Testers gezocht voor BrightBird - Alerts voor films op TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is BrightBird?
BrightBird is een gratis webapplicatie die je laat weten wanneer de films die jij graag wilt zien op TV komen. Zoek een film, stel er een alert voor in en ontvang deze via e-mail of Facebook wanneer het op TV komt. Je kunt zoveel alerts instellen als je wilt!

Waarom een topic op Tweakers?
Wij zijn op zoek naar testers die onze nieuwe applicatie willen testen op de nodige bugs voordat wij de dienst bekend gaan maken bij een groter -minder technisch aangelegd- publiek. En naar ons idee is Tweakers een goede plek om mensen te vinden die het leuk vinden om en verstand hebben van testen!

Uitnodigingen
Je kunt de dienst zonder account gebruiken totdat je de daadwerkelijk een alert voor een film wilt instellen.
Met een Facebook-account kun je direct inloggen. Wil je je Facebook-account niet koppelen, dan moet je eerst een uitnodiging aanvragen. Mocht je niet op een uitnodiging willen wachten, stuur ons dan een dm, en dan nodigen wij je z.s.m. uit. Als je eenmaal bent uitgenodigd, kun je zelf weer 5 vrienden/tweakers uitnodigen.

Feedback/bugs/ideëen/vragen
Wat wij zullen proberen is om zo snel mogelijk, maar minstens eenmaal per dag, alle vragen te beantwoorden in dit topic. Alle feedback is welkom, en zullen wij met de nodige zorg verwerken.

Hoe ziet jullie toekomst er uit?
We kunnen natuurlijk nog niet al te veel verklappen, maar zou het niet handig zijn als je bijv. je favoriete acteur kunt volgen, of op de hoogte bent wanneer nieuwe series op TV verschijnen?

Voor dit topic hebben wij toestemming gekregen van pasta. Dank hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Om het spits dan maar even af te bijten: een account heb ik niet en ga ik ook niet maken (ik kijk amper live TV). Voor de actieve TV-kijkers inderdaad misschien een interessant idee, i.c.m. smartphone/tablet op de bank.

Maar op de twee voor mij belangrijkste aspecten van een dergelijke site schiet het nog te kort (op andere aspecten valt ook wel wat te zegen maar die zal ik laten voor wat het is, aangezien dit voor mij persoonlijk 'dealbreakers' zouden zijn en verder kijken geen heeft).

Ik zou van iedere site die ik gebruik een betere performance verwachten, zeker een waar ik voor de lol kom. Die performance (bij bekijken van een film) zou voor mij een stuk hoger moeten, dat moet zeker een paar keer zo snel voor het comfortabel zou worden.

Tweede 'bug' is voor mij de AV: "BrightBird is bevoegd om uw gegevens te gebruiken om u te informeren over de ontwikkelingen van www.BrightBird.com en over speciale aanbiedingen en acties. Als u hier op enig moment niet langer prijs op stelt, kunt u ons dat laten weten door een e-mail te sturen naar privacy@brightbird.com."

Als je je automatisch kunt inschrijven zou ik zeker ook een uitschrijfknop verwachten, dus niet enkel via een mailadres maar ook via 2 klikken. (Al kan je er over discussiëren of het een of juist het ander beter past icm de Telecommunicatiewet).
Maar belangrijker zou voor mij die eerste zin zijn: ik wil me helemaal niet "automatisch" en zonder mogelijkheid dat niet te doen opt-innen voor reclame :) Dat i.c.m. het niet noemen van de AV bij registreren en het opgeven van alleen voornamen zonder achternamen zou voor mij betekenen dat ik er geen mailadres aan zou toevertrouwen, laat staan "al mijn Facebook-gegevens".

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
Films kijken op TV doe ik al lang niet meer. Voor de mensen die het wel doen is dit misschien een handige dienst, maar dan is de gids in combinatie met digitale TV met harddisk recorder een betere uitkomst, want dan kun je reclame skippen. Ik denk ook dat de meeste tweakers een wat vernuftiger systeem hanteren voor hun filmbehoeftes dan een reminder wanneer de TV op kanaaltje X moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 10:25
Leuke en handige app..als je televisie kijkt zoals NoUseWhatsoever al aanhaalde hierboven.
Mij lijkt het fijner dat als er films uitkomen in de bios, dvd of blu-ray er een melding word verstuurd over de desbetreffende acteur.

