Crucial M4 Installatie fout

Pagina: 1
Acties:

• luckymentrix33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-01 10:49
Dag allen,

Na tot 1 mei te hebben gewacht om te kijken welke ssd het beste uit de test komt heb ik de Crucial m4 gekocht. Dit is mijn eerste ssd dus ik heb er weinig ervaring mee.

Nadat ik de ssd binnenkreeg heb ik de ssd aangesloten in mijn systeem.
Ik las op internet dat AHCI de beste mode is om te werken met een ssd.

Mijn systeem stond op IDE mode dus dit heb ik gewijzigd in AHCI.
Nu echter wordt de ssd niet gevonden in de bios en als ik windows 7 installatie start om w7 op de ssd te installeren loopt hij vast na het logo van microsoft. Zet ik de computer weer in IDE vind hij wel een ssd.

De computer loopt alleen vast in beide modes op het moment dat je in de windows 7 setup moet kiezen welke opslagmedium je wil gebruiken. (helemaal in het begin dus, direct nadat hij de bestanden geladen heeft en en w7 logo heeft laten zien)

Ik heb de SSD nog voorzien van de nieuwste firmware echter mocht dit niet baten.

Ik heb verschillende w7 installatie cd's gebruikt en op een usb stick.

Mijn systeem is:

Asrock P45TS (mobo, met Sata2 en AHCI)
Samsung SpinPoint F1 (hdd, losgekoppeld)
HKC USB-5550 (voeding)
2x 2 GB OCZ Platinum dual channel DD3 pc3-16000, CL9 (Ram)
En een geforce GTC510TI ofzoiets(videokaart)

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen!

Groeten luckymentrix

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:09

Pixeltje

Woo-woohoo!

Heb je de BIOS van je moederbord al een update gegeven? Misschien nog belangrijker; heb je al gegoogled naar je moederbord en SSD? Misschien ben je niet de enige met het probleem..

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Doe je de moederbord drivers inladen of niet? Soms wilt dit helpen om de drivers in te laden.

[ Voor 120% gewijzigd door Swordlord op 06-05-2012 18:33 ]

• luckymentrix33
Pixeltje schreef op zondag 06 mei 2012 @ 18:23:
Heb je de BIOS van je moederbord al een update gegeven? Misschien nog belangrijker; heb je al gegoogled naar je moederbord en SSD? Misschien ben je niet de enige met het probleem..
Gegoogled en niks gevonden en hij heeft de nieuwste bios versie.

• luckymentrix33
Swordlord schreef op zondag 06 mei 2012 @ 18:31:
Doe je de moederbord drivers inladen of niet? Soms wilt dit helpen om de drivers in te laden.
Hoe bedoel je dit? De installatie gaat goed door met een gewone hdd..

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 11:05
Al andere SATA kabels/ poorten geprobeerd?

[ Voor 146% gewijzigd door ChojinZ op 06-05-2012 18:50 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• luckymentrix33
ChojinZ schreef op zondag 06 mei 2012 @ 18:37:
Al andere SATA kabels/ poorten geprobeerd?
ja

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-01 09:15
Je hebt nog een werkende windows installatie? kan je de SSD vanuit windows benaders zoals bijvoorbeeld in schijfbeheer?

• ChojinZ
Heb je een 2e pc /laptop in de buurt waar je de schijf kan testen? En je oude hardeschijf, word die wel in AHCI mode herkend in je BIOS?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• luckymentrix33
hellfighter87 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 18:49:
Je hebt nog een werkende windows installatie? kan je de SSD vanuit windows benaders zoals bijvoorbeeld in schijfbeheer?
Het vreemde is dat als ik de pc gewoon opstart zonder ssd gaat alles goed.
Start ik het systeem met ssd dan gaat het mis. Dan blijft hij hangen bij windows starten.. het icoon geeft nog wel meer in minder licht maar hij gaat niet verder....

De hdd zit dan op sata2 poort 0 (daarop is hij geïnstalleerd en anders werkt windows niet) en de ssd heb ik in verschillende poorten geprobeerd.

PS: Ik kan niet testen of windows wil starten met AHCI mode en de oude hdd want dan krijg ik blue screen.

