Toon posts:

Netwerk draadloos koppelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn thuisnetwerk is toe aan een update, maar na veel zoekwerk krijg ik de juiste oplossing niet gevonden.

De situatie ziet er als volgt uit.

Er komt 50MBit WAN (UPC) binnen op de modem en direct naar mijn nieuwe router Asus NT-R66U.
Daaraan hangt de Xbox en Blu-Ray speler. Alles netjes CAT6 bekabeld.

Verder een 5GHz en 2.4GHz. WiFi netwerk voor laptops, telefoons en tablets.

In een andere kamer (gipsmuur en ongeveer 10m afstand) staat een desktop PC en printer. Ik heb niet de mogelijkheid om een kabel naar die kamer te trekken helaas. Deze devices zijn daarom ook draadloos verbonden.
Ook wil ik in de toekomst een NAS toevoegen.

Nu is mijn desktop wifi kaart erg verouderd en wil ik hier minimaal naar een Wireless 5GHz 450MBit overstappen. Deze kaarten bestaan al, maar ik hoop dat dit wellicht beter kan.

Is er een mogelijkheid om een tweede wireless apparaat naast mijn desktop PC en printer (en toekomstige NAS) te zetten, de apparaten weer met 1GBit te verbinden eraan en als "domme" brug de data te laten verplaatsen naar mijn Asus router?

Kan ik dan ook de NAS eraan hangen die 1GBit met mijn desktop praat en 450MBit WiFi (even puur theoretisch) richting de Blu-Ray (via Asus router) kan?

Verder wil ik geen nieuw access point, al het WiFi via de Asus router. En helemaal geen extra NAT of extra functies, doorgeven is voldoende.

Is dit haalbaar? Of toch beter een nieuwe WiFi kaart is de desktop prikken?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:33:
Ook wil ik in de toekomst een NAT toevoegen.
Een wat toevoegen? waarom zou je een 2e NAT in je lokale netwerk willen hebben?

Dus je wilt zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://img717.imageshack.us/img717/5637/settingupthewirelessbri.jpg

Dan zoek je naar een Wireless Bridge.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2012 17:44 ]

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-02 11:21

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Mijn thuisnetwerk is toe aan een update, maar na veel zoekwerk krijg ik de juiste oplossing niet gevonden.

De situatie ziet er als volgt uit.

Er komt 50MBit WAN (UPC) binnen op de modem en direct naar mijn nieuwe router Asus NT-R66U.
Daaraan hangt de Xbox en Blu-Ray speler. Alles netjes CAT6 bekabeld.

Verder een 5GHz en 2.4GHz. WiFi netwerk voor laptops, telefoons en tablets.

In een andere kamer (gipsmuur en ongeveer 10m afstand) staat een desktop PC en printer. Ik heb niet de mogelijkheid om een kabel naar die kamer te trekken helaas. Deze devices zijn daarom ook draadloos verbonden.
Ook wil ik in de toekomst een NAT toevoegen.
NAT heb je al. Dat doet de Asus routeer al voor je (Network Adress Translation, de poortkoppelingen van buiten naar binnen)
Nu is mijn desktop wifi kaart erg verouderd en wil ik hier minimaal naar een Wireless 5GHz 450MBit overstappen. Deze kaarten bestaan al, maar ik hoop dat dit wellicht beter kan.
Ik zou niet afgaan op dit soort schreeuwerige getallen. Vaak haal je het toch niet. Kies liever een iets mindere, maar wel stabielere verbinding. Heb je in mijn ogen meer aan.
Is er een mogelijkheid om een tweede wireless apparaat naast mijn desktop PC en printer (en toekomstige NAT) te zetten, de apparaten weer met 1GBit te verbinden eraan en als "domme" brug de data te laten verplaatsen naar mijn Asus routeer?
Je bedoelt een range extender? Wat bedoel je met 2e wireless devices? of weer een wireless routeer waar aan de ene kant draadloos binnenkomt, en aan de andere kant bedraag 1Gbit er uit? Wat is daar de zin van? Je haalt maximaal de snelheid van de draadloze verbinding.
Kan ik dan ook de NAT eraan hangen die 1GBit met mijn desktop praat en 450MBit WiFi (even puur theoretisch) richting de Blu-Ray (via Asus router) kan?
Wat bedoel je met een NAT? een NAT is geen apparaat in deze zin. Het is een functionaliteit die routers bijvoorbeeld bieden. Zou je dat iets kunnen verduidelijken? Waarom zou je een 2e keer NAT toepassen in je netwerk (als dat alleen al gaat?)

Vragen roepen weer vragen op ;)
Verder wil ik geen nieuw access point, al het WiFi via de Asus router. En helemaal geen extra firewall of extra functies, doorgeven is voldoende.
Is dit haalbaar? Of toch beter een nieuwe WiFi kaart is de desktop prikken?

Alvast bedankt.

HENG HENG

Verwijderd

Topicstarter
Ik had NAS en NAT door elkaar gehaald O+ , nu aangepast.

Het plaatje hierboven klopt inderdaad, ik zoek dus een wireless bridge.

Als ik de desktop pc en NAS aan de bridge hang met een kabel, kunnen ze 1GBit met elkaar verbinden(theoretische snelheid)?

En zijn er ook 450MBit bridges verkrijgbaar?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:01:
Als ik de desktop pc en NAS aan de bridge hang met een kabel, kunnen ze 1GBit met elkaar verbinden(theoretische snelheid)?

En zijn er ook 450MBit bridges verkrijgbaar?
1) Als de bridge GBit poorten heeft.

2) Geen idee, maar hier op GoT verwachten we eigen initatief.

Een heleboel AccessPoints / WLAN Routers vallen in te stellen als Bridge / Client, helaas is dit geen filtercriteria in de T.net Pricewatch.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2012 18:34 ]

Verwijderd

En powerline ipv een kabel of draadloos?
Eventueel powerline en daar weer een Accesspoint op aansluiten zodat je zo je draadloze netwerk vergroot.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:17:
en daar weer een Accesspoint op aansluiten zodat je zo je draadloze netwerk vergroot.
Verder wil ik geen nieuw access point, al het WiFi via de Asus router.
TS zou bij powerline voldoende hebben aan een switch.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Ik vond de Trendnet TEW 680MB als een 450MBit bridge. Goede review gevonden. Dit kan een optie zijn.

Ik zal me eens verdiepen in powerline, ik weet de voordelen hiervan nog niet.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:11:
[...]

1) Als de bridge GBit poorten heeft.

2) Geen idee, maar hier op GoT verwachten we eigen initatief.

Een heleboel AccessPoints / WLAN Routers vallen in te stellen als Bridge / Client, helaas is dit geen filtercriteria in de T.net Pricewatch.
TPLink TL-WR1043ND.

Kan met DD-WRT prima als wifi-bridge werken, en heeft gigabit ethernet, en is goedkoop

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Client_Bridged

[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 05-05-2012 21:13 ]

Verwijderd

Gipsmuur?
Klinkt alsof daar met eenvoud een boor doorheen gejaagd kan worden voor een ethernetkabeltje :*) >:)
Pagina: 1