Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky Lynx
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:31
Het verbaasde me dat er nog geen topic is geopend over dit onderwerp op GoT, terwijl toch zo'n beetje heel NL nu inmiddels WhatsApp gebruikt :)

Wat is de beste methode om je WhatsApp chat history/gespreksgeschiedenis te verplaatsen van je oude Android telefoon naar een nieuwe Android telefoon (in mijn geval van SE Xperia Arc naar HTC One X)? Ik weet dat het mogelijk is om de chatgeschiedenis met één contact te mailen naar een e-mailadres (WhatsApp -> kies willekeurig contact -> menu-toets -> "meer" -> "e-mail dit gesprek"). Maar wat ik eigenlijk wil is dat de hele boel verplaatst wordt naar mijn nieuwe telefoon, en ik gewoon door kan gaan in de gesprekken alsof er niets veranderd is.

WhatsApp site en faq leveren niets op, de appmaker levert officieel geen support hierop. Googlen levert vele verhalen op verschillende fora's op:
  • bestand /mnt/sdcard/whatsapp/database/msgstore.db bewaren, WhatsApp installeren op nieuwe Android, opstarten en je eigen telefoonnummer weer verifiëren, en de nieuw aangemaakte msgstore.db vervangen met de oude bewaarde msgstore.db, telefoon restarten en whatsapp zou weer precies hetzelfde zijn als op oude telefoon.
  • map /mnt/sdcard/whatsapp/ kopiëren en verplaatsen naar nieuwe telefoon, WhatsApp installeren, WhatsApp vraagt automatisch of hij de oude bewaarde gegevens moet gebruiken.
  • filemanager-app gebruiken om WhatsApp op je oude Android te backuppen en de backup te installeren op je nieuwe Android. Dit zou kunnen met o.a. Airdroid, Astro en App Backup & Reinstall.
Methodes worden overal genoemd, maar nergens wordt bevestigd of ze ook daadwerkelijk werken. Voordat ik ga experimenteren en beide telefoons verpruts zoals een Tweaker dat betaamt ( >:) }:O ) --> misschien dat iemand een migratie van de chatgeschiedenis al eerder succesvol heeft uitgevoerd en de beste methode kent? Twee punten die ik me trouwens afvraag:
  1. Het lijkt me sterk dat welke backup-programma dan ook de msgstore.db in de backup meeneemt, omdat het eigenlijk enkel om de .apk gaat die wordt gebruikt bij een (re-)install. Dit laatste is toch wat de backup-apps doen?
  2. In de map waar msgstore.db is zie ik op mijn telefoon ook nog 8 andere .db.crypt bestanden met verschillende data (zoals msgstore-2012-04-29-1.db.crypt). Zijn dit oudere complete chat histories van WhatsApp, of vormen deze 8 .db.crypt bestanden de rest van de history in volgorde van de data, als ware één groot bestand maar dan opgeknipt in verschillende .db.crypt bestanden?
ps. Ik maak ook gebruik van eBuddy XMS en zou daarvan ook de chatgeschiedenis willen bewaren, maar de support van de appmaker heeft per e-mail aangegeven dat dit niet mogelijk is gemaakt binnen de app omdat de app geen gebruik maakt van een aparte message database. Googlen levert verder niets op. Mocht iemand hier ook een ideetje hebben, dan hou ik me warm aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Op mijn geroote sgs2 heb ik een back-up gemaakt met mybackup pro inclusief de data.deze heb ik terug gezet na een full wipe incl. Wissen van de sdcard en mijn geschiedenis stond na het terugzetten nog netjes in whatsapp. Dus het kan wel

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:26
Telefoon geroot 8) en met titanium-backup gemigreerd ;), werkt prima :P

[ Voor 12% gewijzigd door Terror op 06-05-2012 22:47 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky Lynx
Terror schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:46:
Telefoon geroot 8) en met titanium-backup gemigreerd ;), werkt prima :P
Hehe hmja rooten wil ik nog niet aan beginnen :)
Wel jammer, want ik zie dat Titanium Backup wel alles kan backuppen met settings. Jammer dat er geen non-root backup app is die dat kan.

Trouwens: stel dat ik mijn Xperia Arc wel ga rooten en een backup van de app (incl. alle settings en data) maak met bv. Titanium backup, kan ik dan de backup restoren op de HTC One X die niet geroot is?

[ Voor 21% gewijzigd door Sky Lynx op 06-05-2012 23:51 . Reden: Vraag naar aanleiding van Titanium Backup bijgevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

*weg* Je weet dat we een TR-knop hebben voor dit soort dingen.

