Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Efficiënt ontbrekende bestanden vinden

Pagina: 1
Acties:

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:36
Ik ben mijn NAS (Conceptronic CH3SNAS) aan het upgraden. Zit nu 1 TB in en er komt 2TB bij. Ik doe dit uit voorzorg omdat de huidige 1 TB schijf al 3 jaar oud is.

Tegelijk met de schijf uitbreiding, ga ik een firmware upgrade uitvoeren en van EXT2 naar EXT3

Om er voor te zorgen dat ik in dit proces niks kwijt raak ben ik een kopie aan maken van de 460 GB aan persoonlijk data op die NAS (complete kopieën van eerdere Windows installaties).

Via de FTP server op mijn NAS heb ik alles er van gedownload naar mijn laptop. Van de ruim 460.000 bestanden konden ruim 11.000 bestanden niet gedownload worden. In sommige gevallen zijn bestanden niet leesbaar en soms is het path te lang (ext2 vs ntfs).

Map eigenschappen in Windows (7) laat maar een verschil van 1000 bestanden zien.

Nu ben ik op zoek naar een efficiënte manier om:
A: uit te vinden welke bestanden er ontbreken in mijn backup. Filezilla lijst met failed items is onwerkbaar en alwaysync crashed na 400.000 bestanden i.v.m. tekort aan memory (Heb 4GB ram..).
B: De resulterende lijst te sorteren zodat ik kan bekijken in hoeverre er belangrijke bestanden tussen zitten. .DLL van oude windows installs zijn niet zo boeiend. Foto's ga ik nog wel moeite in steken.

Altap Salamander, FileSync, Winmerge, DirDiff, WinDirstat hebben vooralsnog geen bevredigend resultaat gegeven (traag, crashed, ontbrekende functionaliteit)

Iemand een gouden tip? Met scripts werken vind ik ook prima.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom FTP en geen SMB/Cifs?

Verder ben ik altijd erg tevreden met de directory synchronization van Total Commander.

Wat je ook kan overwegen is een Linux te draaien en daarmee (via SMB, iSCSI of NFS) de bestanden te kopiëren. Daarmee kun je het bestandssysteem gelijk houden en loop je niet tegen conflicten aan.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Terror
Room42 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 23:57:
Waarom FTP en geen SMB/Cifs?
Kopie in in Windows zelf maken faalt
Alwaysync faalt
FTP ging lekker rap (>10 MB/s) en leek redelijk goed te werken
Verder ben ik altijd erg tevreden met de directory synchronization van Total Commander.
Gaan we proberen.
Wat je ook kan overwegen is een Linux te draaien en daarmee (via SMB, iSCSI of NFS) de bestanden te kopiëren. Daarmee kun je het bestandssysteem gelijk houden en loop je niet tegen conflicten aan.
Partitie op mijn laptop een format geven naar EXT2/3 is voor mij geen optie. Staat nog teveel op dat niet geback-upt staat. Die ruimte ontstaat als ik die 2TB schijf aan de praat heb... Was zeker een optie geweest als ik meer opslagruimte had gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Terror op 05-05-2012 00:14 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Dat laatste kun je ook doen met een live CD'tje. Dan hoef je niet je hele PC te formateren en RSync is echt wel heel goed in dit soort dingen.

Luctor et Emergo || specs

• Terror
DutchNutcase schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 08:07:
Dat laatste kun je ook doen met een live CD'tje. Dan hoef je niet je hele PC te formateren en RSync is echt wel heel goed in dit soort dingen.
:? Rsync zal nog steeds naar een NTFS paritite moeten wegschrijven. Heb alwaysync trouwens aan de gang. x86 versie klapte eruit omdat de 2GB grens overschreden werd. Nu met x64 versie (en 24 GB virtueel mem erbij) loopt ie wel door. Ben benieuwd. Nog 10 uur sync...