Macbook Pro inclusief Samsung 830 ssd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Ik ben het spoor bijster.

Een hele tijd geleden heb ik een Samsung 830 ssd gehaald voor in mijn Macbook Pro 13'' i7. Daarnaast had ik nog geheugen erbij gekocht (eerst 8GB, later 16GB). Ik had met dat systeem (8GB en ssd) heel de tijd last van random freezes. Ook met een volledig schone installaties (dus zonder 3rd party apps) bleef ik de freezes behouden.

Ik verdachte het werkgeheugen, dus ik heb die eruit gehaald en de oude latjes er weer in gedaan. Tot mijn verbazing bleef ik de random freezes behouden. Als laatste de oude harde schijf erin gedaan en verrek, het systeem werkte zoals het hoorde te werken! Geen random freezes meer.
Om het geheugen uit te sluiten, de 8GB latjes er weer in gedaan en ook met deze upgrade bleef het systeem normaal werken.
Aangezien ik al een retour had aangevraagd, moesten de 8GB latjes weg. Ik heb daarvoor in de plaats 16GB latjes gehaald en ook die werkten normaal.

Ik heb toen de ssd retour gedaan met bovenstaand verhaal en ook de verkoper kwam tot de conclusie dat ik een defecte ssd in handen had. Ze hebben mij toen een nieuwe toegestuurd.

Ik werk nu een week met de nieuwe ssd en ik heb weer last van de random freezes. Het laatste uur heb ik er zelfs 5 achter elkaar gekregen.

Dus, nu ga ik me toch afvragen of er meer aan de hand is. Ik kan me haast niet voorstellen dat ik de pech heb 2 defecte ssd's achter elkaar in handen te hebben. Zeker geen Samsung 830, aangezien die niet bekend staan als pauper.

Het gekke is dat ik hier en daar niks lees over incompatibiliteit met de MBP en een Samsung 830. Ik geloof dat iemand hier op GoT zelfs deze combinatie heeft en er prima op werkt.

Ik heb de verkoper al een mail gestuurd met dit verhaal, maar ik wil toch voor mijn gemoedsrust en nieuwsgierigheid weten wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Heb ik dikke pech? Fout van de verkoper die mij gewoon de oude ssd heeft gestuurd? Zou mijn Macbook defect zijn (ondanks dat ie met mechanische schijf wel werkt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-10 22:03

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Ik heb hier echter geen ervaring mee, maar ik heb dit soort problemen vaker gelezen in dit topic. Ik denk dat zij je hier wel beter mee kunnen helpen.

Ikzelf denk dat het gewoon dikke pech is, maar om twijfel uit te sluiten zou ik het serienummer van de schijf opschrijven voor je hem retourneerd.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 12:46
Is jouw firmware van de samsung SSD wel up to date???

http://www.samsung.com/us...tate-drives/MZ-7PC128N/AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 22:40

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik heb een MBP uit 2011 en heb ongeveer 2 maanden geleden de orgiginele hdd vervangen voor een samsung 830 en alles werkt super onder OSX en Windows 7 (bootcamp).

Ik kan je verder dus ook niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online
Ik heb waarschijnlijk gewoon de oude ssd terug ontvangen... Ze konden mij namelijk niet met zekerheid zeggen mij een nieuwe of die oude toegestuurd te hebben, ik heb inmiddels een nieuwe gehad (dmv serienummer gecheckt) en deze werkt tot nog toe perfect. :)

Nou, ik heb te vroeg gejuicht. Ook bij deze heb ik dezelfde random freezes..

[ Voor 13% gewijzigd door RnB op 13-05-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-10 23:21
Raar. Je had wel de hint van Queenfanmichel opgevolgd? Welke firmwareversie heb je nu?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online
Ik moet op deze nog even Windows zetten, zodat ik die kan checken. Maar de oude defecte had wel gewoon de nieuwste firmware erop.