[ Voor 94% gewijzigd door Bullet NL op 07-05-2012 02:06 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:26
Sky Lynx schreef op zondag 06 mei 2012 @ 23:24:
[...]

Trouwens: stel dat ik mijn Xperia Arc wel ga rooten en een backup van de app (incl. alle settings en data) maak met bv. Titanium backup, kan ik dan de backup restoren op de HTC One X die niet geroot is?
Nee, helaas, Titanium Backup zal een melding geven dat je geen root toegang hebt en verder niet functioneren.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sky Lynx schreef op zondag 06 mei 2012 @ 21:45:
• map /mnt/sdcard/whatsapp/ kopiëren en verplaatsen naar nieuwe telefoon, WhatsApp installeren, WhatsApp vraagt automatisch of hij de oude bewaarde gegevens moet gebruiken.

Deze optie werkt prima :) Al zovaak gebruikt!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:03
ten eerste: waarom probeer je het niet gewoon..... het is niet dat je er iets mee kapot kan maken...

methode 2 (als je niet wilt rooten) is volgens mij ook de manier. Althans, bij het installeren van een nieuwe rom pakt whatsapp de info uit deze map vanzelf weer op bij de eerste start. zie geen reden waarom dit niet op de ander toestel zou werken.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Zodra je op een nieuwe telefoon je Whatsapp installeert. Je kiest je telefoon nummer. Dan haalt hij gelijk je geschiedenis op. Geen idee of dit is wat je bedoeld?

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky Lynx
Prulleman schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:16:
ten eerste: waarom probeer je het niet gewoon..... het is niet dat je er iets mee kapot kan maken...
Inderdaad, maar het scheelt een hoop tijd prutsen als het wiel al is uitgevonden door een andere Tweaker :)
methode 2 (als je niet wilt rooten) is volgens mij ook de manier. Althans, bij het installeren van een nieuwe rom pakt whatsapp de info uit deze map vanzelf weer op bij de eerste start. zie geen reden waarom dit niet op de ander toestel zou werken.
Dat zou betekenen dat WhatsApp bij het installeren van de app altijd zoekt naar een oude map? In dat geval zou methode 2 inderdaad werken. Ik zal het uitproberen, DennusB gaf al aan dat het prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Michaelg schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:42:
Zodra je op een nieuwe telefoon je Whatsapp installeert. Je kiest je telefoon nummer. Dan haalt hij gelijk je geschiedenis op. Geen idee of dit is wat je bedoeld?
nee hoor, dat doet ie alleen ie een whatsapp mapje vind op je sd kaart, dat gaat ie echt niet vanuit een online bron syncen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky Lynx
Michaelg schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:42:
Edit: Prulleman heeft het antwoord al gegeven :)

[ Voor 25% gewijzigd door Sky Lynx op 07-05-2012 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 10:34
map /mnt/sdcard/whatsapp/ kopiëren en verplaatsen naar nieuwe telefoon, WhatsApp installeren, WhatsApp vraagt automatisch of hij de oude bewaarde gegevens moet gebruiken.

Deze methode werkt prima, ook als je niet geroot hebt. Als je wel geroot hebt is titanium makkelijker.
Bovenstaande methode zal ook alle mediabestanden die je per whatsapp hebt verstuurd meenemen naar je nieuwe telefoon, dit vond ik positief, maar het kan daarom wel heel lang duren...

+ het werkt ook als je nieuwe telefoon gebruik maakt van een ander nummer dan je ouder toestel.

[ Voor 9% gewijzigd door boratnl op 07-05-2012 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
boratnl schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:56:
map /mnt/sdcard/whatsapp/ kopiëren en verplaatsen naar nieuwe telefoon, WhatsApp installeren, WhatsApp vraagt automatisch of hij de oude bewaarde gegevens moet gebruiken.

Deze methode werkt prima, ook als je niet geroot hebt. Als je wel geroot hebt is titanium makkelijker.
Bovenstaande methode zal ook alle mediabestanden die je per whatsapp hebt verstuurd meenemen naar je nieuwe telefoon, dit vond ik positief, maar het kan daarom wel heel lang duren...

