Toon posts:

[Win7] Win XP 64 upgraden naar Win7 x64

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Ik heb zojuist windows 7 64bit op mn laptop (dell studio 1555) gezet in de hoop de volle 4gig ram te kunnen gebruiken. De taskmanager geeft echter aan dat er 3036mb totaal is; en ook volgens de systeeminfo run ik een 32bit OS :S

Nu ben ik in de war; zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt!

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
Dan ben ik bang dat je toch echt nog een 32-bit versie geïnstalleerd hebt. Weet je zeker dat je de 64-bit versie hebt proberen te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond_DogG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-04 23:24
toch een 32 big install gedaan of je oude 32 heeft zich proberen te repareren met je win 64 install cd
als je Windows download en er staat 64 wil nog niet zeggen dat het zo is kan gewoon ouderwets typefoutje zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties!

Voor zover ik zeker kan zijn, ja, ik heb de 64 bits versie geïnstalleerd. Heb via surfspot de upgrade gekocht en een schone windows XP64bit overschreven...

begrijp er h-e-le-m-a-a-l niets van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
Kleine gok wil, dat ze je de verkeerde CD gestuurd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 19:21
Volgens mij pakt je videokaart 1 gig geheugen omdat je een onboard vga-kaart/chip hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-10 11:35
Kijk eens naar je C: schijf.

Staat hier ook de folder "Program Files (x86)"
Zo niet, heb je waarschijnlijk de verkeerde CD ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stardusk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-04-2021
Frankie02 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 21:23:
Volgens mij pakt je videokaart 1 gig geheugen omdat je een onboard vga-kaart/chip hebt.
Maar dan hoort er bij systeeminfo nog wel gewoon 64bit te staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen fysieke cd besteld; heb via surfspot een download gekocht

en de Program Files (x86) folder is present!

Heb trouwens een dedicated videokaart (mobility radeon 4570)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 21:28:
en de Program Files (x86) folder is present!
Die krijg je m.i. enkel bij een 64bit installatie.
Wat zegt "Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Systeem"? Daar zou onder het kopje 'systeem' achter type systeem' moeten staan welk OS je hebt.

Plaats anders even een screenshot dan kunnen we zien waar je naar zit te kijken :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rupie op 04-05-2012 21:35 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-10 16:18
Hier al gekeken?
http://windows.microsoft....requently-asked-questions

FAQ# 5 kan uitsluitsel geven over welke versie je nu hebt geinstalleerd.
En het geheugen zelf? Dat draaide onder WinXP64 wel goed?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 00:19
Rupie schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 21:34:
[...]

Die krijg je m.i. enkel bij een 64bit installatie.
Wat zegt "Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Systeem"? Daar zou onder het kopje 'systeem' achter type systeem' moeten staan welk OS je hebt.

Plaats anders even een screenshot dan kunnen we zien waar je naar zit te kijken :)
upgrade gekocht en een schone windows XP64bit overschreven
Dit verklaard het bestaan van de folder, maar dan nog....

Kan je XP64 naar Windows 7 x86 updaten? Volgens mij niet dus moet je wel een x64 installatie hebben.
if you are running a 64-bit version of Windows Vista, you can only perform an upgrade to a 64-bit version of Windows 7. For more information, go to Upgrading to Windows 7: frequently asked questions on the Windows website.
Zegt niets over XP, maar die vlieger gaat ook op voor XP lijkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door mrFoce op 04-05-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-10 19:56

Silasje

www.Entjes.eu

Misschien dom hoor, maar als jij 2 x 32 bit installeert heb jij nog geen 64bit :+

Hoe ziet andere diagnostic tools jou Windows? bijvoorbeeld everest, ccleaner.. die geven allemaal de OS versie en x32 of x64 aan.

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-10 14:02
Dit heeft te maken met het reserveren van RAM geheugen voor bepaalde taken. Voor video bv, ook al heb je een dedicated kaart. Ik weet wel niet meer waar je dit nu ook al weer terugvindt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank voor de reacties

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimage.org/njpfg4uc1/raadsel.jpg

zo?

