Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:56
Beste medetweakers,

Zoals sommige van jullie wellicht herrineren heb ik een paar maanden geleden een topic aangemaakt over hoe ik de domotica in mijn kamer moest aanpakken. Ik ben toen simpel begonnen met het kopen van een klik aan klik uit setje wat bestaat uit een ACM-300 en een USB verzender van klikaanklikuit. Ik dacht hiermee voorlopig even simpel klaar te zijn en was wellicht later van plan uit te bereiden met eventuele stopcontact ontvangers.

Na een extra spanningsdraad getrokken te hebben in de inbouw doos kon ik de dimmer gemakkelijk aansluiten, ook en instellen via de computer ging makkelijk en snel. Uiteindelijk had ik alles zelfs aan de praat via een simpele php webapp op mijn iphone. Prima ik was helemaal blij. Tot dat op een dag me licht opeens aanging en vervolgens niet meer uit wilde na diverse pogingen bleek de dimmer kuren te hebben na deze omgewisseld te hebben werkte het weer een tijdje. Nu zit ik weer met het probleem dat mijn licht niet werkt ik heb de dimmer al langere tijd zonder stroom gezet en de verzender ook maar ook dit mag niet baten. Ook heb ik de dimmer al meerdere keren geprobeerd opnieuw in te programeren en te resetten maar..... GEEN licht :( duss what to do now?

Ik ben hoe mooi het ook mocht werken een beetje klaar met klik aan klik uit dus ik zit eraan te denken morgen me klik aan klik uit setje terug te brengen (ik weet niet of dat mogelijk is) maar daar zal ik morgen wel even over bellen. Maar mijn vraag aan jullie is is het klikaanklikuit setje te maken of wat zullen jullie me anders aan bevelen?

Dit is wat ik wil en dat is wel meer dan ik nu heb maar ik maak hieronder even een lijstje:

Inbouw dimmer (300 watt) met eventuele fisieke opbouw schakelaar zodat ik niet eerst me iphone hoef te pakken om het licht aan te doen, wat met het klikaanklikuit systeem wel moest.

Zender die via PC (Mijn Domotica ingerichte thin client) te bedienen is via eventueel touchscreen maar ook te bedienen is via een zelf gemaakte iphone/ipad app.

Stopcontact ontvangers die via dezelfde zender moeten werken (thin client/ipad/iphone)

Verder zou ik graag een temperatuur sensor zien maar dit zou ook via eventueel USB kunnen.

Dit is een beetje wat ik in gedachte heb, nu is mijn vraag niet aan jullie om een lijstje samen te stellen wat ik nodig heb maar het doel van dit topic is om mij te helpen in welke richting/merken ik moet denken om zoiets voor elkaar te krijgen.

Bedankt voor het lezen en de moeite alvast! :)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Eerlijk gezegd vind ik het verhaal niet echt goed samenhangen, want wat wil je nu eigenlijk als reacties krijgen? Uiteindelijk zul je toch zelf de spullen moeten kiezen en aanschaffen.

Maar sowieso hebben we tegenwoordig een forum voor domotica, dus daar verplaats ik hem naartoe. Daarnaast heb ik ook even je titel ontdaan van typfouten en smileys ;)