Diablo 2 en Deus Ex 1 aan de praat krijgen op windows 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastersphinx
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-09 15:57
Hallo daar beste tweakers, ik zit met een klein probleempje,

Ik heb ( met de komst van diablo 3 in het vooruitzicht ) onlangs weer de diablo 2 koorts te pakken gekregen
Maar zoals bekend bij velen is diablo2 aan de praat krijgen op windows 7 ( notebook ) nog niet zo makkelijk.

Ik heb diablo wel aan de praat weten te krijgen maar het loopt echt ruk. d.w.z om de zoveel seconden staat het even een paar seconden stil. Kort door de bocht, het draait verre van soepel.

Het maakt niet uit in welke compatibility mode ik hem zet, windowed of niet windowed. Resultaat is hetzelfde.

Ik had vroeger een soortgelijk probleem met deus ex.
De reden dat de games zo slecht liepen was omdat ze niet overweg konden met de 4 cores in de processor o.i.d
en daarbij gewoon dat de processor te snel is.

Ik had toen een programmaatje gedownload, echt een heel simpel klein programmaatje dat in feite 100% van je cpu vermogen gebruikt, en als je dan een spel opstart het spel alleen maar het gedeelte van de processor gebruikt dat het daadwerkelijk nodig had. Ik heb alleen geen flauw idee meer hoe dat programma heet.
Was echt een klein simpel programmaatje, het had als taakbalk icoon een groen stoplichtje, en als het uitstond was het lichtje rood.

Iemand enig idee waar ik het over heb?

En zo niet, misschien iemand die iets anders weet om diablo 2 soepel te laten lopen?

bij voorbaat dank,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVDS
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-09-2020
Dag mastersphinx

Je kan zelf in Windows Taakbeheer instellen, hoeveel kernen van je processor gebruikt worden voor een bepaald programma. Start hiervoor Taakbeheer op. Ga naar het tabblad Processen, klik nu met je rechtermuisknop op het proces van je games en selecteer in het snelmenu Affiniteit instellen ... daar kan je selecteren welke kernen van je processor gebruikt mogen worden.

Groeten
NVDS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastersphinx
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-09 15:57
Bedankt voor je reply NVDS

Helaas, heeft jouw suggestie niet gewerkt :(.

Is er iemand die enig idee heeft over welk programma ik het heb in mijn originele post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Vooral de 3e alinea is belangrijk denk ik.
Windows Vista and 7 have known compatibility issues with Diablo II/LoD ... to fix them, take the following steps:

Right-click your Game.exe file and in the compatibility view, make certain you are running the game under Windows XP SP2/3 mode, and DISABLE DESKTOP COMPOSITION. This should allow your game to start normally, but you will probably have serious lag spike issues that need to be resolved.

On your Desktop, hit Control+Alt+Delete and open your Task Manager program. Select the "Services" tab, and click the "services" button at the bottom of that screen to access your services manager. (you can close your Task Manager now) Scroll down the list until you find "Windows Media Player Network Sharing Service". Stop this service, then right-click it and select "properties" and then DISABLE this service.

This will fix your lag issues and compatibility issues with D2 in Windows Vista (6.0+) and Windows 7 (currently release candidate version 7.1.00)
Bron: http://forums.battle.net/...icId=18570235855&sid=3000
Verder in dat topic staan nog wat tips & links naar patches enzo..

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 17:24
Voor Deus Ex kun je hier een goeie handleiding vinden hoe je het spel aan de praat kan krijgen.
Ik weet alleen niet of dit alleen voor mensen werkt die het spel via Steam hebben (wat bij mij wel het geval is).

Link

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-10 17:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

Diablo 2 hoort gewoon uit the box goed te lopen.
IIG draait het hier zonder problemen !

(misschien dat het scheelt als je de laatste patch runt ?)

<edit>
Hmm gezien bovenstaande is dat misschien toch niet zo vanzelfsprekend :)
Toch draait het hier zonder problemen op win7 zonder iets ingesteld te hebben

[ Voor 35% gewijzigd door heuveltje op 10-05-2012 12:17 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1