Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Televisie over internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af of er services zijn die digitale televisie via internet aanbiedt, waar je zelf je hele zenderpakket kunt kiezen. Wat ik tot nu toe kan vinden is IPTV die aangeboden wordt via de internet-aanbieder (zoals KPN of Vodafone in Nederland, en Deutsche Telekom in Duitsland). Het hele mooie van IPTV lijkt me juist dat je zelf de infrastructuur (ADSL, kabel, ..) kunt kiezen, en daar bovenop zelf mag weten welke TV-aanbieder uit eender welk land selekteert.

Heeft iemand enig idee welke services hiervoor geschikt zijn, of ben je met je aanbieder van infrastructuur gelijk gebonden aan je aanbieder van IPTV?

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-11 01:56
technisch is het mogelijk een tv stream van een willekeurige aanbieder af te nemen. Helaas lijkt t in nederland niet mogelijk om de lijn van de tv aanbieder/streamer los te koppelen. Vanwege rechten moet geborgd worden dat de zenders slechts en alleen over die thuislijn of voor slechts en alleen die abonnee te ontvangen zijn.

https://twitch.tv/magus77nl

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dank voor je antwoord. Ik neem aan dat dat in heel de EU geldt? Als het technisch mogelijk is, heb je voorbeelden van services die aangeboden worden?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Uitzendinggemist werkt erg goed idd en is meer ondemand dan real time TV over IP. Ik vind het goed werken, gebruik het zelf op mijn NMT ( http://www.gemistvoornmt.nl/ ), naast digitenne (maar dat heb ik opgezegd, omdat ik het nauwelijks gebruik en eigenlijk ook net te ver buiten het dekkingsgebied zit voor een goed gebruik). Journaal24 is dan weer niet helemaal op demand, maar een continue loop van het laatste journaal. Omdat dit niet zo lang duurt en je bij een journaal de nieuwste versie wil zien is dat hier goed bruikbaar.

Real time televisie is eigenlijk alleen interessant bij calamiteiten (maar dan wil je het eigenlijk niet meer over IP hebben want dat gaat dan plat) of sportevenementen (waar ook een limiet op zit van maximaal aantal bezoekers).

Het voordeel als de provider het regelt zit natuurlijk in multicast dat externe partijen niet kunnen toepassen, dan kost het veel minder capaciteit om iedereen van televisie te voorzien.

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 15-05-2012 10:05 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

iphion, al wordt dat vooralsnog lokaal aangeboden.

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11 22:04
Als je een Ziggo verbinding hebt kun je wel hier de streams vinden van enkele stations (basispakket vermoedelijk):
http://ipad.junkiexp.com/TVStreams/

Het lijkt me dan dat je met software (zoals bijvoorbeeld VLC), dit dan wel weer door zou kunnen proxy'en om vanaf een andere locatie te bekijken.
Maar een echt vrij aanbod krijg je daar natuurlijk niet mee.
Pagina: 1