Mogelijkheden zijn er zat, zoals bijvoorbeeld als jouw favoriete acteur in een talkshow komt, dat je hier ook een melding van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:01:
...een betere performance...
Wij begrijpen goed dat een gebruiker baat heeft bij een goede performance van de site. Het zit inderdaad in ons plan om op te schalen, maar voordat wij dat kunnen willen we eerst onze dienst nog goed testen. Overigens is de dienst gratis en hebben we (voorlopig) geen advertenties op de site om inkomsten te genereren, die de hostingkosten zouden kunnen dekken.
Daarnaast updaten we de webapplicatie regelmatig, en hierdoor kan het voorkomen dat de site tijdelijk niet, of wat trager, reageert dan gebruikelijk zou moeten zijn.

Edit 19:43 uur: om nog even op de performance issues terug te komen... en daarnaast een tip voor andere webontwikkelaars... We hebben zojuist geconstateerd dat er o.a. nog wel wat snelheidswinst te behalen valt door onze plaatjes lossless te shrinken. Bijv. Yahoo heeft hier een webtool voor beschikbaar: http://www.smushit.com/ysmush.it/
Valide punt. Wij zullen hier nog een keer aandacht naar moeten gaan kijken. Op dit moment hebben wij niet iets als een nieuwsbrief, en (dus) informeren wij de gebruiker niet over "speciale aanbiedingen en acties". Wij kunnen ons goed voorstellen dat we de intentie hebben gewekt dat een geregistreerde gebruiker automatisch deze nieuwsbrief zou krijgen, omdat hij zich voor onze dienst heeft geregistreerd. Dit is niet het geval. Daarom is er op dit moment ook geen "uitschrijfknop", er is immers geen nieuwsbrief.
Ook zou dit tegen onze principes ingaan. Net zoals je eerst zelf een alert moet instellen, voordat je deze krijgt. De gebruiker zou ook zelf moeten kunnen aangeven of hij de nieuwsbrief interessant vindt of niet.
Kortom, we gaan hier verder naar kijken hoe we de AV kunnen verbeteren. Het is niet onze bedoeling om de gebruiker te benadelen. Integendeel zelfs.
NoUseWhatsoever schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:09:
...de meeste tweakers een wat vernuftiger systeem hanteren voor hun filmbehoeftes...
en
pvink schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:18:
...als er films uitkomen in de bios, dvd of blu-ray er een melding word verstuurd over de desbetreffende acteur...
Wij zijn het hiermee eens. Ook wij geloven dat tweakers een wat vernuftiger systeem hanteren voor hun filmbehoeftes. Daarnaast geloven wij dat het systeem wat wij aanbieden ook veel vernuftiger kan zijn. Een aantal van pvink zijn ideëen zitten in de pijplijn. De dienst zoals die nu online staat is slechts het prille begin. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2012 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:23
Klopt het dat jullie alle wachtwoorden opslaan als plain-text?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je weet ongetwijfeld dat GoT geen notificaties verstuurd naar mensen over topic-kicks, hoe kom je dan bij het idee dat dit de handigste plek is om contact met hen op te nemen? Het lijkt mij logischer eens te kijken naar hun contactpagina

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@mr.DJ95
Excuus voor de verlate reactie. Wij waren in de veronderstelling dat het topic inactief was geworden, maar zullen nu weer dit topic in de gaten houden.

Wachtwoorden worden niet in plain-text opgeslagen. Wij volgen de laatste "best practices" op dit gebied. Om veiligheidsredenen openbaren wij niet welke technieken en hashing algoritmes wij momenteel gebruiken.

Incidenteel is het voorgekomen dat wij voor een kleine groep accounts een wachtwoord hebben aangemaakt.
Omdat deze personen na accountregistratie te maken hadden met een verlopen activatielink, en het nog niet mogelijk is om een nieuwe activatielink via de website aan te vragen, hebben wij voor deze (kleine) groep personen wachtwoorden aangemaakt met het verzoek deze na het eerste inloggen aan te passen.
Pagina: 1