• henkbas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-10-2025
Ik weet niet of hier al een thread over is dus ik post hem toch maar:

Net een artikeltje gelezen op neoseeker over de GeForce Experience dat automatisch je CPU en GPU combo detecteerd en dan de maximale settings bepaald voor games, zou dat programma ook herkennen wanneer je deze ge-OC'd hebt?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

als je kan overclocken kan je ook zelf je instelling bepalen neem ik aan..

• henkbas
haha... dat is waar... meer een "liever lui dan moe" vraag denk ik... het is dus een mainstream en niet een enthusiasts tool begrijp ik...

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

je kan nooit alleen naar de hardware kijken, simpelweg omdat dat niet alles zegt. Hoe meer zooi er op de achtergrond draait des te meer performance verlies er is. De instellingen zullen dus heel safe zijn. Wat beter werkt is auto detect dmv. een benchmark maar dat hebben niet alle games.

• henkbas
ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook liever zelf loop te rommelen met de settings om te kijken welke grafische max nog lekker speelt... ah well...

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:59
De instellingen kun je daarna nog altijd fine-tunen. Als je hem hebt overgeklokt en hij met de gegeven settings mooi 60-80 loopt (of 120-140 afhankelijk van je monitor) kun je er toch net wat extra's bij doen?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:01

M2M

medicijnman

maar ik snap dan wel dat de mainstream gamers snel verzuipen als het aantal opties toeneemt. Iets extra's erbij doen is dan vaak een lastige zaak. Wat heeft veel impact, wat heeft weinig impact en wat zie ik wel / niet?

Ik heb mensen gezien die bij sommige games alles op low hadden staan, maar daar wel 16x AA overheen gooien. Omdat ze ergens gelezen hadden dat AA het belangrijkste was.

-_-

Verwijderd

Wat wel soms lastig is, dat je als je zelf de instellingen in games wijzigt. Dat het soms voorvalt dat je vaak de game zal moeten opnieuw heropstarten. In dat geval kan de GeForce Experience wel een tijdsbesparing zijn.

Tenzij je natuurlijk de .ini inverband met de grafische instellingen manueel aanpast.
Pagina: 1