Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:03
Sinds ik overgestapt ben van UPC naar Lijbrandt, heb ik veel last van timeouts op mijn webbrowser.

Ik gebruik Google Chrome.

Heb ook speedtests uitgevoerd, maar dat lijkt allemaal wel ok (up 25, down 25, ping 5ms).

Ik heb een DLINK DIR 635 router, voorzien van de laatste firmware.

Weet iemand wat hier aan de hand zou kunnen zijn, of kan mij van wat tips voorzien om te doorgronden wat er aan de hand is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eerst en vooral dingen uitsluiten:

1) hoewel dat een prima router zou moeten zijn, sluit eens een PC rechtstreeks aan op het glasvezel NTU ("modem", al is dat technisch een onjuiste naam) en kijk of je dezelfde timeouts hebt. Zo nee: router(instellingen) bekijken.
2) Speedtests doe je tussen twee punten. De ene is jouw PC, de andere een Speedtestserver. Dat hoeft niets te zeggen over hoe goed of slecht andere verbindingen zijn. Doe om te beginnen eens traceroutes naar sites waar je timeouts ervaart. Let daarbij zowel op pingtijden als op packetloss.
3) Chrome is een prima browser, maar probeer voor de grap eens dezelfde sites met Firefox oid te benaderen,
4) Timeouts kunnen gevolg zijn van DNS-problemen. Probeer te achterhalen wat de exacte url is van de elementen op pagina's waar je een timeout krijgt. Doe daar nslookups voor met je default DNS server en met een andere (8.8.8.8 van Google is meestal goed).

Gewoon dingen stap voor stap uitsluiten dus en meer informatie verzamelen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:03
dion_b schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 11:28:
Eerst en vooral dingen uitsluiten:

1) hoewel dat een prima router zou moeten zijn, sluit eens een PC rechtstreeks aan op het glasvezel NTU ("modem", al is dat technisch een onjuiste naam) en kijk of je dezelfde timeouts hebt. Zo nee: router(instellingen) bekijken.
2) Speedtests doe je tussen twee punten. De ene is jouw PC, de andere een Speedtestserver. Dat hoeft niets te zeggen over hoe goed of slecht andere verbindingen zijn. Doe om te beginnen eens traceroutes naar sites waar je timeouts ervaart. Let daarbij zowel op pingtijden als op packetloss.
3) Chrome is een prima browser, maar probeer voor de grap eens dezelfde sites met Firefox oid te benaderen,
4) Timeouts kunnen gevolg zijn van DNS-problemen. Probeer te achterhalen wat de exacte url is van de elementen op pagina's waar je een timeout krijgt. Doe daar nslookups voor met je default DNS server en met een andere (8.8.8.8 van Google is meestal goed).

Gewoon dingen stap voor stap uitsluiten dus en meer informatie verzamelen.
Kijk, dat zijn nog eens goede tips! Ik ga er mee aan de slag, thx!