Toon posts:

MiniDV/Video8 importeren naar iMovie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vrienden,

Ik ben nu bezig met oude videotapes te digitaliseren. Dit zijn voornamelijk Video8 en MiniDV tapes.
Daarbij maak ik gebruik van een tweetal camcorders: Sony DCR-TRV16e (minidv) en Sony DCR-TRV238e (Video8) en maak gebruik van een i.Link Firewire/USB kabel.

Nu dacht ik dat mijn Macbook Pro (2011 i7 8GB) dit gelijk zou herkennen. Alleen na het aansluiten van de USB kabel en na het aanzetten van USB streaming op de camera zie ik nog steeds niet terug op de MBP. Ik heb via de Sony website gezocht naar drivers maar kom alleen de Win7 drivers tegen
http://www.sony.nl/suppor...TRV16E/downloads/usbdrven
Via google ben ik achtergekomen dat ik een Firewire-2-Firewire kabel nodig heb. Zou dit het kunnen zijn?
Maar zelfs dan blijft het problemen bij een hoop bestaan. Kan het anders ergens aan de instellingen van iMovie liggen? Wanneer ik Import From Camera doe zie ik mezelf want hij pakt dan gelijk de webcam maar niet de camcorder.

Wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe? :)

p.s.
Wie kan mij vertellen waar de 'verkenner' zit van de Mac? :$
Ik heb nog altijd geen idee waar ik mijn omgeving moet vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2012 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:26

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

1.de finder is de verkenner
2. Haal een firewirekabel en je cameras werken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sebastius schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 08:53:
1.de finder is de verkenner
2. Haal een firewirekabel en je cameras werken wel.
Dank je wel. Dus een FireWire / FireWire kabel? Want FW/USB kabel werkt niet. Maar volgens de documentatie zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ik heb altijd dingen overgezet via Firewire en dat werkte voor mij prima (niet specifiek met deze camera's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu wil ik graag de filmpjes overzetten naar mijn nieuwe MacBook Pro. Dit lukt alleen niet met de bijgeleverde FireWire to USB kabeltje. Hiervoor heb ik dus een andere kabel voor nodig. Klopt het dat het zo'n kleine FireWire naar een blok achtige FireWire 800 aansluiting moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

http://www.allekabels.nl/...83616/Firewire-Kabel.html volgens mij moet je deze kabel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie inderdaad dat mijn camcorder een kleine i.Link aansluiting heeft; maar klopt het dat er zo'n blokje in mijn MBP moet?
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/elelctronica_1292174610.png

Ik neem aan dat het gaat om de 3de aansluiting van links?
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/euro/macbookpro/images/specs_connections_15_20110224.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

jup :) firewire 800 is dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 12:46
Beide camera's worden niet herkend door iMovie je kan een firekabel of USB kabel proberen maar zal niet werken.

Wat je kan doen is b.v. via Elgato Video Capture of ander apparaat je camcorders importeren en dan alsnog via iTunes bewerken.

Hier een lijst met camcorder die iMovie 11 herkend.

http://help.apple.com/imo.../nl/index.html?lang=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

iMovie '11 werkt met de meeste Mini DV-camcorders die op tape opnemen in DV- en HDV-structuur en die een FireWire-kabel (ook gekend als IEEE 1394 of i.Link) gebruiken om video over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Lees ook eens de link die bij mijn vorige replay staat, als de camera er niet tussen staat kan je het vergeten.

Dat is mijn ervaring met een Sony MiniDV camera, kreeg ik niet aan de praat via iMovie heb toen de Elgato gekocht.

Ook met een Panasonic met DVDRam werkte niet, ook die camera stond niet in de lijst.

[ Voor 31% gewijzigd door Queenfanmichel op 10-05-2012 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mocht het zo zijn dat ik via iMovie geen koppeling kan maken tussen mijn MBP en Sony camcorder. Zijn er dan geen andere software pakketten die het wel ondersteunen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Je kan het apparaat nemen die in mijn vorige post staat, importeer je het daarmee en daarna bewerken met iMovie.

Zo heb ik het ook altijd gedaan met camcorder die niet door iMovie ondersteunt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar goed heb gisteren al een kabeltje besteld en wil nu niet nog meer geld spenderen aan hardware. Wat is er aan software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Final Cut Pro X, Adobe Premiere, Adobe Premiere Elements deze zijn redelijk prijzig. Maar heb zelf goede ervaringen met de Elgato Video Capture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ga nou eerst eens testen, die camera werkt vast wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Queenfanmichel schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:36:
[...]

Lees ook eens de link die bij mijn vorige replay staat, als de camera er niet tussen staat kan je het vergeten.
Die quote kwam van de link uit jouw reply. Grote kans dat een MiniDV camera via Firewire gewoon werkt dus.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Firewire zal vast wel werken, daarmee is het mij ook gelukt. Maar dan op een Windows PC ;) Vrij universeel taaltje wat je camera spreekt met je computer over Firewire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Ik heb met iMovie zelfs een stand-alone deck weten te gebruiken als import bron. Het enige dat niet werkte en dat kennelijk niet helemaal standaard is, is de besturing van het deck. Ik kon niet vanuit de software de weergave starten of spoelen, maar het beeld en de time codes kwamen prima over. Je moet dan alleen na het drukken op de importeer knop zelf op de play knop van je camera / deck drukken. Maar dat zal ook moeten als je zo'n los kastje van Elgato koopt.

Het is wel een geduld werkje in de tijd van HDD camcorders, een tape van een uur kost een uur :X

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 00:14:
[...]

Die quote kwam van de link uit jouw reply. Grote kans dat een MiniDV camera via Firewire gewoon werkt dus.
Ik zie het, maar dan nog gaat het niet werken is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist de firewire 800 kabel aangesloten aan mijn MBP en aan mijn camcorder. Nu ben ik de tape aan het terugspoelen en iMovie aan het opstarten. Nu nog eventjes afwachten en zien of het gaat werken.

EN HET WERKT! :D

Alleen nu nog uitvogelen hoe iMovie werkt. Heeft iemand hier (ook een site met) tips e.d. voor me?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2012 08:29 ]

Pagina: 1