Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding - ZM600-HP werkt niet, random Chieftec 500W wel

Pagina: 1
Acties:

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gisteren nieuwe hardware binnen gekregen, voeding had ik niet besteld aangezien ik er vanuit ging dat mijn Zalman ZM600-HP het wel aan zou kunnen. De hardware die ik nieuw heb:

Asrock Z77 Pro4
Intel i5 3570K
Corsair Vengeance 2133 8GB
Sapphire 6870 1GB

Het probleem is dus dat als ik het hele zooitje aansluit en aanzet, gebeurt er niks. De voeding slaat ook niet echt aan, als ik de switch op de voeding weer uitzet, draait de ventilator een paar seconde waarna alles stilvalt.
Als ik deze voeding in mijn oude PC probeer, werkt het wel gewoon, plus, als ik de voeding uit mijn oude PC in deze nieuwe gebruik (Chieftec 500W), dan werkt het ook :S 12V connectors ook gewoon aangesloten, ik snap echt niet wat het zijn kan..

Nu kan ik vast wel die Chieftec erin laten zitten, maar aangezien 500W t minimum is voor n Radeon 6870, lijkt me dit niet genoeg, ik wil natuurlijk ook nog een beetje proberen te clocken met die nieuwe cpu :P

Iemand enig idee?

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:20
Je weet zeker dat die Zalman voeding nog goed is?
Hoe oud is die voeding al?
Je Zalman voeding kan incompatible zijn met je nieuwe MB.

• h3ll
  • Niet online
Lijkt me wel, hij heeft altijd goed gewerkt en hij doet het dus ook nog gewoon in mijn oude pc, maar ik snap dus ook niet waarom hij n gaar geluid maak als ik em aanzet :S
Eerste vermelding in pricewatch was eind 2006, ik heb hem vanaf januari 2008.

Over de compatibiliteit, het verschil tussen deze en die Chieftec is atx2.2 vs 2.3, dat zal het waarschijnlijk dan zijn?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:27

M2M

medicijnman

Mijn ZM600HP deed het ook op mijn oude systeem. Na de upgrade deed het ding het helemaal niet meer. Ik ben toen alle hardware nagelopen en heb uiteindelijk door een 3e systeem te gebruiken kunnen vaststellen dat het de voeding betrof, die blijkbaar wel prima werkt op het oude systeem, maar niet voldoende kon leveren voor de upgrade. Ook al ging ik van een X58 naar een Z68 systeem.

Enfin, schroef de voeding eens open. Bij mij waren twee condensators gebroken. Overigens was mijn voeding toen 4 jaar oud.

-_-

• h3ll
  • Niet online
Best wel maf :P Heb jij ook geprobeerd om em aan te krijgen zonder hardware eraan? Lukt me echt niet met dat ding, dan gaat ie heel zacht knorren en pas als ik de schakelaar uit duw, begint die ventilator te draaien :P

In ieder geval, hij lijkt t nu in mijn oude pc ook opgegeven te hebben, start steeds opnieuw op midden in de POST e.d. Nadat ik de Chieftec weer in deze pc heb gehangen, doet hij dat niet meer, maar vertoont wel kuren die ik van tevoren echt nooit gehad heb, bijv het niet door de POST komen, random freezes waarbij alleen een reset nog werkt, etc. Kan toch niet dat die voeding die hele PC naar de klote heeft geholpen? :/

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:20
Die voeding is dus gewoon op, ik raad je aan niet verder met die voeding te knoeien voordat ie een knal geeft en meer hardware mee neemt in z'n val.
Ja dat kan, een onstabiele voeding kan rare dingen doen met z'n spanningen en dus hardware om zeep helpen.
Pagina: 1