Zou mijn Mac toch defect zijn op de een of andere manier? Ik kan er echter niet bij dat ie wel prima functioneert met de standaard schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
Waarom stop je de oude hdd er niet in om het uit te sluiten? Ik heb zelf 3 ssd's terug moeten sturen en heb het toen maar gewoon opgegeven (Sandforce controller). Het kan dus inderdaad gewoon pech zijn, want de Samsung ssd's zouden wel betrouwbaar moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online
Ik verdachte het werkgeheugen, dus ik heb die eruit gehaald en de oude latjes er weer in gedaan. Tot mijn verbazing bleef ik de random freezes behouden. Als laatste de oude harde schijf erin gedaan en verrek, het systeem werkte zoals het hoorde te werken! Geen random freezes meer.
Om het geheugen uit te sluiten, de 8GB latjes er weer in gedaan en ook met deze upgrade bleef het systeem normaal werken.
Aangezien ik al een retour had aangevraagd, moesten de 8GB latjes weg. Ik heb daarvoor in de plaats 16GB latjes gehaald en ook die werkten normaal.
en
Zou mijn Mac toch defect zijn op de een of andere manier? Ik kan er echter niet bij dat ie wel prima functioneert met de standaard schijf.
Geven toch wel aan dat ik dat al geprobeerd heb hè. ;)

Ik heb trouwens ook op deze ssd de nieuwste firmware staan, dus ik heb toch weer pech.. Ik vind 2 of 3 ssd's wel heel erg, dus ik heb de verkoper gemaild om een Crucial M4 op te sturen ipv een nieuwe Samsung. Krijg ik nog geld toe ook. Kan ik ook gelijk uitsluiten of het aan mijn Mac ligt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:42
Update die Crucial M4 dan niet naar 000f want dan heb je een weer niet goed werkende SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-10 15:43
Euh, het gaat over een Samsung 830, vriend...

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:42
jamy015 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 23:42:
Euh, het gaat over een Samsung 830, vriend...
Idd en hij heeft gevraagd of ze hem een M4 opsturen. En geef hem deze waarschuwing vooraf.
Ben ik nou zo slim of...

Eeuh, lezen vriend...

[ Voor 12% gewijzigd door OkeOkeOke op 13-05-2012 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wat raar zeg, ik heb ook een Samsung SSD (128gb 830) in mijn 15" Mbp 2,3 i7 (Early 2011).
Ik weet niet of de Chipset op een 13" i7 (i.v.m. Dualcore i7) anders is maar hier draait het echt super.

Als je nu weer Random vastlopers hebt kun je de SSD wel uitvinken als oorzaak, lijkt me dan eerder een probleem van je Logicboard of een combinatie van factoren.

Ik begrijp alleen deze zin niet,
Ik heb nog nooit So-dimm bankjes van 16gb gezien, waar heb je die vandaan? (Of bedoel je 2x8gb toevallig)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online
OkeOkeOke schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:20:
Update die Crucial M4 dan niet naar 000f want dan heb je een weer niet goed werkende SSD.
Dankjewel, ik zal dat in het achterhoofd houden. ;)
Donstil schreef op maandag 14 mei 2012 @ 00:36:
Wat raar zeg, ik heb ook een Samsung SSD (128gb 830) in mijn 15" Mbp 2,3 i7 (Early 2011).
Ik weet niet of de Chipset op een 13" i7 (i.v.m. Dualcore i7) anders is maar hier draait het echt super.

Als je nu weer Random vastlopers hebt kun je de SSD wel uitvinken als oorzaak, lijkt me dan eerder een probleem van je Logicboard of een combinatie van factoren.

Ik begrijp alleen deze zin niet,
[...]

Ik heb nog nooit So-dimm bankjes van 16gb gezien, waar heb je die vandaan? (Of bedoel je 2x8gb toevallig)
Ja, ik lees ook nergens over een incompatibiliteit met de MBP en de Samsung 830 ssd, maar ik vind 3 ssd's iets teveel van het goede. Ik lees over die Crucial M4 ook lovende verhalen icm de MBP, dus ik ga die maar eens proberen. Als die nou weer freezes geeft, dan is inderdaad mijn MBP niet in orde. Maar dan snap ik nog steeds niet waarom ie het met een mechanische schijf wel prima doet.

En ik bedoel inderdaad 2x8GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online
Ik werk inmiddels twee kleine dagen op mijn systeem inclusief Crucial M4 en deze werkt super tot nog toe. Misschien heb ik dan toch de pech gehad met 3 defecte ssd's te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 11:40

Nietzman

Woei!

Ik had volgens mij precies hetzelfde probleem vroeger op m'n 13" c2d MBP. Heb het toen opgelost met een rollback van de EFI firmware.

http://www.digitaltrends....gued-with-sata-ii-issues/

Misschien kun je nog eens in die richting kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online
Het werkt nu toch prima met een Crucial M4? Dan ga ik geen moeite meer doen hoor. Plus dat het in mijn geval helemaal niet aan EFI kan liggen, want dan zou ik met de Crucial ook problemen hebben. ;)
Pagina: 1