem, datatransfer komt niet boven de 6 a 7 mb per seconde (wat ik toch erg traag vind).

Iemand nog suggesties of enig idee hoe ik de riplock eraf kan krijgen?

Groet,

**UPDATE**
Ik heb het nu voor elkaar gekregen om via de PlexUTILITIES tool handmatig de snelheid te wijzigen waarmee mijn computer de DVD Leest. De snelheid ligt nu rond de 11MB per seconde.
Ik neem aan dat veel hogere snelheid niet haalbaar is?
Je had ook ieder willekeurig gratis ripper kunnen nemen, je bent niet uit op compressie of conversie dus dan zijn er legio tools beschikbaar die dus ook rekening houden met eventuele kopieerbeveiligingen...

Tot voor kort gebruikte ik daarvoor DVDFab Free voor, perfect voor het kopieeren van een mapje... maar wat die gasten met die suite aan het uitspoken zijn tegenwoordig dat snap ik niet... hele suite installeren met de trail opties voor een simpele tool die voorheen 500kb groot was. De tool werkt verder nog zoals het moet, als je bloatware niet zo erg vind is dat dus nog stees een geschikte tool. Kopieeren duurt maar een paar minuten en drm vrij.
Pagina: 1