Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VS waarschuwt voor cyberaanvallen op gastransportnetwerken

Pagina: 1
Acties:

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Topicstarter
nieuws: VS waarschuwt voor cyberaanvallen op gastransportnetwerken

2e alinea:
De Amerikaanse overheid zou sinds 29 maart in alle stilte een drietal waarschuwingen hebben verstuurd naar bedrijven die actief zijn in het gastransport, zo meldt The Christian Science Monitor. In de amber alerts worden gedetailleerd cyberaanvallen beschreven waarbij de aanvallers zich specifiek richten op de gassector.
Een amber alert wordt uitgegeven naar aanleiding van de vermissing van een kind. Het is vernoemd naar de zaak van Amber Hagerman. Dit heeft dus niets van doen met waarschuwingen voor cyberaanvallen.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Amber verwijst in het bronartikel naar de kleur "amber". Het amber kan dus gewoon uit de zin worden gehaald en je verliest niets aan nieuwswaarde :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Niet geheel correct. Dat amber-alert waar jij het over hebt, is afkomstig van inderdaad iemand met de naam Amber.

Behalve een naam, is het ook een kleur. Kijk in de bron die T.net meldt, en je ziet het volgende:
At least three confidential "amber" alerts – the second most sensitive next to "red" – were issued by DHS beginning March 29, all warning of a "gas pipeline sector cyber intrusion campaign" against multiple pipeline companies.
Ik moet zeggen dat ik er ook raar van stond te kijken, tot ik de bron las.

Wellicht dat een vermelding in de trent van: "Alarm-code Amber" de lading net iets duidelijker is.

Edit: /spuit11

Ey!! Macarena \o/

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Topicstarter
Aha, now it makes sense :) Blijkbaar vond de schrijver van het bronartikel het ook verwarrend genoeg om "amber" tussen aanhalingstekens te plaatsen en er een toelichting bij te plaatsen.

Het artikel op tweakers zou dat misschien over kunnen nemen voor de duidelijkheid. Voor het aanpassen van de term in zijn geheel zal ik mij tot Homeland Security wenden ;)

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-02 03:18
Amber stond cursief, nu een kleine toelichting 'code oranje' aan toegevoegd. De naamkeuze is idd niet handig van Homeland Security :)

Abort Retry Fail?