Firewire poort raakt behuizing aan

Pagina: 1
Acties:

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Na een firewire pci controller te hebben ingebouwt merkte ik op dat de porten de PC chassis aanraken, na in het verleden een computer met een ander soort poort op een soortgelijke manier ten onder zien gaan vroeg ik me af of dit in het geval van een firewire poort ook mis kan gaan.

Is het gevaarlijk wanneer de firewirepoort het chassis aanraakt? Hieronder een foto die laat zien hoe de porten zitten.

Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x19/lin-rin/DSC02861.jpg

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01 20:40
Nee de poort, de behuizing en het bracket zijn allemaal met de massa verbonden. Zou niet uit mogen maken, tenzij er natuurlijk een grote kracht op komt te staan als je de stekker erin moet forceren.

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:33
Nee kan geen kwaad, de buitenmantel van datakabels is afgeschermd met massa en je kast is ook massa.
Niks aan de hand dus.

• Speedwolf
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-07-2024
Kan je niet kijken om dat anders in te bouwen?
Ik denk persoonlijk dat het niet maakt maar als je echt wilt zeker zijn zou ik kijken om het anders in te bouwen.

• Hell-Slave
Speedwolf schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 19:12:
Kan je niet kijken om dat anders in te bouwen?
Ik denk persoonlijk dat het niet maakt maar als je echt wilt zeker zijn zou ik kijken om het anders in te bouwen.
Waarom anders bouwen?
Het zit prima, buitenmantel van de kabel en kast zijn beide massa.
Anders had men het wel beter geïsoleerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Hell-Slave op 04-05-2012 19:22 ]

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Geld dat ook ngo voor een niet geaarde kast?, Ik ga wel een keertje het netjes uitvijlen zodat ze er mooie tussen vallen, Maar dat komt later wel.

• Hell-Slave
Ik zie de massa aan je kast niet veranderen als je geen aarde hebt aangesloten.
Je massa potentiaal tov je kast veranderd niet.
Je hoeft niks te vijlen, al maak je er een groot gat omheen, de kabelmantel blijft een massa potentiaal houden.
Dus je hoeft niks te veranderen.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/112h4cz.jpg

De mantel is voor afscherming meer niet.

Het is hetzelfde als je videokaart aansluiting (VGA/DVI) daar zit ook de mantel afscherming aan massa.

PS. Het is wel verstandig om je kast te aarden, nu staat er waarschijnlijk 110V op vanwege de filters in je voeding.
Hiermee kan je dus wel apparatuur opblazen door potentiaalverschil.

[ Voor 43% gewijzigd door Hell-Slave op 04-05-2012 22:29 ]

Pagina: 1