Ik ben van plan om voor een bepaalde tijd in Zwitserland te gaan werken. Nu dacht ik dat ik ergens gelezen had dat je, als EU-burger, zes maanden in Zwitserland kon werken zonder verblijfsvergunning. Echter, ik vind deze informatie niet meer en ik weet dus ook niet of het klopt.
Deze verblijfsvergunning zou in principe genoeg zijn, maar dit betekent ook dat ik helemaal niet kan werken zonder verblijfsvergunning in Zwitserland? En heeft iemand ervaring hoelang het aanvragen van zo'n vergunning duurt?Verblijfsvergunning Korte termijn (L-EC/EFTA)
Verblijfsvergunningen voor Korte termijn L ( Kurzaufenthaltsbewilligung EG) worden afgegeven aan werknemers met een arbeidscontract voor bepaalde tijd, korter dan 12 maanden, en in veel gevallen ook aan niet werkenden (studenten en gepensioneerden).
Als je gaat werken, dan moet je werkgever een verzoek indienen voor een verblijfsvergunning voor korte termijn bij de arbeidsmarkt autoriteit van het kanton. Je ontvangt dan een verblijfsvergunning voor korte termijn voor de periode van je arbeidscontract.