Ik probeer een dynamische form te bouwen. Echter bestaat de form recordset uit een recordset en niet uit een recordsource (recordset geeft me meer mogelijkheden om bijvoorbeeld kolommen ook te filteren en dynamisch toe te voegen (kon het niet voor elkaar krijgen met controlsource, als iemand dit wel kan dan ben ik zeker geintereseerd in deze optie).
Echter bij het lopen van onderstaande code krijg ik een error op de lijn:
set frm.recordset = required_recordset
Als ik het doe met code die een bestaande form opent dan werkt dit wel. Bij een volledig vanuit code gegenereerde oplossing loopt het vast.
De error die ik krijg is:
Run-time error '2448':
You cant'assign a value to this object.
Is er iemand die me hiermee kan helpen aangezien dit in mijn project het laatste stukje gaat zijn om een dynamisch form te bouwen.
Echter bij het lopen van onderstaande code krijg ik een error op de lijn:
set frm.recordset = required_recordset
Als ik het doe met code die een bestaande form opent dan werkt dit wel. Bij een volledig vanuit code gegenereerde oplossing loopt het vast.
De error die ik krijg is:
Run-time error '2448':
You cant'assign a value to this object.
Is er iemand die me hiermee kan helpen aangezien dit in mijn project het laatste stukje gaat zijn om een dynamisch form te bouwen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| Sub Dynamic_Subform() Dim frm As Object Dim ctlNew As Control Dim ctlNew_1 As Control Dim ctlLabel As Control Dim query_string As String Dim required_recordset As ADODB.Recordset Set required_recordset = New ADODB.Recordset ' Create new form and get pointer to it. Set frm = CreateForm frm.DefaultView = 2 'DoCmd.OpenForm frm.Name ' Set query to correct string query_string = "SELECT tbl_action_options.* FROM tbl_action_options;" ' Query for Recordset Set required_recordset = database(query_string) Debug.Print required_recordset.RecordCount ' Set the recordsource to the correct query/tbl Set frm.Recordset = required_recordset end sub |