Mijn Macbook Pro 15" heb ik geüpgraded met een M4 256 GB SSD en ben toen ook op schijfruimte gaan controleren. Back ups maak ik altijd met een externe schijf en daarom was ik ook verbaasd toen ik bij schijfgebruik zag dat 70GB aan back ups werd gebruikt. De data die dat gebruikt is niet te vinden op de schijf zelf in finder/spotlight en is ook onverklaarbaar. Ik ben vervolgens langs iCentre gegaan, daar wisten ze het niet. Ze verwezen mij naar de Apple helpdesk, daar wisten ze het ook niet. Ze zeiden alleen dat het te maken kon hebben met dat time machine als je de schijf voor de back ups een tijdje niet aansluit zelf een backup maakt op de interne schijf(en die vervolgens weghaalt als je back-upt), alleen maak ik om de 2 weken standaard een backup en de laatste zelfs de afgelopen dagen terwijl het schijfgebruik blijft. Op internet zoek ik al een paar dagen zonder vergelijkbare dingen tegen te komen. Tijdens het typen is de grootte gegroeid naar 79GB
. Enig idee waar dit vandaan komt en waar dit eventueel mee op te lossen is? Naar oude back-ups van iTunes heb ik ook al gekeken en daar staan er 2 van mijn iPhone van een paar GB en meer niet.

Update: Ik had time machine vervolgens uitgezet omdat het hoogstwaarschijnlijk daaraan lag, kijk ik in het schijfgebruik is alles verdwenen
Time machine dus uitschakelen als je geen back ups maakt zorgt ervoor dat er geen schijfruimte wordt gebruikt.

Update: Ik had time machine vervolgens uitgezet omdat het hoogstwaarschijnlijk daaraan lag, kijk ik in het schijfgebruik is alles verdwenen
[ Voor 13% gewijzigd door tjverhagen op 04-05-2012 15:54 . Reden: Oplossing ]