[ Voor 8% gewijzigd door luckymentrix33 op 06-05-2012 19:52 ]

• luckymentrix33
ChojinZ schreef op zondag 06 mei 2012 @ 18:52:
[...]

Heb je een 2e pc /laptop in de buurt waar je de schijf kan testen? En je oude hardeschijf, word die wel in AHCI mode herkend in je BIOS?
Ik heb een nieuwe dell xps15 maar hier ga ik liever niet mee kloten gezien ik hem voor school nodig heb.
En de oude hdd wordt wel herkend in AHCI mode.

maar volgens de website van crucial moet deze mobo werken met deze ssd: link

[ Voor 16% gewijzigd door luckymentrix33 op 06-05-2012 19:57 ]

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bekijk of er Windows 7 installatie drivers van je controller beschikbaar zijn. Dat kan het verhelpen.

• ChojinZ
analog_ schreef op maandag 07 mei 2012 @ 01:55:
Bekijk of er Windows 7 installatie drivers van je controller beschikbaar zijn. Dat kan het verhelpen.
Het mobo heeft een standaard ICH10 controller. Drivers zouden al in de install moeten zitten en geen problemen mogen geven. De controller is namelijk redelijk standaard. Daarnaast word de schijf in het bios ook al niet herkend. Lijkt mij eerlijk gezegd geen driver probleem.
luckymentrix33 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 19:45:
[...]

Ik heb een nieuwe dell xps15 maar hier ga ik liever niet mee kloten gezien ik hem voor school nodig heb.
En de oude hdd wordt wel herkend in AHCI mode.

maar volgens de website van crucial moet deze mobo werken met deze ssd: link
Het zou ook gewoon moeten werken. De combi is niet vreemd en eigenlijk juist vrij standaard.
Maar zoals het nu klinkt lijkt het op een defect. Het zou me niets verbazen als de M4 (half) gaar is...

Enige manier om dat te testen is de hardeschijf in een ander systeem plaatsen. Heb je geen vriend/kennis/buurman bij wie je de schijf mag testen?

[ Voor 36% gewijzigd door ChojinZ op 07-05-2012 10:40 ]

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Haal je "gewone" hdd eruit, zet in de bios ahci aan en start dan een nieuwe installatie op je ssd.
Mijn ervaring is dat als je in ide modus je windows hebt geïnstalleerd, je in ahci modus niet kunt starten

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

• luckymentrix33
Fanaat schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:03:
Haal je "gewone" hdd eruit, zet in de bios ahci aan en start dan een nieuwe installatie op je ssd.
Mijn ervaring is dat als je in ide modus je windows hebt geïnstalleerd, je in ahci modus niet kunt starten
Zoals hierboven vermeld werkt dit niet. In AHCI en IDE mode start de installatie niet. hij start niet met hdd aangesloten en ook niet zonder hdd aangesloten.

Vannacht de pc aan laten staan en toen is hij na een x aantal uur wel Windows ingegaan met de hdd aangesloten. Echter wou hij schijfbeheer niet starten maar liet hij wel een lokaal station zien bij deze computer.

Verwijderd

Begin eens met MemTest86+ en controleer daarna de SMART van zowel je HDD als SSD op een andere computer. Post de gegevens hier. Je moet gewoon problemen isoleren; geheugen, disks, kabels, etc.

• luckymentrix33
ChojinZ schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:37:
[...]

Het mobo heeft een standaard ICH10 controller. Drivers zouden al in de install moeten zitten en geen problemen mogen geven. De controller is namelijk redelijk standaard. Daarnaast word de schijf in het bios ook al niet herkend. Lijkt mij eerlijk gezegd geen driver probleem.

[...]

Het zou ook gewoon moeten werken. De combi is niet vreemd en eigenlijk juist vrij standaard.
Maar zoals het nu klinkt lijkt het op een defect. Het zou me niets verbazen als de M4 (half) gaar is...

Enige manier om dat te testen is de hardeschijf in een ander systeem plaatsen. Heb je geen vriend/kennis/buurman bij wie je de schijf mag testen?
Ik gooi het ook op een defect. Ik heb vandaag de ssd getest bij een buur die zelf ook een ssd heeft. Hier vertoonde hij dezelfde fouten.

Ik heb contact opgenomen met de verkoper en stuur hem vandaag op.
Ik hou jullie op de hoogte.
Pagina: 1