Kleurcorrectie in applicaties (AMD 5650)

Pagina: 1
Acties:

• MrRobin
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-02 22:03
Beste Tweakers,

Mijn laptop heeft van zichzelf een te blauwe kleur. Dit kan ik prima aanpassen in de CCC, onder desktop color.
Wanneer ik echter een spel start dan houdt hij deze kleur niet vast, en gaat hij terug naar de (te) blauwe kleur.

Ik heb lopen zoeken in de help, dit forum en google, maar mijn grote probleem is ook dat ik niet precies weet wáár ik naar moet zoeken. Heel veel nuttige info heb ik dus nog niet kunnen vinden :(.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik wil graag van mijn games genieten in goede kleurcorrectheid!

Ik gok dat het te maken heeft met dat de desktop color niet wordt meegenomen naar fullscreen applicaties, maar ik heb de oplossing nog niet kunnen vinden.

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:28
Al geprobeerd om met windows het scherm te kalibreren? Ik weet zelf niet of dit ook in spellen effect heeft maar ik vind het zelf wel makkelijk om hiermee alles in te stellen omdat er ook vergelijkingsmateriaal word geboden.

Voor windows 7 NL: Kleurbeheer --> tablad geavanceerd en dan beeldscherm kalibreren.

Hopelijk werkt dit en is het daarmee verholpen :)

• MrRobin
Nou, het gaat om een laptop scherm, en die hebben voor zo ver ik weet geen eigen aanpasbare settings. Ik heb ze in ieder geval nog niet gevonden :(

EDIT: ik zie dat ik wat verder door moet klikken voor ik reageer, de settings staan er wel. Ik ga er snel even me klooien om te zien of het werkt, bedankt alvast!

[ Voor 36% gewijzigd door MrRobin op 06-05-2012 10:58 ]

• MrRobin
Ik krijg het niet voor mekaar, de kleuren kan ik niet zo mooi krijgen als met catalyst control center, en met windows color management blijft het ook niet voor fullscreen applicaties. Hopelijk weet iemand nog een oplossing?