Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• master111
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik heb een nieuwe telefoon (een Samsung Galaxy Ace S5830) gekocht. Deze is simlockvrij, dus ik wilde de simkaart van mijn oude telefoon (geen smartphone) in mijn nieuwe telefoon stoppen. Maar nadat ik de pincode van de sim heb ingevoerd geeft de telefoon aan dat er geen simkaart aanwezig is. En dus kan ik vervolgens niet bellen en sms'en.

Ik heb in mijn nieuwe telefoon ook andere simkaarten van verschillende providers gedaan, en die deden het wel gewoon.

Weet iemand waardoor mijn simkaart uit de oude telefoon niet werkt in de nieuwe? Misschien dat de simkaart al zo verouderd is dat hij niet compatibel is met smartphones. Of ligt het aan de telefoon en is die stiekem toch niet echt simlockvrij? Terwijl er van dezelfde provider en van andere providers de simkaarten het wel doen als ik ze in de nieuwe telefoon stop.

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
master111 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:57:
Ik heb een nieuwe telefoon (een Samsung Galaxy Ace S5830) gekocht. Deze is simlockvrij, dus ik wilde de simkaart van mijn oude telefoon (geen smartphone) in mijn nieuwe telefoon stoppen. Maar nadat ik de pincode van de sim heb ingevoerd geeft de telefoon aan dat er geen simkaart aanwezig is. En dus kan ik vervolgens niet bellen en sms'en.

Ik heb in mijn nieuwe telefoon ook andere simkaarten van verschillende providers gedaan, en die deden het wel gewoon.

Weet iemand waardoor mijn simkaart uit de oude telefoon niet werkt in de nieuwe? Misschien dat de simkaart al zo verouderd is dat hij niet compatibel is met smartphones. Of ligt het aan de telefoon en is die stiekem toch niet echt simlockvrij? Terwijl er van dezelfde provider en van andere providers de simkaarten het wel doen als ik ze in de nieuwe telefoon stop.
Kan een zwaar verouderde simkaart zijn. Dan werkt deze inderdaad niet. Heb je de simkaart zeker weten goed in het gleufje gedaan? De simkaart kan er namelijk op meerdere manieren in. Mocht je toestel (stiekem) wel gelockt zijn, zal de telefoon aangeven dat deze beperkt is en zal vragen om een netwerkcode. Als deze dat niet vraagt, dan is deze dus gewoon simlock vrij...

• master111
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-12-2021
De simkaart en de andere simkaarten stopte ik er op dezelfde manier in, en alleen die ene doet het dan niet.
Alleen kan ik mijn pincode invoeren en verder heb ik geen service. Een netwerkcode heb ik nog niet hoeven in te voeren, dus hij zal wel gewoon simlockvrij zijn.