Klopt inderdaad dat je alleen van een 64bit versie naar een 64bit versie kan upgraden

Ik heb niet gechecked of mn geheugen volledig werd herkend op xp64, maar daar stond wel bij systeeminfo een 64 bits OS aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:55

DukeBox

loves wheat smoothies

Die printscreen geeft toch echt aan dat je een 32bit OS hebt geinstalleerd..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is juist het raadsel! Ik heb dit OS geupgrade vanaf een 64bits versie van XP; dat weet ik zeker. Dus ookal zou surfspot een typefout hebben gemaakt op hun webshop, dan nog is het onmogelijk om van een 64 bits versie naar een 32 bits versie te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Zie http://technet.microsoft..../dd772579%28WS.10%29.aspx. Een upgrade van een ander OS dan Vista wordt niet ondersteund.
- Upgrades to Windows 7 from the following operating systems are not supported:
Windows 95, Windows 98, Windows Millennium Edition, Windows XP, Windows Vista® RTM, Windows Vista Starter, Windows 7 M3, Windows 7 Beta, Windows 7 RC, or Windows 7 IDS

- Cross-architecture in-place upgrades (for example, x86 to x64) are not supported.
Dus upgraden van XP x86 naar Win7 64bit kan sowieso niet. Hoe heb je het geïnstalleerd? Is dat een ISO die je op DVD gezet hebt ofzo? Kan je aan de gedownloade file niet achterhalen of je een 64 of 32 bit versie hebt? Is het een ISO die je uit kunt pakken?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rupie: hmmm apart die quote; bij de productbeschrijving op surfspot staat dat de upgrade wel vanaf xp kan, maar dat er dan een schone installatie vereist is. Zal wel over licenties gaan dan.

Ik heb inderdaad de download (een image) op een dvd gebrand en vervolgens de installatie gedaan. Ik zal het bestand nog eens downloaden om te kijken!

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 08:19

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Er is geen raadsel. Je hebt gewoon een 32bit versie van Surfspot gekregen en die heb je geinstalleerd.

Contact opnemen met ze en omruilen. Daarna kan je opnieuw installeren en dan heb je wel 64 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
potjandriehonderdduizenddubbeltjes je hebt gelijk

net de download gechecked, ja hoor, 32 bit. Oplichterij!

Dank voor alle hulp iedereen; ik ga mij nu even schamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
InflatableMouse schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:02:
Er is geen raadsel. Je hebt gewoon een 32bit versie van Surfspot gekregen en die heb je geinstalleerd.

Contact opnemen met ze en omruilen. Daarna kan je opnieuw installeren en dan heb je wel 64 bit.
Volgens mij bevat de install disc 6 versies van Windows 7, dus waarschijnlijk gewoon de verkeerde geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:28
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:01:
Rupie: hmmm apart die quote; bij de productbeschrijving op surfspot staat dat de upgrade wel vanaf xp kan, maar dat er dan een schone installatie vereist is. Zal wel over licenties gaan dan.

Ik heb inderdaad de download (een image) op een dvd gebrand en vervolgens de installatie gedaan. Ik zal het bestand nog eens downloaden om te kijken!

dank
Licentietechnisch kan xp -> 7 upgrade misschien, maar technisch is het onmogelijk. Vandaar ook dat in de productbeschrijving het gaat over een schone installatie, wat dus geen upgrade is :p

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:55

DukeBox

loves wheat smoothies

mrFoce schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:07:
[Volgens mij bevat de install disc 6 versies van Windows 7, dus waarschijnlijk gewoon de verkeerde geinstalleerd.
4 (geen starter en enterprise), maar de x64 en x86 (blijf daar maar x32 typen :P) zit ieder op een apparte cd.
Dit geld voor zowel de retail, openlicence, demo/trial als alle andere fysieke media

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:03

TheVMaster

Moderator WOS
Ehh....je hebt wel een 32-bits system geinstalleerd, dus de titel klopt niet helemaal..die heb ik even gefixt.

Het is technisch gezien overigens niet mogelijk om een 32-bits OS te 'upgraden' naar een 64-bits OS en vice versa. Althans...niet geen inplace upgrade. Daarbij wordt het upgraden van XP naar Windows 7 ook niet ondersteund (wat ook al eerder is gezegd)....

[ Voor 53% gewijzigd door TheVMaster op 05-05-2012 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 02:37:
[...]

Tenzij ik in een oude aflevering van de Twilight Zone zit, lijk ik 'one of the few' te zijn die de berichten hier ook echt leest. :+
1 bericht hoger beschrijf ik nml. mijn eerdere ervaring met het tegendeel.

Ik geef meteen toe dat het neerkomt op een toevallige workaround, maar als iets kán, dan is het volgens het boekje niet onmogelijk. 8)
Volgens mij praten hun dan over behoud van bestanden en configuratie, jij praat over een verse install waarbij de licentie de upgrade wel ondersteund. Klein verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd
Pagina: 1