Totaal nieuwe netwerk opstelling?

Pagina: 1
Acties:

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-02 09:51
Hallo,

Ik zit met 1 vraag omdat ik vrij weinig kennis heb van netwerken. Alle apparatuur die er op dit moment staat is Windows 7 of Android uitgerust (op de HDX1000 na). Ik heb al een tijdje mijn huidige opstelling:

Internet > Cisco 54G wireless router > 2 computers & een netgear wired router
Netgear wired router > HDX1000 & PC & USRobotics Access Point (54g+) & Synology DS212J

Ik krijg het niet voor elkaar om de systemen die wired of wireless op de cisco staan toegang (dus niet op de netgear) te geven tot mijn Synology schijf. Ik heb het idee dat mijn netgear wired router dit niet toe laat en omdat ik deze ook niet op een 'switch' mogelijkheid krijg ben ik van plan om de hele opstelling om te gooien omdat ik verwacht dat een switch een stukje eenvoudiger is.

Wat wil ik:

Ik wil eigenlijk een opstelling waar alle computers (3) alle laptops (5) en de smartphones met de DS212J en de HDX1000 een verbinding kunnen maken. Daarnaast zoek ik een wifi muziek speler (bijv. Logitech Squeezebox) welke op een setje Klipsch 2.1 komt. De muziek moet via internet radio en de DS212J afgespeeld worden.

Wat ik denk dat ik nodig heb:

Ik heb op dit moment 2, 54g verbindingen liggen, eigenlijk mag de cisco uit, deze is niet sterk genoeg. Ik twijfel over wat ik nodig ga hebben. Ik denk dat het instellen met 2 of 3 gigabit switches en de USRobotics 54G+ (met een 10db antenne, qua bereik prima) genoeg is? Beide routers zitten nu nog op 100Mbit max en het lijkt mij prettig om net iets meer snelheid te hebben (1Gbit). Voor 2 x een TP-Link TL-SG1008D zit ik onder de 50 euro. Daarbij een Logitech Wifi muziekspeler en dan denk ik dat ik rond de 250 klaar moet zijn.

Rest mij 1 vraag (waarvoor ik natuurlijk dit topic heb gemaakt):
Is het de beste keuze om voor mijn opstelling gebruik te gaan maken van 2 switches en waarom zou dit af te raden zijn tegenover mijn huidige opstelling?

Strava & Untappd - Do not combine!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-02 22:01
Als ik het goed begrijp gebruik jij 2 routers?

Probeer/Controleer het volgende:

Kies een router als hoofd router deze gebruik je als hoofd router voor internet.

* Pak nu je andere "router 2" (configureer wifi (als deze wifi heeft) en schrijf deze gegevens op voor later)
* Verander van router 2 de ip bv van 192.168.1.1 naar 192.168.5.1 of wat jij wil als deze maar anders is dan router 1. (hoeft niet perse wel makkelijker voor later als je wil inloggen op deze router)
* zet nu bij deze "router 2" de DHCP uit
* sluit router 2 via een LAN poort aan op een LAN poort van router 1

Nu heb je 1 LAN netwerk en zou het moeten werken.

als je alsnog nieuwe apparatuur gaat nemen moet je ook 1 router gebruiken als DHCP server.

[ Voor 12% gewijzigd door kmichael op 05-05-2012 10:25 ]

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:59

allure

Titaan fase 2/3

Verander het IP dan in een adres wat in hetzelfde subnet zit.
Bijvoorbeeld:
Router1: 192.168.1.1 DHCP
Router2: 192.168.1.2 Geen DHCP