Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe media device, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Op dit moment heeft de versterker van mijn oude heer de geest gegeven, een Pioneer 5.1 versterker. Deze wil hij vervangen, maar is daarnaast ook op zoek naar mogelijkheden om meer muziek naar de huiskamer te brengen en zijn originele CD via nieuwe media beschikbaar te maken (hdd/netwerk etc). Hij heeft veel muziek op hdd (pc in netwerk) en usb hdd staan, en is op zoek naar een manier om dit meer tot leven te laten komen

Al aanwezige apparatuur
- CD/DVD speler
- 5 speakers met subwoofer
- TV (40" flatscreen)
- DVD/VCR combi
- 5.1 Versteker (vervanger)

De eisen
- device met schermpje (voor muziek selectie/beleving)
- niet via tv
- aansluiting USB hdd
- 5.1 geluid naar versterker, voorkeur gaat uit voor optisch

Liefste ook nog
- media via netwerk bespeelbaar(ftp,sftp,smb)

Voorbeelden van devices die afvallen

Squeezebox
- geen 5.1 output

Sonos (bundel)
- erg prijzig

HTPC
- Zou via de tv werken

Daarom ben ik (namens hem) opzoek naar de mogelijkheden, want de verschillende winkelverkopers kwamen met te dure (ps3+nas+wd live) oplossingen. Oplossingen waarvan wij nog niet overtuigd van waren, daarom zijn wij op zoek naar ideeën.

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 05-05-2012 16:34 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Waarom zou je op een pure muziek speler een 5.1 output willen? Muziek is namelijk toch nooit 5.1 dus je hebt er helemaal niks aan.

Mij lijkt de logitech squeezebox precies wat je zoekt betreft de muziekspeler.

• _Apache_
  • Nu online
Omdat we het zonde vonden van de speakers die er al hangen, om daar 2.0 naar toe te sturen. Maar inderdaad, weinig muziek is >2.0.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ff hardop denken:
Is het ook een optie om de boel via android of ios aan te sturen? Dan kan je het schermpje laten vervallen en met iets als twonky gaan werken bijv.

Wise enough to play the fool

• _Apache_
  • Nu online
Hij heeft een HTC (android 2.2) smartphone, dat zou dus een optie zijn. Even zien wat Twonky allemaal kan

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:25

FeaR

In GoT we trust

Is een receiver met netwerkaansluiting niet een optie? Direct naar de receiver streamen zonder tussenkomst van een ander apparaat als een Squeezebox, Sonos of wat dan ook. Voor diverse receivers is er ook al een iOS App of Android App waarmee je de receiver zo kan bedienen, dus op die manier hoeft ook de TV niet aan. Overigens heb ik niets tegen een Squeezebox, want gebruik hem zelf ook naar alle tevredenheid. Puntje van "geen 5.1" uit snap ik dan ook niet, want zoals gezegd is muziek veelal 2.0 en geen 5.1. Als je muziek over alle speakers wilt is er op elke receiver wel een optie als "All Channel Stereo" aanwezig.

Tevens een schopje naar Consumentenelektronica Aankoopadvies

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 19:03
De Squeezebox werkt via aparte software ergens in huis. Een gewone PC kan uiteraard maar deze moet wel aan staan wanneer je de Squeezebox wilt gebruiken. Een Nas is dan al gauw een alternatief voor een PC

Squeezebox is overigens goed aan te sturen met een app (Android of Apple). De app stuurt in feite de software van de Squeezebox op je PC of Nas aan en deze stuurt dan weer door naar je Squeezebox.

De Squeezebox Touch kan zonder aparte PC werken maar de muziek moet dan wel op een USB device staan die op de Touch is aangesloten.

• _Apache_
  • Nu online
@FeaR : De Yamaha AV Controller app ziet er veel belovend uit. Ik denk dat we eerst de Yamaha reciever aanschaffen (daar had hij zijn oog al op laten vallen). En dan kijken of we wegkomen met de besturing vanaf een smartphone. Als dat niet werkt, kan je altijd nog overwegen om iets van een dedicated device hiervoor aan te schaffen. :) Thnx

Pagina: 1