Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:51
Van de zomer ben ik van plan om naar Frankrijk op vakantie te gaan, nu is het zo dat ik vrij gehecht ben aan mijn internet verbinding. Echter het huisje wat ik geregeld heb heeft geen vast internet(omdat het enkel een vakantie huisje is en dus niet rendabel om er het hele jaar internet voor te betalen).
Nu heb ik wel een usb dongel voor mijn laptop, maar vanuit Nederland buitenland internet bundels/prepaid te nemen is een beetje prijzig.
De dongel is sim-lock vrij(en denkt dat ie een telefoon is) dus ik denk dat ik gewoon daar een prepaid kaartje koop. Weet iemand wat de goedkoopste mogelijk is op dat gebied. Ik ga ongeveer een week weg, maar denk dat ik wel meer dan een gb kan gebruiken(ben niet in mijn eentje)

Opzich is mijn frans wel redelijk maar de websites van de Franse telecom providers zijn vrij slecht, en omdat ze heel veel plaatjes gebruiken kom ik met google translate ook niet zo ver.
Wat ik gevonden heb is mobistar, van orange, maar het is mij niet duidelijk wat hun opties/kosten zijn.

Weet iemand andere Franse telecom providers met aantrekkelijke tarieven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Wat ga je verbruiken? Als het slechts voor beperkt gebruik is, kan je misschien net zo goed bij de Nederlandse providers een "buitenland pakketje" nemen. Bij Hi heb je bijvoorbeeld voor € 10,-- 100 mb of bij Vodafone € 2 per dag (tot 35 MB).

Edit: Laat maar, niet goed gelezen. Je denkt aan een gb. Trouwens wel veel voor tijdens een weekje vakantie...

[ Voor 23% gewijzigd door DarkFly op 05-05-2012 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
DarkFly schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 15:30:
Wat ga je verbruiken? Als het slechts voor beperkt gebruik is, kan je misschien net zo goed bij de Nederlandse providers een "buitenland pakketje" nemen. Bij Hi heb je bijvoorbeeld voor € 10,-- 100 mb of bij Vodafone € 2 per dag (tot 35 MB).
maar denk dat ik wel meer dan een gb kan gebruiken
Meer dan 1 GB dus.
Tja, lastig hoor; free.fr heeft zo onbeperkt mobiel internet voor 19,99/maand, maar ik gok dat dat niet af te sluiten is als buitenlander voor een weekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou gewoon locale prepaid sim halen voor je dongel.
dat is wat ik altijd doe als ik in de states ben, swap ik al mijn sims om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:51
Ik heb gevonden bij mobistar internet max prepaid, 12 euro, onbeperkt (lage snelheid na 500mb), dat lijkt interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 15:33:
zou gewoon locale prepaid sim halen voor je dongel.
dat is wat ik altijd doe als ik in de states ben, swap ik al mijn sims om.
Dat wil 'ie ook, alleen zijn de franse providers niet echt helder wat je nou krijgt/betaalt.

Ik doe daar altijd maar heel zuinig & voorzichtig met een databundel van 100MB van m'n nederlandse provider ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:54
1 waarschuwing: tenzij je het gaat kopen in een shop, zul je moeten registreren bij een simkaart. Er is een of andere idiote wetgeving in Frankrijk die ervoor zorgt dat je niet anoniem een sim-kaart kunt gebruiken, dus moet je ofwel bij aanschaf in de winkel alle gegevens ingeven, ofwel opsturen, anders sluiten ze je gewoon af.

Wij hebben dit helaas nog in de paasvakantie meegemaakt -_-

*
Prepaid internet is wel relatief voordelig in Frankrijk, maar hou gewoon rekening met de registratie die roet in het eten kan gooien.

Bij ons is het Bouygues, met het volgende aanbod:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/t3lr (van hun site geplukt) - http://www.laboutique.bou...internet-3g-prepayee.html

[ Voor 27% gewijzigd door azerty op 09-11-2014 00:00 ]

Pagina: 1