+ het werkt ook als je nieuwe telefoon gebruik maakt van een ander nummer dan je ouder toestel.
Dit kan ik bevestigen. Heeft altijd prima gewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Laatst online: 13-09 10:04
boratnl schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:56:

Vorige week ook nog zo gedaan. Whatsapp wel 2x moeten installeren, had na de eerste keer de backup achteraf pas teruggezet. Toen ergens gelezen dat de backup bestanden inderdaad voor installatie van Whatsapp op de goede locatie moeten staan...hierna geen problemen meer mee gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:34
Inderdaad zoals hierboven beschreven gewoon de map /Whatsapp van de SD kaart over kopiëren en het werkt prima :)
Wat ik WEL zou doen is vlak voordat je de map kopieert even:
- Wifi/Mobile Data uitzetten
- In WhatsApp op Menu --> Settings --> More --> Chat History Backup klikken.
Door dit te doen maakt hij een backup tot en met DAT moment.

Omdat ik vaker Custom ROM's geflashed heb kwam ik er snel achter dat als je die 2e stap niet doet je de backup van 4:00 uur 's nachts terugzet, en als je deze stap wel uitvoert je de gesprekken tot de laatste minuut binnen hebt :)
Omdat in stap 1 internet is uitgeschakeld op je oude telefoon, komen alle nieuwe berichten netjes binnen op je nieuwe telefoon en niet op je oude, waardoor de backup alsnog berichten mist..

[ Voor 14% gewijzigd door SmiGueL op 07-05-2012 20:20 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Prulleman schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:24:
[...]

nee hoor, dat doet ie alleen ie een whatsapp mapje vind op je sd kaart, dat gaat ie echt niet vanuit een online bron syncen
Ah excuses :). Ik was even vergeten dat ik altijd mijn SD kaartje meeneem naar nieuwe toestellen.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky Lynx
RoD schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:55:
[...]

Dit kan ik bevestigen. Heeft altijd prima gewerkt :)
Ah super, dan wordt dat em :)

Enig idee trouwens hoe het zit met het verschil in de mappen /mnt/sdcard/ en /sdcard/ in de root? Denk dat het komt omdat de One X natuurlijk geen SD-slot meer heeft en het interne geheugen is verdeeld in telefoongeheugen en "SD-geheugen". Ik zie dat de inhoud van beide mappen hetzelfde zijn, maar het lijkt me dat de ene map een snelkoppeling is van de ander?

Edit: hmm, ik zie hetzelfde op mijn Xperia Arc nu ik even snel check, oftewel ook een /mnt/sdcard/ en /sdcard/ in de root. Dan is het waarschijnlijk Android-gerelateerd. Op XDA-developers wordt gezegd dat /sdcard/ inderdaad een snelkoppeling is naar /mnt/sdcard/, maar dit wordt nergens bevestigd. Op androidforums wordt aangegeven dat /mnt/sdcard/ het SD-geheugen is zoals door Android wordt gezien en /sdcard/ de inhoud is wanneer je je telefoon via USB zou benaderen.

Ik denk dat ik hem maar gewoon in /mnt/sdcard/ plaats zoals de bovenstaande Tweakers al hebben aangegeven.

[ Voor 40% gewijzigd door Sky Lynx op 08-05-2012 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
zijn gewoon 2 mount points naar dezelfde hardware locatie (iets van /dev/x).
/mnt is de default voor temp mounts en android mount de sd ook in de root (/)

[ Voor 10% gewijzigd door Prulleman op 08-05-2012 11:01 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky Lynx
Prulleman schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:58:
zijn gewoon 2 mount points naar dezelfde locatie /mnt is de default voor temp mounts en android mount de sd ook in de root (/)
Aha, nu begrijp ik em :)
Het zou dus niet uitmaken in welke van de twee mappen ik hem plaats? Ik las ergens dat het plaatsen in /sdcard/ in plaats van /mnt/sdcard/ bij sommige apps weleens een crash kan opleveren, maar ik kan de bron even niet meer terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Sky Lynx schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:03:
[...]

Aha, nu begrijp ik em :)
Het zou dus niet uitmaken in welke van de twee mappen ik hem plaats? Ik las ergens dat het plaatsen in /sdcard/ in plaats van /mnt/sdcard/ bij sommige apps weleens een crash kan opleveren, maar ik kan de bron even niet meer terugvinden.
nee hoor, dat is bij mijn weten onmogelijk, zie het maar als een netwerkschijf die je in windows mapped naar N:\ of benaderd via \\192.168.1.x bestanden komen gewoon op dezelfde plaats terecht

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky Lynx
*** UPDATE ***

De makers van WhatsApp hebben deze vraag inmiddels beantwoord in hun FAQ :)

Dank aan allen die hun bijdrage in deze topic hebben gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MurtnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-07 21:22
Is het ook mogelijk om eerdere gesprekken/media die je ooit hebt gehad (die je niet in je backup hebt) van de whatsapp servers te downloaden?
Pagina: 1