Ik trap niet in die marketingonzin, aangezien ik daadwerkelijk verschil constateer bij verschillende tv`s wanneer ik het verschil bekijk tussen het standaard 576i/p signaal op een FullHD LCD scherm of een 720p/1080i signaal. Ik zeg niet dat er winst is op gebied van detail. Detail dat er niet is, kun je niet bijverzinnen...
SD signalen op een HD televisie zien er gewoon slechter uit. Ik zeg (NOG STEEDS) niet, dat er een wereld van verschil zit door een kleine berekening die uitgevoerd wordt door een simpele blurayspeler, maar dat er een kleine verbetering optreedt.
Leuk dat je werkt met professionele apparatuur, maar dan begin je over het upscalen van een analoog pal composietsignaal... daar hadden we het niet over. In dit geval ging het over digitale aanlevering van een digitale bron met een bepaalde kwaliteit op een vastgestelde resolutie.
Het is een feit dat een HD (LCD) toestel doorgaans het best omgaat met een native signaal.
Nogmaals, ik zeg niet dat je een wereld van verschil gaat zien, maar dat het verschil 'ietwat' merkbaar is.
Omgekeerd gebeurt ook veel: 1080P bluray/mkv content dat weergegeven wordt op een 1024*768/1280*720 LCD scherm/beamer. Ook hier zie je vervolgens ietwat winst in beeldkwaliteit door zo dicht mogelijk de native resolutie te benaderen.
CyBeR schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:33:
[...]
En dat is dus die marketingonzin waar ik zeg dat je intrapt. Het is allemaal dezelfde shit
maar jij bent er nu van overtuigd dat een product wat zegt dat het kan 'upscalen' beter is dan een willekeurig ander product wat een signaal naar een HD-resolutie schaalt. Wat natuurlijk compleet onzin is.
Dat is het ook, aangezien ik nergens heb gezegd dat enkel een upscalend apparaat beter is dan ieder willekeurig ander product dat een signaal naar HD resolutie schaalt. Ik heb het over de twee feitelijk verschillende processen die plaatsvinden en bijbehorend resultaat.
Er is geen onwaarheid in de gegevens die ik gepresenteerd heb. Ze zijn inherent aan de techniek van onze huidige toestellen. Echter de wijze waarop fabrikanten erop inspelen is verschillend.
[
Voor 34% gewijzigd door
Michael Knight op 09-05-2012 17:46
]