Het verbaasde me dat er nog geen topic is geopend over dit onderwerp op GoT, terwijl toch zo'n beetje heel NL nu inmiddels WhatsApp gebruikt 
Wat is de beste methode om je WhatsApp chat history/gespreksgeschiedenis te verplaatsen van je oude Android telefoon naar een nieuwe Android telefoon (in mijn geval van SE Xperia Arc naar HTC One X)? Ik weet dat het mogelijk is om de chatgeschiedenis met één contact te mailen naar een e-mailadres (WhatsApp -> kies willekeurig contact -> menu-toets -> "meer" -> "e-mail dit gesprek"). Maar wat ik eigenlijk wil is dat de hele boel verplaatst wordt naar mijn nieuwe telefoon, en ik gewoon door kan gaan in de gesprekken alsof er niets veranderd is.
WhatsApp site en faq leveren niets op, de appmaker levert officieel geen support hierop. Googlen levert vele verhalen op verschillende fora's op:
) --> misschien dat iemand een migratie van de chatgeschiedenis al eerder succesvol heeft uitgevoerd en de beste methode kent? Twee punten die ik me trouwens afvraag:
Wat is de beste methode om je WhatsApp chat history/gespreksgeschiedenis te verplaatsen van je oude Android telefoon naar een nieuwe Android telefoon (in mijn geval van SE Xperia Arc naar HTC One X)? Ik weet dat het mogelijk is om de chatgeschiedenis met één contact te mailen naar een e-mailadres (WhatsApp -> kies willekeurig contact -> menu-toets -> "meer" -> "e-mail dit gesprek"). Maar wat ik eigenlijk wil is dat de hele boel verplaatst wordt naar mijn nieuwe telefoon, en ik gewoon door kan gaan in de gesprekken alsof er niets veranderd is.
WhatsApp site en faq leveren niets op, de appmaker levert officieel geen support hierop. Googlen levert vele verhalen op verschillende fora's op:
- bestand /mnt/sdcard/whatsapp/database/msgstore.db bewaren, WhatsApp installeren op nieuwe Android, opstarten en je eigen telefoonnummer weer verifiëren, en de nieuw aangemaakte msgstore.db vervangen met de oude bewaarde msgstore.db, telefoon restarten en whatsapp zou weer precies hetzelfde zijn als op oude telefoon.
- map /mnt/sdcard/whatsapp/ kopiëren en verplaatsen naar nieuwe telefoon, WhatsApp installeren, WhatsApp vraagt automatisch of hij de oude bewaarde gegevens moet gebruiken.
- filemanager-app gebruiken om WhatsApp op je oude Android te backuppen en de backup te installeren op je nieuwe Android. Dit zou kunnen met o.a. Airdroid, Astro en App Backup & Reinstall.
- Het lijkt me sterk dat welke backup-programma dan ook de msgstore.db in de backup meeneemt, omdat het eigenlijk enkel om de .apk gaat die wordt gebruikt bij een (re-)install. Dit laatste is toch wat de backup-apps doen?
- In de map waar msgstore.db is zie ik op mijn telefoon ook nog 8 andere .db.crypt bestanden met verschillende data (zoals msgstore-2012-04-29-1.db.crypt). Zijn dit oudere complete chat histories van WhatsApp, of vormen deze 8 .db.crypt bestanden de rest van de history in volgorde van de data, als ware één groot bestand maar dan opgeknipt in verschillende .db.crypt bestanden?