NeoTV 550 streamt niet vlekkeloos (van PC en NAS)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornehoogendoor
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-03-2024
Goedendag,

Ik heb sinds een half jaar onderstaande configuratie staan:
- Samsung Smart TV
- Netgear NeoTV 550
- Synology NAS (2x2TB)

Eigenlijk heb ik sinds het begin al problemen. Ik krijg het niet aan de praat en dat terwijl ik op allerlei fora lees dat het supersimpel moet zijn. Ik voel me dus een aardige noob :-).

Ik wil het nu nog een keer proberen werkend te krijgen.

Oke, wat werkt er precies niet?
Belangrijkste probleem
In de meeste gevallen ziet de Netgear de bestanden wel maar streamen ze niet of verre van vlekkeloos
- Foto's van 10/15 mb laden zeer traag
- DVD's haperen om de paar minuten

Andere problemen
- Soms worden bestanden niet herkend van m'n PC of NAS

De NeoTV is netjes met een draadje verbonden aan de router. De NAS ook. M'n pc is draadloos verbonden.

Al met al lijkt het voor m'n gevoel te liggen aan caching (of eigenlijk, het ontbreken van caching).

Is er iemand die mij hiermee kan helpen zodat ik netjes DVD's via m'n Mediaspeler kan kijken?

Als er nog aanvullende vragen zijn hoor ik ze graag!

Groet,
Corné

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:06
Ken je iemand met een beetje kijk op deze materie, vraag die er even naar te kijken, scheelt je een hoop werk.

Wil je het, zoals een Tweaker betaamt, toch zelf aanpakken, dan zou ik willen voorstellen het systematisch aan te pakken. Test alles, b.v. de netwerk-prestatie van je NAS, even gekoppeld aan je pc, met wat over en weer schuiven van bestanden, dat moet zijn zoals het behoort. Vervolgens b.v. even een bestand afspelen in de player op je pc, dat moet goed gaan als de eerdere test goed verliep, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke syn nas heb?
welke router?,welke bekabeling?

Als foto,s al een probleem zijn,dan is er toch iets mis met je netwerk,misschien een conflict.

gaat het koperen van bestanden van je computer naar je nas wel snel?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2012 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornehoogendoor
@ParkOverall,
Ik heb zelf een redelijke kijk op deze materie. Een vriend van mij is systeembeheerder en heeft er ook naar gekeken maar begreep het ook niet.

@Freaky32,
Bestanden van PC overzetten naar NAS werkt absoluut niet vlekkeloos. De suggestie dat het aan het netwerk kan liggen lijkt me daarom zeer reeel. Hoe kan ik dat snel achterhalen?

De configuratie die ik heb staan is:
- Synology 211 (2x2 TB in Raid1 opstelling)
- Media speler Netgear NeoTV 550)
- Samsung UE32D6500
- Netgear WNDR3800 N600 Wireless Dual Band Gigabit Router

Hopelijk kunnen jullie me helpen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:06
Pak het systematisch aan om te pin-pointen waar het in zit (in een apparaat of een instelling daarvan).

Makkelijkste is het als je uitgaat van een apparaat, b.v. je pc, waarvan je weet dat die 100% is. Eerst koppel je b.v. je pc aan je NAS en test de netwerk-prestaties: zijn die niet als je volgens de diverse specificaties mag verwachten, dan is er iets loos met je NAS. Dat kun je proberen te pin-pointen tot een instelling, of je kunt een beroep doen op de fabrikant voor garantie/reparatie. Enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornehoogendoor
Ik heb ondertussen iemand ernaar laten kijken met nog meer verstand dan ik :-).

Het probleem zit in de verbinding tussen mijn pc en de mediaspeler. Dat gaat niet vlekkeloos. Wat opvalt is dat de draadloze verbinding erg traag is (soms maar +/- 15 MBps). Dat zorgt voor een vertraging in het streamen van beeld.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Zou het helpen als ik in m'n router instel om naar 5Ghz ipv 2.4 Ghz te gaan?

Zou het ook misschien aan m'n wireless adapter kunnen liggen? Op de website van de ontwikkelaar van m'n router raden ze de N600 Wireless Dual Band USB Adapter aan. Op dit moment beschik ik over een Wireless 150N Nano Adapter USB.

Groet,

Corné

[ Voor 23% gewijzigd door Cornehoogendoor op 21-05-2012 19:38 ]

Pagina: 1