Toon posts:

Sapphire HD 7970 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb afgelopen donderdag de Sapphire HD 7970 besteld samen met 16 GB RAM van Alternate, met als doel mijn PC te upgraden met het doel dat hij weer een tijd verder kan gamen,

Ik heb eerst van te voren uitgezocht of de videokaart ùberhaupt wel compatible was met mijn 770-C45 moederbord, zelf dacht ik van wel, mijn Pa heeft ernaar gekeken en dacht het ook, en wat andere vrienden die redelijke kennis over computers hebben zeiden ook allemaal dat mijn moederbord compatible is met de videokaart.

Echter nu hij in mijn PC zit en ik hem probeer op te starten geeft hij 1 lange piep en 2 korte piepjes, na dat op te zoeken in google word mij vermeld dat er een probleem is met mijn videokaart... Ja, da's balen. Mijn voeding kan de kaart aan, hij past in mijn moederbord en gaf verder niet veel problemen, tot ik de PC aanzette.

Na een uur lopen googelen met mijn vader hebben wij niet gevonden waar dit probleem aan kan liggen, hier is mijn vraag of een van jullie misschien weet wat er mis kan zijn?

Mijn specs zijn:

Moederbord: MSI 770-C45
Processor: AMD Phenom II X4 955 Processor 3,2 ghz
Nu 16 GB werkende RAM erin.
Voeding: 500W

Probleem: 1 lange piep, 2 korte piepen.

Ik ben redelijk wanhopig want al mijn spaargeld is in deze videokaart gegaan :P Heb niet meer dan 100 euro te besteden als het aan het moederbord ligt

Ik hoop dat een van jullie kan helpen, alvast bedankt.

Menno van der Kooi

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Welk merk/type voeding is het? En misschien een overbodige vraag, maar heb je de 2 PCIE powerkabels (1x6 en 1x6+2) wel ingeplugd?

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:10
Zet je oude RAM eens terug, kan ook zijn dat er een reepje van het nieuwe niet goed is...

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Verwijderd

Topicstarter
Hij is opgestart! Beetje stom, ik had of 1x 6 OF 1x6+2, niet beide tegelijk.. Beetje domme fout, maar ik zou er niet zo op gekomen zijn zonder jou suggestie,

Hartelijk bedankt!

Menno

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:10
Vrij stom ja, maar ach, alle begin is moeilijk. Veel plezier met je kaart :)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super