Veel spam in inbox

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395796

Topicstarter
Ik hoop dat ik hier in het goede forum post, zo niet wil ik dat wel graag horen.

Ik krijg de laatste tijd veel spam in mijn hotmail-account. Vaak toch wel minimaal 5 emails per dag.
De afgelopen 3 dagen zelfs ruim 30 (!?) ongewenste emails!! -_-

Is er iemand die een goede manier heeft om dit te verminderen (of mss wel helemaal te stoppen).
Ik kan namelijk (om het zo maar te zeggen) schijtziek van al die spam worden.....

Alvast bedankt!!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 395796 op 06-05-2012 00:38 . Reden: Extra info ter verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik hoop dat ik hier in het goede forum post, zo niet wil ik dat wel graag horen.
Bij dezen: je zou kunnen twijfelen tussen Officesuites en -software (vanwege mail) en Beveiliging & Virussen maar omdat het vooral gaat over spamherkenning doe ik wel CSA ==> B&V :)

offtopic:
30 in drie dagen is niet veel, ik heb er alleen vandaag al (dus de afgelopen 10 uur) 30 gekregen en gister in totaal 70. Dat natuurlijk exclusief de spam die al wordt gestopt voor het mijn mailbox bereikt.Maar die zijn allemaal keurig herkend door Google's spamfilters, dus niet zo'n probleem.

De truc is een voldoende goed spamfilter te hebben (waar je natuurlijk heel erg op moet letten amper tot geen false positives te krijgen).

Enige manier om geen spam te krijgen: zorg dat je mailadres niet bekend wordt bij spammers. Dus:
• beveilig je eigen PC goed. Uptodate OS en applicaties, goede virusscanner etc, niet domweg alles openen dat je tegenkomt, niet met Administrator rechten werken
• en het moeilijke: zorgen dat iedereen die jouw mailadres in het adresboek heeft dat ook doet :+
• niet je mailadres leesbaar op het web (dat zit bij jou wel snor, als ik het goed zie)
• niet aanmelden op foute websites waar je zou kunnen vermoeden dat je data wordt doorverkocht

Maar dan nog: spam ga je krijgen... Als niemand je mailadres heeft kan je net zo goed geen mailadres hebben.

Manieren om spam niet te zien:
• fatsoenlijk spamfilter dat ook fatsoenlijk is ingericht en onderhouden

IMHO liefst vooral serverside, clientside met name een whitelist. Maar daar valt over te discussiëren.

Mijn ervaring is dat Hotmails spamfilter behoorlijk goed is, al is er in vergelijking met Google meer false positives bij nieuwsbrieven. Aangezien je expliciet de term ongewenste emails gebruikt: bedoel je dat het al wel keurig als spam is herkend? Zo ja, niet aan te doen behalve hopen dat mensen ooit niet meer zo dom zijn om toch af en toe die mails niet te negeren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Al die punten die je daar opnoemt probeer ik idd altijd goed op te letten.

Het is ook wel zo dat het meeste van die spam gewoon wordt gefilterd door hotmail. Maar zoals jij al zei, je moet wel opletten of er geen false positives tussen zitten. Ik vind het eigenlijk best irritant om zo'n lijst door te spitten. (zeker als ik een paar dagen niet heb gekeken en de lijst al wat langer is)
Het gebeurt me de laatste paar weken wel dat er een paar niet worden herkend, terwijl ik hier eigenlijk nooit eerder last van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Nog een extra tip: Markeer ook al die ongewenste emails als ongewenst zodat mails van hetzelfde emailadres in het vervolg ook meteen als ongewenst worden gemarkeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Overstappen naar Gmail. Ik heb op m'n Gmail account echt amper last van spam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Rubinski Gelukkig wordt het meeste van die spam automatisch al als ongewenst gemarkeerd door mijn spamfilter. Echter sijpelt er de laatste tijd steeds vaker wat doorheen. Die mails markeer ikzelf als ongewenst, maar het lijkt erop dat deze mails toch in mijn normale inbox blijven komen. Ik zal er een paar dagen op letten of het echt dezelfde afzenders zijn (normaal verwijder ik die mails meteen) en dan een update geven.

edit: Ik krijg wel steeds mails in mijn inbox (wordt dus niet als spam gemarkeerd). Er staat wel steeds dezelfde afzender bij, maar het mailadres is steeds net even iets anders. Bijv. iets met contact1436@... en een paar uur/dagen later eentje met contact9463@....
Is hier ook iets aan te doen, aangezien deze wel in mijn gewone mailbox komen, en het worden er volgens mij ook steeds meer.

@ThinkPad Ik heb ook Gmail, en deze krijgt ook steeds vaker de voorkeur boven hotmail. Ik heb tot nu toe idd nog nooit spam in Gmail gekregen.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 395796 op 11-05-2012 21:25 ]

Pagina: 1