Silent PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-04 03:27
Beste tweakers.

Ik heb laatst een systeem samen gesteld die ik ga gebruiken voor internet en muziek luisteren achter mijn bureau. Sinds ik ben gestopt met gamen heb ik mijn lompe grote lawaaierige gamepc niet meer nodig.

#ProductPrijsSubtotaal
1Streacom FC5OD Black€ 214,05€ 214,05
1Intel Core i3 2120T Boxed€ 104,50€ 104,50
1Streacom PicoPsu 150W + 150W Adapter Power Kit€ 72,95€ 72,95
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 105,91€ 105,91
1MSI H67MA-E45 (B3)€ 88,50€ 88,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 585,91

Dit zijn de onderdelen die ik nu nog nodig heb. Een van de eigenschappen van deze PC is dat hij alleen passieve koeling gebruikt. En dus ook volledig stil. Dat is de reden waarom ik die dure kast wil.

Nu vraag ik me af jullie misschien meer kasten kennen die ook op deze manier passief gekoeld zijn (en mooi dun) Het oog wil namelijk ook wat. En welke processoren kan deze aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:22
The closest alternatives for DIY system builders to the Streacom FC 05 OD are the H3.SODD, H5.ODD and H10.ODD fanless cases from HDPLEX, which all have similar designs. Other current fanless "heatsink cases" are either sold only in systems (HFX and Tranquil PC), styled for industrial rather than home A/V use (Logic Supply), or priced way higher (A-Tech Fabrication).

The H10.ODD is a bit too deep a case to be as practical as the others, while the H3 and H5 only take mini-ITX boards. The H3.ODD at least has one USB port on the front panel, however. Having reviewed both the H3.SODD and H10.ODD, my impression is that the front panels and cooling system mounting hardware of the HDPLEX is somewhat more robust, but there probably isn't much (if any) impact on actual performance. Pricing of the Streacom is a bit higher than the H10, but it's close:
Streacom FC 05 OD - €239.90 or ~$318
H10.ODD - $298
H5.ODD - $278
H3.SODD - $248

Overall, the Streacom FC5 OD is a good case for a silent HTPC.

PS — For those seeking fanless case for mini-ITX only, and don't need a "classic" AV style, Streacom also offers the slightly smaller but taller FC8, a 6-liter case that also has the convenience of USB and SD card ports on the front panel. I expect to receive a review sample of the FC8 shortly.
Bron

[ Voor 12% gewijzigd door Dadona op 06-05-2012 16:38 ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 23:24

PerfektOne

Striving for Perfektion

Ik ben zojuist klaar met mijn stille PC build.

Was echt een eis dat ik hem niet zou horen, geen fan of niks.

Volgende onderdelen heb ik gebruik

inventaris: Stille PC

XBOX Live Gamertag: PerfektOne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Helaas zie ik dat die kasten niet hier in nederland verkrijgbaar zijn. Spijtig.
Ik denk dat ik maar genoegen moet nemen met het prijskaartje van 500 euro. Het is een downgrade maar denk dat ik het toch niet echt merk met alleen browsen/muziek/films en af en toe een lichte (indie)game. Of zit ik hier mis?

@avance Dat is nog een stuk duurder dan wat ik nu al heb. Verder vind ik het design van de kast die ik neem ook schitterend en wil ik liever geen grote staande kast meer.

[ Voor 22% gewijzigd door Heilige Kaas op 06-05-2012 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-06 15:00
Waarom niet een simpele pricewatch: LC-Power LC-1340mi

Fanless en lekker klein (zit al een voeding bij, dus scheelt ook weer). Moederbord vervangen voor een M-itx variant (AMD e-350) en de behuizing ergens plaatsen waar je hem niet eens hoeft te zien. Ik denk alleen dat je hem absoluut niet mooi zal vinden, maar wellicht een optie om open te houden. Scheelt zo de helft aan kosten.

Je was overigens ook het geheugen vergeten zag ik? Zoiets zou het dan worden:

wenslijst: Silent

Prima geschikt voor Muziek/Browser/indiegame en 100% geruisloos.

[ Voor 22% gewijzigd door iamzero456 op 06-05-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik ben alleen een beetje bang dat het dan toch een langzaam systeem word. Die i3 die bij mijn systeem zit is veel sneller. De kast is ook veel mooier maar dat kost dan wel weer 300 euro bij elkaar. Moeilijk dit. Geheugen hoeft niet omdat ik dat uit mijn eigen systeem kan halen.

Dit is mijn huidige systeem: inventaris: AM3+ systeem
En wil niet een veel langzamer systeem. Al weet ik niet precies wat de ssd hier gaat doen. Want slechtere processor = langzamer maar ssd = sneller. Als het geheel netto maar sneller is dan vind ik het prima.

