Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Hallo
Ik heb snel een dringende vraag. Ik ben bezig met een filmpje in photoshop (CS6), dit filmpje is gefilmd met een 7D op 25fps. Als ik het filmpje afspeel loopt hij op 25fps maar zodra de actie in beeld komt springt de framerate naar 11/12fps, ik heb dit probleem een keer eerder gezien bij iemand en ik weet dat het op te lossen is maar ik kan me totaal niet meer herinneren hoe dat moest.
Heeft dus iemand enig idee hoe ik de fps constant kan laten lopen, ook als er beweging in komt?
Alvast bedankt

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Waarom probeer je in godsnaam een filmpje in Photoshop af te spelen?

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Is dat nou een relevantie vraag? Ik zal er wel mijn redenen voor hebben ;) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Richard! schreef op zondag 06 mei 2012 @ 23:54:
Is dat nou een relevantie vraag? Ik zal er wel mijn redenen voor hebben ;) ..
Speelt het filmpje wel gewoon af in een mediaspeler? Want het zou ook aan photoshop kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37
Photoshop is een bewerkingsprogramma, een zwaar bewerkingsprogramma. Als je het soepel wilt afspelen, dan gebruik je een ander programma die gespitst is op video afspelen, want blijkbaar is Photoshop te zwaar voor je systeem om het goed af te spelen ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Eumh, nee.. zoals ik al aan heb gegeven heb ik dit probleem eerder gezien bij iemand die het op een veel tragere laptop deed en het later ook gewoon vloeiend kreeg. Daarnaast heb ik ook geen enkel probleem met het bewerken van films in Final Cut Pro (dezelfde soort content) en verder heb ik ook nooit problemen met Photoshop of welk ander Adobe programma dan ook ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Richard! op 07-05-2012 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je GPU versnelling aan of uit?

En "Use the right tool for the right job" ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:28

painkill

Pain(k)(ill)

Die kerel zal dan wel de resolutie verlaagd hebben.. Want op een laptop kun jij geen hd films editen ;)

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharkun22
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-12-2024
Kijk eens naar de sluitertijd waarop je hebt gefilmd. Die moet het dubbele zijn van de framerate die je wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

painkill schreef op maandag 07 mei 2012 @ 01:11:
Die kerel zal dan wel de resolutie verlaagd hebben.. Want op een laptop kun jij geen hd films editen ;)
En waar is dat op gebaseerd :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 13:11
G-Tus schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 23:24:
Waarom probeer je in godsnaam een filmpje in Photoshop af te spelen?
Sinds CS6 is het ook mogelijk om Adobe Photoshop als een 'makkelijke' editor te gebruiken.. Het is dus daadwerkelijk wel een tool geworden die bruikbaar kàn zijn. Probeer mensen niet meteen neer te halen als het mogelijk is zonder besef van het nut van een bepaalde actie.
BtM909 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 01:08:
Heb je GPU versnelling aan of uit?

En "Use the right tool for the right job" ;)
Zoals BtM909 aanhaalt kun je in Photoshop het maximum ram onder -> Preferences\Performance eventueel aanzetten of verhogen mocht het teveel geheugen op dit moment claimen. Tevens kan de GPU inderdaad nog aangezet worden voor hardwarematige acceleratie. Indien je op een Mac werkt, vergeet niet de OpenCL acceleration aan te zetten.

Mocht het na het aanpassen van de instellingen nog steeds niet goedlopen, converteer eventueel je materiaal even met Adobe Media Encoder in een lossless video formaat. Dan kun je meteen het probleem lokaliseren (ram, codec, etc.) Ondanks dat sinds CS5 raw materiaal (h264 in een .mov container bij Canon?) wordt ondersteund, is het geen belofte dat het licht is voor de computer. Photoshop is sowieso een zwaar programma, en wordt alleen zwaarder wanneer je ook nog videomateriaal gebruikt met een codec/wrapper.

Goodluck!
Pagina: 1