Dag allen,
Na tot 1 mei te hebben gewacht om te kijken welke ssd het beste uit de test komt heb ik de Crucial m4 gekocht. Dit is mijn eerste ssd dus ik heb er weinig ervaring mee.
Nadat ik de ssd binnenkreeg heb ik de ssd aangesloten in mijn systeem.
Ik las op internet dat AHCI de beste mode is om te werken met een ssd.
Mijn systeem stond op IDE mode dus dit heb ik gewijzigd in AHCI.
Nu echter wordt de ssd niet gevonden in de bios en als ik windows 7 installatie start om w7 op de ssd te installeren loopt hij vast na het logo van microsoft. Zet ik de computer weer in IDE vind hij wel een ssd.
De computer loopt alleen vast in beide modes op het moment dat je in de windows 7 setup moet kiezen welke opslagmedium je wil gebruiken. (helemaal in het begin dus, direct nadat hij de bestanden geladen heeft en en w7 logo heeft laten zien)
Ik heb de SSD nog voorzien van de nieuwste firmware echter mocht dit niet baten.
Ik heb verschillende w7 installatie cd's gebruikt en op een usb stick.
Mijn systeem is:
Asrock P45TS (mobo, met Sata2 en AHCI)
Samsung SpinPoint F1 (hdd, losgekoppeld)
HKC USB-5550 (voeding)
2x 2 GB OCZ Platinum dual channel DD3 pc3-16000, CL9 (Ram)
En een geforce GTC510TI ofzoiets(videokaart)
Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen!
Groeten luckymentrix
Na tot 1 mei te hebben gewacht om te kijken welke ssd het beste uit de test komt heb ik de Crucial m4 gekocht. Dit is mijn eerste ssd dus ik heb er weinig ervaring mee.
Nadat ik de ssd binnenkreeg heb ik de ssd aangesloten in mijn systeem.
Ik las op internet dat AHCI de beste mode is om te werken met een ssd.
Mijn systeem stond op IDE mode dus dit heb ik gewijzigd in AHCI.
Nu echter wordt de ssd niet gevonden in de bios en als ik windows 7 installatie start om w7 op de ssd te installeren loopt hij vast na het logo van microsoft. Zet ik de computer weer in IDE vind hij wel een ssd.
De computer loopt alleen vast in beide modes op het moment dat je in de windows 7 setup moet kiezen welke opslagmedium je wil gebruiken. (helemaal in het begin dus, direct nadat hij de bestanden geladen heeft en en w7 logo heeft laten zien)
Ik heb de SSD nog voorzien van de nieuwste firmware echter mocht dit niet baten.
Ik heb verschillende w7 installatie cd's gebruikt en op een usb stick.
Mijn systeem is:
Asrock P45TS (mobo, met Sata2 en AHCI)
Samsung SpinPoint F1 (hdd, losgekoppeld)
HKC USB-5550 (voeding)
2x 2 GB OCZ Platinum dual channel DD3 pc3-16000, CL9 (Ram)
En een geforce GTC510TI ofzoiets(videokaart)
Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen!
Groeten luckymentrix