Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-11 23:47
Ik ga binnenkort verhuizen naar mijn eerste koopwoning in Alkmaar en hier kan je geen Ziggo krijgen.

Graag wil ik wel èèn provider voor TV, Internet en telefonie.

Nu heb ik uitgezocht ik dat ik wel KPN kan krijgen en UPC en tevens XS4ALL.

KPN lijkt de voordeligste met alles in een Instap à €45,- echter wil ik absoluut geen digitenne en ik kan nergens vinden of dit wel gewoon kabel TV is.

Zijn er nog providers waar ik overheen kijk? (het is wel een handig dat ik tv kan kijken op mijn iPad en dat lijkt bij KPN te kunnen).

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:02
Fenergy schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 14:29:
Ik ga binnenkort verhuizen naar mijn eerste koopwoning in Alkmaar en hier kan je geen Ziggo krijgen.

Graag wil ik wel èèn provider voor TV, Internet en telefonie.

Nu heb ik uitgezocht ik dat ik wel KPN kan krijgen en UPC en tevens XS4ALL.

KPN lijkt de voordeligste met alles in een Instap à €45,- echter wil ik absoluut geen digitenne en ik kan nergens vinden of dit wel gewoon kabel TV is.

Zijn er nog providers waar ik overheen kijk? (het is wel een handig dat ik tv kan kijken op mijn iPad en dat lijkt bij KPN te kunnen).
Kpn zal digitenne of als het beschikbaar is op je verbinding iptv zijn. Kpn biedt geen kabel tv aan.

• Fenergy
ADDG schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 14:31:
[...]

Kpn zal digitenne of als het beschikbaar is op je verbinding iptv zijn. Kpn biedt geen kabel tv aan.
Helemaal niet? Hoe kom ik erachter of IPTV beschikbaar is het enige wat ik vind op de KPN site is dat KPN in zijn geheel beschikbaar is op mijn locatie.

Verwijderd

Eehhh, bellen?

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:43
En een beetje rondlezen? Als je kabel TV wilt zit je vast aan UPC, dat is gewoon de enige kabelaanbieder op jou nieuwe woonplek. KPN zal IPTV of digitenne aanbieden en je kunt uiteraard altijd nog een schotel plaatsen met canal digitaal.

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-11 01:56
Telfort biedt internet, bellen en tv aan. Eventueel met pluspakket voor extra zenders. Een vriendin heeft dit thuis, het beeld is razendscherp, beter dan ziggo dtv. Werkt via sdsl aansluiting

https://twitch.tv/magus77nl

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

upc alle in een.

Dat is voor 49 euro 50mbit en voor 45 euro 25mbit.
Voor 5 euro kan je onbeperkt vaste nummers bellen en voor 16 euro krijg je HD tv

Internet van UPC is superstabiel en ik haal over 50mbit ongeveer 5,7 mb/s terwijl er ook HD tv bekeken wordt.

Let erop dat KPN allemaal over ADSL gaat en internet aardig kan inkakken als je tv gaat kijken.

Verwijderd

Kijk ook is wat Telfort aanbied op jouw locatie, ze zijn hier ook aanwezig met hun webcare ;), en ze bieden iig uitstekende webcare.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bepaal bovenal exact wat je wilt en verdiep je in de mogelijkheden van en verschillen tussen de verschillende technieken (analoge PAL en DVB-C op de kabel, DVB-T door de lucht, IPTV streaming, in theorie via willekeurig welke IPverbinding, in praktijk over DSL en glas).

Als je weet wat je wilt kiest het een stuk makkelijker. Idem mbt internetsnelheid, ipv af te gaan op hoge getallen bepalen wat je nodig hebt en zorgen dat je dat (en niet noodzakelijkerwijs onnodig veel meer) neemt.

Oslik blyat! Oslik!

• Fenergy
dion_b schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 23:48:
Bepaal bovenal exact wat je wilt en verdiep je in de mogelijkheden van en verschillen tussen de verschillende technieken (analoge PAL en DVB-C op de kabel, DVB-T door de lucht, IPTV streaming, in theorie via willekeurig welke IPverbinding, in praktijk over DSL en glas).

Als je weet wat je wilt kiest het een stuk makkelijker. Idem mbt internetsnelheid, ipv af te gaan op hoge getallen bepalen wat je nodig hebt en zorgen dat je dat (en niet noodzakelijkerwijs onnodig veel meer) neemt.
Over digitenne (dvb-t) heb ik slechter verhalen gehoord, ik geef ook de voorkeur voor TV over de kabel (DVB-C) IPTV dat begrijp ik niet helemaal en ik weet ook niet hoe ik er achter kom of dat beschikbaar is op mijn locatie.

Kwa internet heb ik vooral een stabiele verbinding nodig, 10mbit is al ruim voldoende. (liefst meer natuurlijk, ik download wel eens een HD film en maak nu gebruik van een 100mbit verbinding via Ziggo).

