Toon posts:

Externe harde schijf gekocht - laptop herkent niet

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus net een externe harde schijf gekocht (1TB) zodat ik niet weer ten prooi zou vallen aan een gecrashte laptop en veel bestanden die kwijt zijn. Ik heb hiervoor een tijdje terug al een dock station gekocht en daar ook al een andere harde schijf in gehad (welliswaar aangeloten op mijn pc en niet laptop). Ik sluit nu alles vrolijk aan om voor het eerst mijn laptop te backen op die nieuwe harde schijf en ik zie hem vervolgens nergens terug bij 'deze computer'. Nog eens gedaan en nog eens opgestart maar niks. Hij geeft wel aan bij 'apparaten en printers' een SATA USB 2.0 bridge te vinden, maar meer niet :/ .

Advies & tips zijn gewenst aangezien ik verre van handig ben met dit soort zaken.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het zou handig zijn als je aangeeft:
- merk, type laptop
- Windows versie
- alle USB poorten getest?
- merk type externe harde schijf
- op andere computers getest?
etc etc. Heel veel informatie geven, nu geef je niets :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• buymeball
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-12-2025
Deze computer rechter muisknop, Beheren -> schijfbeheer. Daar zou die bij moeten staan keer formateren(nieuw Volume) klaar

[ Voor 6% gewijzigd door buymeball op 05-05-2012 13:35 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Al eens een andere usb poort geprobeerd ?

https://discord.com/invite/tweakers

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:01

Mavamaarten

Omdat het kan!

Welke HDD heb je gekocht? (Merk/type)
Om welke laptop gaat het, specs (ook windows versie)
Andere poort getest? Getest op andere PC?

Android developer & dürüm-liefhebber

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Een nieuwe harde schijf (voor intern gebruik) is leeg. En bevat dus niets, ook geen partitie (station) wat windows kan lezen/schrijven.

Je moet hem eerst formatteren en een partitie maken.

• JossKp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-01 15:16
je moet em ff partitioneren. Onder schijfbeheer zoals eerder is gezegd, of via command line

Start --> CMD (type dit in, dan ENTER)

DISKPART
LIST DISK
kies ff de juiste schijf uit je lijstje, waarschijnlijk de 2e
SELECT DISK 1 (kan een ander nummer zijn, zie hierboven)
CLEAN
CREATE PARTITION PRIMARY
FORMAT FS=NTFS QUICK
ACTIVE
ASSIGN
EXIT
EXIT

/edit

of via schijfbeheer, kijk bv op deze site hoe het moet:
http://kb-nl.sandisk.com/...-schijf-met-schijf-beheer

[ Voor 22% gewijzigd door JossKp op 05-05-2012 13:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat klinkt logisch. Ik dacht dat het net zoals een USB werkte, plug & play zeg maar :')

Dan gaan we dat even proberen. Kan ik hem dan wel weer gewoon ook van mijn laptop loskoppelen? Bedoeling is natuurlijk niet dat ik overal zo'n dock mee naar toe moet nemen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

buymeball schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 13:32:
Deze computer rechter muisknop, Beheren -> schijfbeheer. Daar zou die bij moeten staan keer formateren(nieuw Volume) klaar
Dit is eigenlijk het enige juiste antwoord, tenzij de hardeschijf defect is, maar heb je zelf al wel gezocht? Dit is iets dat toch vrij basic is en met een beetje moeite het antwoord in dit forum wel terug te vinden is. Verder heb je wel erg weinig informatie gegeven over de hardware die je hebt, zoals eerder al opgemerkt, dus voor een volgende keer graag aangeven welke je hardware je nu hebt en wat je zelf al gevonden hebt.

In iedergeval start Schijfbeheer eens op en kijk wat daar de status van de hardeschijf is.

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 05-05-2012 13:44 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.