Toon posts:

Kan niet verbinden met KPN Experia Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Ik kan niet verbinden met mijn router (kpn experia box merk thompson). Elke keer wanneer ik het wachtwoord intype krijg ik een fout melding dat het wachtwoord verkeerd is.

Ik kan dit probleem oplossen door de goeie driver te installeren voor mijn wireless adapter. Wanneer ik de artheros driver probeer te instaleren krijg ik de fout melding dat het de wireless adapter niet kan vinden. Dit komt denk ik omdat de standaard driver van microsoft al is geinstalleerd.

Wanneer ik de driver van microsoft deinstalleer en vervolgens nieuwe hardware zoek dan gaat windows direct de standaard driver weer terug installeren.

Ook krijg ik telkens de melding dat windows al de beste driver heeft geinstalleerd wanneer ik probeer de driver te updaten.

Ik ben moedeloos aan het worden. Kan iemand mij helpen hoe ik ervoor zorg dat windows niet meer automatisch zijn eigen driver installeer voor mijn wireless adapter.?

Het betreft een Zotac H67 itx moederbord met onboard wireless lan met als OS Windows Server 2011.

Alvast Bedankt

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-02 22:01
werken andere Wifi apparaten wel?
Probeer anders is met een utp kabel en controleer in de webinterface van de router of het wachtwoord wel overeen komt die je gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Andere apparaten werken wel en password klopt ook.

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-02 22:01
Verander je SSID naam is in wat anders...
Ik weet niet of jij WEP WPA of WPA2 gebruikt maar probeer is een andere mode in te stellen in je router,
of maak even een open wifi netwerk om te testen.
Kijk of je nu wel een verbinding krijgt met deze open netwerk.

Als je nu wel een verbinding dan zet je er weer een nieuwe wachtwoord op WPA2 bijvoorbeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door kmichael op 05-05-2012 12:00 ]

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Welk merk is je onboard wlan adapter? realtek/broadcom?
Ik had laatst ook een laptop die niet kon connecten met een KPN experiabox (die nieuwere). Terwijl een laptop der naast het wel prima deed.

Bleek toen een driver probleem te zijn.

Nevermind.

[ Voor 4% gewijzigd door -Skyhawk- op 05-05-2012 12:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk ook namelijk dat het een driver probleem is. \daarom vraag ik ook wie weet hoe ik ervoor zorg dat windows niet meer automatisch elke keer zijn eigen 802.11n wireless lan driver instaleert. Daardoor kan ik namelijk niet mijn eigen driver instaleren.

Ik zal kijken wat voor onboard lan ik heb.
Pagina: 1