Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05 21:32
Ik zou graag een eigen foto op behang laten aanbrengen in ons nieuwe huis.
Er zijn een hoop sites te vinden die 'custom' fotobehang aanbieden. Enkel, ik vind er geen die het ook incl. het aanbrengen doet (of een wazige in Groningen of Zeeland, en ik woon in regio Utrecht, IJsselstein).

Wie heeft er ervaring (of tips) met een zaak die dit doet incl. het laten aanbrengen?

Ik wist niet goed waar ik dit topic moest plaatsen, vandaar dat ik hem in F&V media zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-07 15:17
als je zelf niet kan behangen kan je toch eerst een paar x oefenen met goedkoop behang? Zo moeilijk is het niet na een paar x oefenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

Mijn vrouw en mijn moeder hebben bij ons de wand gedaan. Nu moet ik zeggen dat mijn moeder erg veel behang ervaring heeft, maar dat terzijde.

De aanwijzingen die je er bij krijgt, zijn erg duidelijk. Wij hebben het geheel (als ik mij goed herinner) bij fotomuur.com besteld. Doe dat dan inclusief behanglijm. Het werkt iets anders dan ouderwets behangen, waarbij je het behang eerst in moet smeren en dan een tijdje moet laten liggen. Dit is inlijmen en gelijk op de muur plakken.

Let wel op wat voor foto je gebruikt. Bij ons thuis hebben ze met twee naden erg veel moeite gehad. Dit komt omdat de foto die wij op de muur hebben zitten, erg veel onscherpte bevat. Langs die twee naden, zit ongeveer geen scherp punt...

Ondanks het bovenstaande punt, gaf mijn moeder aan dat dit een van de eenvoudigste en snelste behangklussen was die ze ooit gedaan had.

Oh, ja en nog een tip van de behang expert (i.e. mijn moeder): Het is heel handig als je een derde persoon in de buurt hebt om te helpen kijken. (Om een baan behang goed tegen de muur te krijgen, is het heel handig als je met twee mensen bent.) Vaak is het toch wel heel erg handig als iemand even van een afstandje kan kijken hoe het er uit gaat zien.

Wil je echt niet zelf behangen, dan zou ik even contact opnemen met een bedrijf bij jou in de omgeving dat schilder en behangwerk doet. Meestal willen die ook best behangen met behang dat ze niet zelf leveren. Ik zou er niet van uit gaan dat een toko die dit soort spul levert, ook automatisch goed kan behangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-07 15:17
Trouwens, als je t echt niet zelf wilt doen, bestel gewoon dat behang bij een printservice en huur een klusjesbedrijf in uit je buurt. Vraag evt of ze ervaring ermee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Schopje naar FVW :)