Toon posts:

Tips nodig voor aansluiting van ervaren mensen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb me hier aangemeld omdat ik sinds kort bezig ben met mijn hele set up rond mijn pc etc om te gooien en ik daar zelf niet heel veel verstand van heb, dus ik hoop hiermee een paar onbeantwoorde vragen beantwoord te kunnen krijgen over de aansluiting van dit alles.

Laat ik om te beginnen maar opsommen wat ik heb (en wat ik hiermee wil):
Ik heb het even in een afbeelding geplaatst omdat dit me iets duidelijker leek.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/a16zF.png

Hier wat links om info te vinden over bepaalde items in het woordweb:

Behringer externe geluidskaart:
http://www.bax-shop.nl/us...-usb/product-details.html

Behringer TRUTH studiomonitoren:
http://www.bax-shop.nl/dj...an-2/product-details.html

Traktor Kontrol pro S2:
http://www.bax-shop.nl/di...ller/product-details.html

Dan nu het gedeelte met de vragen:

Mijn grootste vraag is eigenlijk, welke kabels moet ik hebben tussen de geluidskaart en de studio monitoren? (KABEL A1 & A2) Ik wil hier rekening houden met kwaliteit, dus goede kabels om het meeste te kunnen halen uit de speakers etc. Maar ik wil hier ook niet in doorslaan, dus kom aub niet met kabels van €100,- per stuk aan ofzo.
Voorzover ik het zelf snap begrijp ik dat de studiomonitoren 3 soort aansluitingen hebben:
XLR, RCA en TRS
Dit zegt mij voor de rest vrij weinig. 2 van die 3 zijn 'unbalanced' en 1 van die 3 is 'balanced'. Welke wat zijn, en wat het betekent weet ik niet. (dus als iemand dit kan verduidelijken, graag)
Ik zoek dus welke van die 3 aansluitingen ik het liefst wil gebruiken en welke kabels daar bij horen.

Mijn tweede vraag was of iemand een idee heeft of die voor elkaar te krijgen is? Vooral het groene/gele gedeelte uit het woordweb. Dus kan ik mijn draaitafeltje gebruiken, met de software op mijn pc (traktor pro) maar het geluid direct vanuit mijn laptop naar de externe geluidskaart en door naar de speakers. (aangezien ik tot nu toe alleen nog maar mijn creative set direct op mijn traktor midi controller heb aangesloten, die weer op mijn laptop aangesloten was. Hier kwam het geluid dus echt door de midi controller)
Mocht hier iets niet duidelijk van zijn stel gerust wat vragen.

Alvast bedankt voor alle moeite

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:40
In theorie is het beter om je monitoren gebalanceerd aan te sluiten, maar ik denk niet dat je verschil zal merken (wat gebalanceerd betekent is prima op te zoeken). De audio-interface die je linkt heeft alleen maar RCA uitgangen en is dus ongebalanceerd. Dit kan je gewoon met strandaard RCA-kabels aansluiten.
Waarom gebruik je niet de Traktor Kontrol als audio-interface? Die heeft gewoon TRS-uitgangen (dat is gebalanceerd) en dat scheelt weer geld. Als je je monitoren daaraan aansluit let er dan wel op dat je daadwerkelijk TRS-kabels gebruikt (3-polig) en geen TS (2-polig), het gaat gewoon om 6,3mm jack-kabels dus dat lijkt me zo te vinden. Twee van deze bijvoorbeeld.

[ Voor 36% gewijzigd door Tha Ra op 05-05-2012 16:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad wel een goede en goedkope oplossing.
De reden waardoor ik dat eerst niet wou was omdat ik dan altijd dat draaitafeltje nodig had om geluid uit die monitoren te krijgen.
En ik vraag me ook af of dit wel werkt als ik bijv niet muziek draai in traktor pro, maar bijv gewoon op youtube. gaat hij dan niet automatisch naar de geluidskaart van mijn laptop?

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:29
Volgens mij kan je het geluid altijd over je traktor ding laten lopen...

Lijkt me verder ook niet dat je grote afstanden af wil leggen tussen je geluidskaart (behringer/traktor) en je monitoren... in dat geval voldoen rca kabeltjes (DAP heeft best aardige kwaliteit kabels) meer dan voldoende.

Er staat wel 'unbalanced' bij de jack ingang op die truth speakers.. maar de text van de webshop spreekt dit weer tegen.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:29

BHQ

XLR is balanced, jack kan beide zijn (hangt een beetje van de fabrikant af). Niet dat het veel uitmaakt bij dat Behringer spul.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-01 14:50

Stoney3K

Flatsehats!

Jarpse schreef op zondag 06 mei 2012 @ 14:40:
XLR is balanced, jack kan beide zijn (hangt een beetje van de fabrikant af). Niet dat het veel uitmaakt bij dat Behringer spul.
Het is meer omdat er geen kilometer kabel tussen zit dat het weinig uit maakt.

Voor verbindingen tussen een mengtafel en een podium 50 meter verderop, zeker balanced gebruiken, maar als je maar 5 meter hoeft te halen tussen je geluidskaart en je speakers heeft het totaal geen nut.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Stoney3K schreef op zondag 06 mei 2012 @ 15:16:
[...]

Het is meer omdat er geen kilometer kabel tussen zit dat het weinig uit maakt.

Voor verbindingen tussen een mengtafel en een podium 50 meter verderop, zeker balanced gebruiken, maar als je maar 5 meter hoeft te halen tussen je geluidskaart en je speakers heeft het totaal geen nut.
Al voorkomt het wel aardlusproblemen.

Niet dat die niet anders op te lossen zijn natuurlijk.
Pagina: 1