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dan is ADSL een grote teleurstelling en kan je alleen maar bij UPC gaan kijken

• Fenergy
brilsmurfffje schreef op zondag 06 mei 2012 @ 17:08:
Dan is ADSL een grote teleurstelling en kan je alleen maar bij UPC gaan kijken
Dan denk ik dat ik het 50mbit pakket neem van UPC met het standaard tv pakket.

Ik meen te herinneren dat je ergens kon controleren of je op een bepaalde postcode en huisnummer dan ook echt die snelheid kon halen.

Weet iemand waar ik dat vind?

Verwijderd

Fenergy schreef op zondag 06 mei 2012 @ 17:59:
[...]

Dan denk ik dat ik het 50mbit pakket neem van UPC met het standaard tv pakket.

Ik meen te herinneren dat je ergens kon controleren of je op een bepaalde postcode en huisnummer dan ook echt die snelheid kon halen.

Weet iemand waar ik dat vind?
Bij UPC word de snelheid gewoon gehaald, bestaat geen website voor om dat te checken, enigste vereiste is dat UPC bij je kan leveren.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

met ^

Wij zitten in Amsterdam en hebben het 50mbit abonnement inclusief HD tv en zelfs als we HD kijken kan ik nog downloaden met 5,7 - 6,2 mb/s dus daar ben ik zeer over te spreken. ADSL is het altijd de vraag hoeveel minder je haalt, de opgegeven snelheid haal je alleen in het verdeelkastje.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 17:52

Bullet NL

Eigen Wijs

Wat hier boven staat klopt, bij kabel internet haal je de snelheid die bij je abbo hoort altijd gewoon, tenzij er bijvoorbeeld iets mis is met de instelling op je pc, router en/of een probleem met de coax kabels.

Alleen UPC leverd in jou regio DVB-C televisie (beste kwaliteit) bij KPN zit je vast aan Digitenne (slechtere kwaliteit dan kabel en iptv) of IPTV (lagere bitrates dan kabel tv)

Cogitationis poenam nemo patitur

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:59
Bij kabel liggen de snelheden van internet los van tv kijken. Dus altijd je snelheid met internet, al kijk je op 10 tv's tegelijk.
Bij IPTV ben je afhankelijk van je internetsnelheid, en zakt je snelheid dus in als je tv gaat kijken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Onderschat IPTV niet, vooral KPN's implementatie was erg slecht omdat ze dezelfde bitrates gebruikten als bij Digitenne, zeer laag dus. Ondertussen is KPN ook betere bitrates aan het aanbieden, andere providers deden dat al.

Mbt naamgeving, daar is redelijk wildgroei, maar je kunt er vrij makkelijk doorheenprikken: alles wat geen kabel (analoog + DVB-C), satelliet (DVB-S) of lucht (DVB-H) is, is in beginsel IPTV. KPN noemt het "Interactieve Televisie", maar je kunt het zo gek niet verzinnen of het wordt wel zo genoemd. Gewoon negeren al die onzinnamen.

Waar je inderdaad bij IPTV rekening moet houden is dat het 'over the top' is, dus dat het af gaat van de bruto bandbreedte van je verbinding. Of je dat in je nettobandbreedte merkt hangt ervan af welke keuzes een provider maakt. XMS (regionale glasvezelprovider) trekt het af van je brutobandbreedte, niet netto, dus zolang je de volle brutobandbreedte niet gebruikt merk je er niets van. KPN verschilt tussen implementaties, maar gaat vaker af van de nettobandbreedte.

Is dat een probleem? Een goede SD stream is 8Mb/s, een broadcast-quality HD stream 16Mb/s. Als je 10Mb/s wilt voor eigen internetgebruik heb je dus bij SD minimaal 18Mb/s nodig en bij HD minimaal 26Mb/s.

Het is trouwens te simpel gesteld dat je bij kabel "altijd" je snelheid haalt. Kabel is een gedeeld medium dus kan je snelheid op drukke momenten inzakken. Of dat aan de orde is en zo ja in welke mate verschilt van netwerksegment tot netwerksegment. De een haalt strak 24/7/365 exact wat beloofd is. De ander merkt uren per dag een significante vertraging. Ook hier is de vraag wat je nodig hebt. Ik heb een 120Mb/s abo en merk dat het op piekmomenten inzakt tot zo'n 70Mb/s. De overige 22 uur haal ik gewoon strak m'n 120Mb/s. Voor mij geen probleem. Als dat voor jou wel een probleem zou zijn moet je geen kabel nemen. Met een 10Mb/s eis zou je probleemloos 25Mb/s kabel kunnen nemen (want bij kabel gaat TV-bandbreedte niet ten koste van internet), tenzij je enorm pech hebt met een overvolle locatie. Je directe buren zijn wat dat betreft een goede indicatie, geheid dat een ervan bij de kabelaar zit. Als daar goede snelheden gehaald worden is het zeer waarschijnlijk dat jij dat ook doet, als het daar 's avonds ellendig is zou je daar ook last van kunnen krijgen. Let wel: als het bij de buren altijd traag is, is de kans groot dat zij (technisch) danwel UPC (administratief) zitten te prutsen en dat het niets met capaciteit te maken heeft. Dan zegt hun ervaring weinig over wat je kunt verwachten.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1