Toon posts:

Acer aspire 5742- 100 graden +

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Als ik gewoon een spel speel zoals runescape, cod 4 wordt mijn laptop wel 100+ graden. Ik heb het gestest met speedfan. Hij is nog geen 1 jaar uit. De processor is een I5 450M.

Maar wat zal ik nou dan? Ik dacht zelf om even met de stofzuiger met een sok eroverheen over de koeler te gaan om het stof er een beetje uit te halen maar er zit niet veel stof in (lijkt mij).

Of moet ik gewoon terug naar de winkel?

Verwijderd

Ik neem aan dat een recente processor zich zou moeten terugthrottelen bij die temperaturen, weet je zeker dat de temperaturen kloppen? Speedfan geeft bij mij wel vaker foute waarden aan, ik heb maar 1 pc gehad waar Speedfan de waarden meteen goed uitlas. Probeer eens CoreTemp of Real Temp. Als die dan nog hoge temperaturen aangeven en als je ziet dat er geen stof in zit, zeker terug naar de winkel gaan.
In het geval van ontstoffen liever geen stofzuiger gebruiken, schroef eventuele klepjes bij de ventilatie openingen aan de onderzijde van je laptop af en blaas de koelribben van de processor schoon met een busje perslucht die daarvoor geschikt is. Video voorbeelden zijn op youtube te vinden.

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
denk dat winkel je niet zo snel serieus neemt de meeste blondjes daar zullen wel zeggen ooh wat naar....maar hij doet het toch "nog"?
waar je laptop zijn lucht aanzuigt waarschijnlijk aan onderkant kan je best een keertje stofzuiger erop zetten/ uitspuiten met de compressor mischien dat er dan wat uit wil komen, en heb je je laptop op een tafel staan of op een bed??

Verwijderd

Topicstarter
Soms op bed maar dan heb ik er iets onder liggen waardoor de lucht er wel goed in kan en uit. Maar dan wordt hij nog knetter warm. Als ik hem op tafel heb leg ik er ook wat onder anders wordt hij ook te warm.

Ik ga nu even de programma's downloaden.

EDIT;

Ja hij geeft nog steeds rond de 100 Graden aan. Dus maar even naar de winkel?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2012 16:59 ]

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-01 23:17
Het kan nooit kwaad om het even te laten onderzoeken in een winkel. Maar, heb je tijdens het monitoren van Speedfan gekeken naar de fansnelheden? Ging de RPM omhoog en wat was de processor-load?

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij gaat soms snelller hoe warmer hij wordt. Maar naar mijn mening heeft het gewoon geen zin.

• Stef42
IDLE temperaturen, hoe zien die eruit?

Verwijderd

Topicstarter
Waar staan die :O?

Verwijderd

Yep, naar de winkel. Ik heb trouwens even gegoogled en zo te zien komt oververhitting wel vaker voor bij jouw type laptop. Ik weet niet hoe de garantie geregeld is maar misschien kun je de Acer helpdesk bellen om sneller een advies te krijgen.

• Stef42
Die staan er niet, maar kijk eens naar temperaturen als je bijvoorbeeld een halfuur niets hebt gedaan. Dus, de laagst gemeten temperatuur.

Verwijderd

Topicstarter
Die is rond de 50 Graden als ik niets doe.

Ik ga dan denk ik binnenkort even naar de winkel.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2012 18:31 ]

Verwijderd

Die temperaturen zijn te hoog. Als de laptop stofvrij is dan is het tijd om garantie te claimen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ga hem vanavond eerst even proberen stof vrij te maken. Dan kijk ik of de problemen er nog zijn. zoja, dan ga ik naar de winkel.

EDIT:

HIj valt soms ook uit van de warmte.

Als ik gewoon internet wordt hij al rond de 80 graden.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2012 18:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal!!!

We hebben hem schoon gespoten en ik speel nu cod 4 tussen de 70 - 85 graden.

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
kijk dat is beter :)
Pagina: 1