[Excel 2010] dropdown menu

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:53
Ik wil excel gebruiken om wat simpele gegevens te verzamelen. Dit moet door anderen worden ingevoerd. Ik wil daarom dat men menu'tjes gebruikt om de velden in te vullen.

Ik wil het liefst dat als men in menu A keuze B maakt in dropmenu X optie Y en Z beschikbaar worden maar als men in menu A keuze C maakt men in menu X optie K en L krijgen.

Ik heb een paar uur gezocht maar ben volgens mij op de verkeerde manier aan het zoeken omdat ik nog niks gevonden heb. En blijf nu dus met 2 vragen zitten;

1. is dit uberhaupt mogelijk?
2. Indien dit mogelijk is, hoe?
(3. indien dit niet mogelijk is, wat is een eenvoudig alternatief?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

MadDonkey schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:58:
Ik heb een paar uur gezocht maar ben volgens mij op de verkeerde manier aan het zoeken omdat ik nog niks gevonden heb. En blijf nu dus met 2 vragen zitten;
Je hebt dus http://gathering.tweakers...&where=Dit+forum#hitstart al helemaal doorgespit, net als [google=excel dynamic dropdown]. Geef ajb even aan wat daaruit je conclusies zijn zodat we de gangbare reacties die wellicht niet voor je voldoen niet hoeven te geven :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:53
F_J_K, ik deed waar ik al bang voor was, ik zocht naar iets maar wist niet precies WAT ik zocht. Nu weet ik dat het dynamic dropdown heet. Hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Het heet formeel vast geen dynamic dropdown maar het gebruik van die zoekterm was het eerste dat in me op kwam voor zoiets.
Dat kan dus een reden zijn om in de topicstart "van ellende'" een paar zoektermen te noemen, dan kan men helpen met verzinnen ervan.

Zoeken op dropdown in OFF was overigens ook al genoeg om wat mogelijke gedachtengangen te zien ;)

Laat gerust je code nog even zien als je klaar bent, nuttig voor anderen. Of als je onverhoopt toch vast loopt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04:41
Het hoeft niet met code,maar is wel aan te raden. Andere versies dan Excel 2010 snappen de door Excel 2010 gemaakte dropdowns niet als je de dropdown aanmaakt via "Valideren" in Excel 2010.

Ik ondervind daar zelf nog problemen mee, heb wel de Bug melding bij Microsoft aangegeven.