iPad -> Spotify -> Apple TV

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Ik wil graag het volgende weten. Ik heb een iPad, met Spotify, en dit wil ik graag streamen naar mijn receiver.
Kan ik dat doen via een Apple TV? Of moet deze dan aanstaan? Of kan ik beter een Airport Express nemen?

Ik twijfel wat ik moet kopen, ik heb verder geen Mac ofzo, alleen een iPhone en iPad. Ik zou graag muziek willen streamen naar mijn receiver, maar ik weet niet zo goed of ik dan beter een Apple TV of een Airport Express moet kopen.

Ik zou wel graag mijn AC Ryan dan ook willen kunnen vervangen, door bijv. de Apple TV te jailbreaken en XBMC. Of kan ik beter mijn AC ryan dus houden en Airport Express kopen....

Ik hoop dat iemand ervaring heeft, of een beter oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

Ze kunnen het allebei; je streamed de muziek dan via airplay vanaf je ipad/iphone en beide (AE en aTV) ondersteunen dat.

Wat voor jou de beste keuze is dan een kosten overweging, en of je wellicht nog de 'tv' mogelijkheden gaat gebruiken.

En ja, de aTV moet dan aanstaan :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
chem schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:29:
Ze kunnen het allebei; je streamed de muziek dan via airplay vanaf je ipad/iphone en beide (AE en aTV) ondersteunen dat.

Wat voor jou de beste keuze is dan een kosten overweging, en of je wellicht nog de 'tv' mogelijkheden gaat gebruiken.

En ja, de aTV moet dan aanstaan :)
Ok bedankt, qua kosten valt het wel mee, 89 euro tov 109 euro .... Enige nadeel is dat de Apple TV moet aanstaan. Moet je hem dan ook nog op de een of andere manier op een kanaal zetten. anders gezegd, moet ik mijn TV dan ook aanzetten om de Apple Tv op een juist kanaal of functie te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:55
Schijnbaar moet je de HDMI kabel aangesloten hebben op de Apple TV, anders werkt de streaming niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Afaik switched de aTV automatisch over op streaming; je kan dan trouwens ook video van je ipad naar je TV streamen (en spelletjes mirroren als je een nieuwe ipad hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
chem schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:36:
Afaik switched de aTV automatisch over op streaming; je kan dan trouwens ook video van je ipad naar je TV streamen (en spelletjes mirroren als je een nieuwe ipad hebt).
Ja, het enige wat ik echt niet wil, is elke keer mijn TV moeten aanzetten als ik gewoon muziek wil streamen... Dan koop ik liever gewoon een Airport Express.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Laatst online: 00:31

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ik heb een AppleTV 2 aangesloten op een Onkyo 609. Met TV aan en uit werkt Airplay prima. Bij het in/uitschakelen van de TV is er gedurende 5 seconden geen geluid op de receiver.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
Kanarie schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:49:
Ik heb een AppleTV 2 aangesloten op een Onkyo 609. Met TV aan en uit werkt Airplay prima. Bij het in/uitschakelen van de TV is er gedurende 5 seconden geen geluid op de receiver.
Kijk, dit wilde ik horen :) Dan wordt het denk ik toch een Apple TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlees_Jus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10-2023
Kan het verhaal van Kanarie bevestigen.
Gebruik zelf een Onkyo 509, exact hetzelfde verhaal.
En m.b.t. de keuze tussen Airport Express en aTv zou ik, zeker wegens het 'kleine' prijsverschil, voor de aTv gaan.
(Mits je de Express eventueel als printserver zou willen gebruiken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixellBox
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-04-2024
Misschien geen Apple product, maar als het je voornamelijk om het muziek streamen gaat, kan je misschien beter een Logitech Wireless Speaker adapter kopen. De Logitech adapter sluit je aan op je receiver en dan kan je gewoon muziek streamen via Bluetooth. De adapter is al voor tussen de 20 en 25 euro te krijgen en je hoeft er ook niet je tv voor aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Of 'n Boxee Box. Werkt heel aardig met AirPlay en speelt alles.
Dan verkoop je die ouwe AC Ryan aan een medetweaker en vanaf dan hoef je niet meer op je apparaat te richten met je remote ;) (Boxee remote werkt met radiosignalen ipv infrarood, stiekem toch wel ideaal).

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Mon schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:23:
Of 'n Boxee Box. Werkt heel aardig met AirPlay en speelt alles.
Dan verkoop je die ouwe AC Ryan aan een medetweaker en vanaf dan hoef je niet meer op je apparaat te richten met je remote ;) (Boxee remote werkt met radiosignalen ipv infrarood, stiekem toch wel ideaal).

Succes met je keuze!
Behalve dat boxee niet synced, dus als je een AE en een boxee box hebt dan lopen ze out-of-sync :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 20:29
Waarom niet gewoon een audiokabeltje van je iPad naat de receiver? Werkt perfect bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:19
Houdt er ook rekening mee dat de AppleTV alleen een digitale optische uitgang heeft voor audio! Dus als je alleen audio wilt uitsturen naar je recieven moet deze een digitale ingang hebben. Of je moet er een D/A-converter tussen zetten.

