• Michael van S
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-02 10:30
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem waar ik niet uitkom :? mijn huisgenote heeft een computer met een MSI moederbord, socket 775 specs: http://www.msi.com/produc...-F%20V2.html#/?div=Detail

Omdat ze slechte ontvangst had met haar 54mbps wireless kaartje, heb ik voor haar een nieuw kaartje gekocht, deze: http://nl.tp-link.com/pro...yid=1683&model=TL-WDN4800

Haar oude wireless kaartje, was gewoon een pci insteek kaartje, de nieuwe kaart heeft een pci express x1 slot, welke gelukkig op het moederbord zat. Echter krijg ik de kaart niet aan de praat. Ze draait windows xp, en daar blijft de kaart in systeem eigenschappen nog steeds staan als "ethernet card" terwijl ik de software gewoon geinstallerd heb die bij de wirless kaart zat, tevens nog een keer de software van internet gehaald op mijn eigen computer. Nu komt het 2de rare euvel: de software van tp link ziet de kaart ook niet. Als ik de software opstart zijn alle velden leeg, alsof hij geen kaart ziet.

Nu heb ik gisteren ergens gelezen dat dit moederbord pci express v1 is, en dat sommige v2 kaartjes niet compatible zijn, weet iemand of dit klopt? Ik kan nergens vinden of het wireless kaartje pci express x1 v2 of v1 is, hetzelfde geld voor het moederbord :/

Ik hoop dat iemand raad weet :)

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-02 13:55
Is een usb versie geen optie?

http://tweakers.net/price...Psch_aJWKSEVRyi9GlobYe_8G

[ Voor 82% gewijzigd door Hell-Slave op 05-05-2012 01:15 ]

Verwijderd

Dit staat in de manual van die mobo.

Important:
When adding or removing expansion cards, make sure that you unplug the power supply
first. Meanwhile, read the documentation for the expansion card to configure any
necessary hardware or software settings for the expansion card, such as jumpers,
switches or BIOS configuration

Verder zie ik niks in die manual, maar kijk in de BIOS of lees de documentation
. Oh ja PCI-E is backward en forward compatible.Misschien stomme vragen maar gaat de LED aan op die NIC? Kan je met een kabel proberen verbinding te maken? Ziet windows(new hard-ware detected) de NIC? Is de oude NIC software uninstalled?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2012 06:47 ]

Verwijderd

Is die XP volledig bijgewerkt? Staan alle servicepacks erop? Moederbord drivers, laatste versie?

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Kaartje even proberen in een andere pc, dan weet je direct of het kaartje defect is.
Heb je dat in ieder geval uitgesloten.

• Michael van S
Bedankt voor de reacties, ik heb de kaart inmiddels in de pc van een andere huisgenoot geprobeerd, hij heeft een p55 gd-55 moederbord, welke pci express x1 2.0 ondersteund. Hier werkte het kaartje meteen zonder problemen.
Ik denk dat de pci express 2.0 versie dus vereist is, en dat dit oude moederbord (gekocht 28 maart 2008) gewoon problemen heeft met deze nieuwe versie.
Ik heb inmiddels de bios al geflashed naar de nieuwste versie, maar dat wilde ook niet baten.

Dus ik ga wel een usb versie aanschaffen :) nu alleen hopen dat de webshop deze kaart terugneemt :+

• Michael van S
Owja de leds gaan niet aan op het kaartje waneer het in haar computer is gestoken :)

• Hell-Slave
Een duidelijk incompatible kaartje dus met dat MB.
Als het goed is zal je minder problemen hebben met een usb versie.
Good luck. :D

• Michael van S
Bednakt :) het komt wel goed denk ik,ik hoop dat iemand het kaartje wil kopen (hij staat nu bij V&A)

• Hell-Slave
Ga je hem dan niet terug sturen naar de shop?

• Michael van S
Nee, ik had de verpakking namenlijk al geopend, er zat een seal omheen, en ook nog een seal rond de kaart zelf. Ik heb wel eens geprobeerd een verbroken verpakking terug te sturen, maar dat lukt meestal alleen maar na 10 mails op en neer, en daar heb ik nu niet zon zin in. Ik heb hem net verkocht voor 30 euro. 13 euro verlies, maar thats the way it is :)

• Hell-Slave
Nu al verkocht zo das snel, ach klein verlies is beter helemaal geen geld terug. :D
Pagina: 1