Nee, maar als je een keer niets te doen hebt smeer er dan wat A-merk koelpasta tussenLikeAKing schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 18:39:
Heb nu dus een goed systeem voor games (run starcraft2 op ultra 130 fps).
Maar ik heb een intel i5 3550 ivy bridge processor. een van de betere en nieuwere i5 systemen maar ik hoorde dat hij warm werd enzo? Ik heb geen koelpasta gebruikt, en ook niet overgeklokt, er zitten 2 koelers in mijn behuizing zelf en volgens coretemp word hij tussen de 25 en 65 graden. heb hem nu de hele dag aan, toen ik gamede 65 +- graden en nu ik hem niet gebruik rodn de 25 graden. Is het ook nodig om dus voor mij deze processor qua temperatuur in de gaten te houden? of..

Je zou wel even een uurtje ongeveer Prime95 kunnen draaien en dan kijken wat je temperaturen zijn, is dit boven de 90 dan moet je oppassen en boven de 100 dan zou ik hem meteen voorzien van koelpasta en misschien zelfs wel even de koeler bekijken of deze zijn werk wel goed kan doen.
Prime95 is zeg maar de meest bad-ass torture test voor je CPU, dus deze temperaturen zullen zelden gehaald worden bij 'normaal' gebruik.
[Voor 6% gewijzigd door RoofTurkey op 12-05-2012 18:52]
Grillmeister