(Dit maakt natuurlijk niet uit als je je AppleTV via HDMI naar je receiver stuurt welke dan het beeld naar je TV zou sturen en je audio sowieso al naar de boxen zou sturen).

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 18:19
Ik gebruik zelf ook een Airport Express naar volle tevredenheid. Je kunt ook streamen vanaf een Windows PC met behulp van Airfoil. Dan zit er een vertraging in van 2 a 3 seconden, maar verder werkt dat echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 00:56
PixellBox schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:17:
Misschien geen Apple product, maar als het je voornamelijk om het muziek streamen gaat, kan je misschien beter een Logitech Wireless Speaker adapter kopen. De Logitech adapter sluit je aan op je receiver en dan kan je gewoon muziek streamen via Bluetooth. De adapter is al voor tussen de 20 en 25 euro te krijgen en je hoeft er ook niet je tv voor aan te zetten.
Dit vroeg ik mij laatst ook al af. Is het mogelijk om op een iPad Spotify muziek te laten streamen naar je reveiver via bluetooth? Vanuit gaande dat de receiver Bluetooth heeft en kan accepteren.
Hoe werkt dit precies op de iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurentbas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-07 21:38
Ik zou zeker voor de Apple TV gaan ipv de airport express.
Je Apple TV springt automatisch aan wanneer jij deze als uitvoerapparaat op je iPad selecteert. Je hoeft hem dus niet eerst in te schakelen oid.
Daarnaast is de geluidskwaliteit van de Apple TV stukken beter dan de geluidskwaliteit van de Airport Express. (mede door de digitale output) en kun je er ook video's en foto's mee streamen. (Zelfs AirPlay mirroring gebruiken)

Tot slot kan ik je de logitech wireless speaker adapter echt afraden. Ik heb deze zo'n 10 maanden gebruikt. Verbinding valt vaak weg en de geluidskwaliteit is ondermaats.

[ Voor 8% gewijzigd door laurentbas op 05-05-2012 23:04 . Reden: Typo + aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurentbas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-07 21:38
delta1 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 22:35:
[...]

Dit vroeg ik mij laatst ook al af. Is het mogelijk om op een iPad Spotify muziek te laten streamen naar je reveiver via bluetooth? Vanuit gaande dat de receiver Bluetooth heeft en kan accepteren.
Hoe werkt dit precies op de iPad?
Ja, dit is zeker mogelijk. Maar zie hierboven mijn voorgaande reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 18:19
laurentbas schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 23:02:
...Daarnaast is de geluidskwaliteit van de Apple TV stukken beter dan de geluidskwaliteit van de Airport Express. (mede door de digitale output) ...
Volgens mij heeft de Express ook een digitale output. De jack aansluiting kan zowel analoog als digitaal worden gebruikt.

Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/US/Images/product-details/airport-express-bottom.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadeel is wel dat je iPad altijd aan moet staan.

Ik heb een Sonos Connect genomen, met de gratis iPad app werkt dit perfect.
Ondersteund ook Spotify en zoveel meer. www.sonos.nl

Afbeeldingslocatie: http://img528.imageshack.us/img528/4008/lifestyleconnectreceive.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2012 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixellBox
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-04-2024
laurentbas schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 23:02:
Tot slot kan ik je de logitech wireless speaker adapter echt afraden. Ik heb deze zo'n 10 maanden gebruikt. Verbinding valt vaak weg en de geluidskwaliteit is ondermaats.
Ik heb de Logitech Wireless Speaker adapter zelf ook in mijn bezit en ben er absoluut tevreden mee.

Tot op heden heb ik eigenlijk nog geen last gehad van wegvallende verbinding en storingen. Hooguit wanneer ik echt en eind weg ging staan maar dat is met vrijwel alle draadloze verbindingen zo.

Ik moet wel toegeven dat de kwaliteit van het geluid iets wat af neemt al is dat verschil (voor mij) bijna niet merkbaar. De set waar ik de adapter mee heb getest is een Logitech Z906.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
Ik heb een Apple TV gekocht, en ik moet zeggen dit werkt perfect. Versterker aan, iPhone uit mijn broekzak, en luisteren maar :)

Daarnaast krijgen we dit weekend de iPad 3 dus mirroren is ook leuk meegenomen.

Streamen via Bluetooth heb ik ook gedaan. Dit werkte zeer vervelend voor mij, omdat het signaal als ik bijv. in de achterkamer ben wegvalt. (ik heb a en b speakers in de voor en achterkamer). Ik moets dan mijn telefoon in de voorkamer laten liggen. Dit is via Airplay niet het geval. Daarnaast kan ik ook bevestigen dat de geluidskwaliteit via Airplay vele malen beter is dan via Bluetooth.

Bedankt voor alle reacties.
Pagina: 1