Edit: maar ik kan het openhouden als optie inderdaad. Bedankt ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Heilige Kaas op 06-05-2012 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:22
Heb je hier ([Geluid] Het stille PC topic deel IV) al eens rondgekeken? Het hoeft niet per se passief gekoeld te zijn om de geluidsdruk te beperken. (Bedenk je ook dat sommige mensen door beginnen te slaan en opeens andere geluiden gaan opmerken.)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
AMD e-350 is idd niet de snelste, maar door de SSD zal je het browsen en muziekluisteren echt geen hinder ondervinden. Alles laden en navigeren gaat heel vlot. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de energiezuinigheid.

Enige waar ik me zorgen om zou maken is hoe zwaar die Indiegames die je dan speelt zullen zijn, wellicht zal je niet dat op full-detail kunnen spelen. Ook is de kast heel duur en is installatie niet makkelijk (zie reviews), ik zou mij er zelf niet aan wagen. Of je kunt voor een andere kast gaan en dan gewoon een hele stille processor koeler nemen, zodat die i3 toch voldoende koeling krijgt. Dan zou je kunnen overwegen om een i3-2100 te kunnen nemen.

Bovenstaande wenslijst kun je dus voor € 242,85 inclusief verzenden bestellen bij Afuture

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Hmm het probleem met dat kastje is trouwens ook weer dat daar geen extra hdd in kan. Misschien dat ik mijn hdd dan wel extern kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
Ook bij afuture: http://afuture.nl/productview.php?productID=60277

Had niet goed begrepen dat je ook nog een 3.5" harde schijf in wilde zetten. De reden dat ik dit kastje aanprijs is vanwege zijn formaat en vanwege het feit dat er al voeding bij zit. Enige nadeel is dat ik er een pleister op mijn duim aan heb overgehouden, maar dat ligt misschien aan mij :P

Als je meer ruimte wilt dan zou ik een andere kast nemen met ingebouwde PSU (fanless).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Het is inderdaad wel een optie. Ik kijk gewoon even hoeveel zin ik heb om de komende weken te werken. Als ik niet genoeg geld heb of weer een upgrade voor mijn koptelefoons wil halen dan ga ik voor de goedkope versie.

Die hdd case ziet er wel strak uit. Op DealExtreme heb je ook heel veel van dat soort kasten in alle vormen en maten.

Dit is zo'n beetje de opstelling die ik op het oog had. Past wel mooi bij elkaar denk ik zo en kan je dan op elkaar stapelen.
title
title

Mijn photoshop (paint) kunsten laat nog heel wat te wensen over. Het idee was goed maar het eindresultaat durf ik amper te posten...
title

[ Voor 28% gewijzigd door Heilige Kaas op 06-05-2012 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:05

Fordox

00101010

Misschien leuk voor je om naar het merk nofen of nofan te kijken, zij claimen dat volledig passief gekoelde pc's mogelijk zijn.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Wow wat een enorme coolers. Heeft ook wel iets eigenlijk. Best vet. Denk wel dat je mobo zo'n gewicht niet leuk gaat vinden. En jammer dat die fans niet in kleine behuizing passen waar ik naar op zoek ben ;)
De site van nofan is helaas niet berijkbaar. Misschien under maintainance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:37
Misschien moet je doelstelling niet zijn passief koelen, maar onhoorbaar koelen. Een stille 120mm fan op 400rpm hoor je niet, maar vergroot het koelvermogen wel erg veel. Dan kun je opeens veel meer kasten kiezen. Just my 2 cents...

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Het design van de kast spreekt me ook erg aan. Bijna niks open en erg laag. Denk dat er weinig kasten zijn die 6 cm hoog zijn waar ook nog een 120mm cooler in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:37
Heilige Kaas schreef op zondag 06 mei 2012 @ 19:22:
Het design van de kast spreekt me ook erg aan.
Tja, da's natuurlijk heel persoonlijk. Mogelijk kun je ook gewoon een Mini-ITX systeempje bouwen en achter op je monitor schroeven aan de VESA bevestigingspunten. Ik weet natuurlijk niet wat voor scherm je hebt en wat je opstelling is, maar op die manier zou je je PC helemaal uit het zicht kunnen houden. Extern DVD brandertje er bij en klaar is Kees Kaas.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik denk dat ik toch maar gewoon voor mijn eerste kast ga :) Vind hem wel echt mooi en past bij mijn toekomstige audio spulletjes. De wenslijst van Iamzero houd ik ook in gedachten voor als mijn schoonouders een nieuwe pc nodig hebben.
Pagina: 1