SLP en COA keys

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:18
Ik ben momenteel bezig op onze inventorysheet op te schonen/up-to-date te maken.
We gebruiken uitsluitend OEM keys, en onze werkstations zijn van Dell.
Hiervoor heb ik het programma Lansweeper geinstalleerd.

Als ik vervolgens de serials bekijk, zijn dit voor bijna alle(dell) werkstations dezelfde key, de zgn. SLP key.
De COA-key, zoals op de sticker op de betreffende werkstations te vinden is, is niet te scannen.

In hoeverre is het nodig deze COA key in mijn inventory op te slaan?
Heb ik voor de herinstallatie deze COA key nodig, of kan ik ook de SLP key gebruiken?
En in hoeverre is het nodig de cd te gebruiken die bij het werkstation geleverd is? Kan ik ook een willekeurige OEM cd pakken van een ander werkstation, zolang dit maar dezelfde windows versie is?

En bij een eventuele inspectie van Microsoft/BSA, moet ik dan deze COA keys ergens centraal hebben, of gaan ze alle werkstations af om te controleren?

Ik zie door de bomen het bos even niet meer, wellicht kan een van jullie me wat duidelijkheid verschaffen.
Uiteraart heb ik al een zoekactie op internet uitgevoerd, waarbij ik wel het verschil tussen deze SLP en COA keys heb kunnen vinden, maar geen antwoord op al mijn andere vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1974
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03 22:56
Hoi, deze vraag staat al een tijdje uit maar wellicht ben je nog steeds geïnteresseerd in een antwoord.

Ik zou beide keys in je inventory zetten. Een herinstallatie met de meegeleverde schijf activeert Windows hoogstwaarschijnlijk automatisch. In dat geval wordt opnieuw de SLP-key gebruikt. Mocht er tijdens de herinstallatie toch om een sleutel gevraagd worden dan moet je de key op de COA gebruiken. Maar waarschijnlijk werkt de SLP key ook, zolang je het meegeleverde herinstallatie-medium maar gebruikt. (Ik ga ervan uit dat je, zoals je in je vraag aangaf, gewoon een schijf van een ander werkstation kunt gebruiken zolang het maar om dezelfde OEM leverancier, hetzelfde type workstation (al is dit misschien al iets minder belangrijk) en om dezelfde Windows versie gaat.

Als je van plan bent een eigen Windows schijf te gebruiken dan kun je alléén de key op de COA gebruiken. De SLP-key zal niet geaccepteerd worden. Voorwaarde is natuurlijk opnieuw dat je dezelfde Windows versie installeert en niet van Home Premium naar Professional gaat :+ maar ik ga ervan uit dat je dat wel weet.

Mocht het je interesseren: de SLP key werkt alleen als er een certificate bestand van de OEM leverancier geïnstalleerd is. Daarnaast moet het BIOS ook SLIC tabel versie 2.1 hebben in het geval van Windows 7.Voldoet de installatie niet aan beide criteria dan wordt de SLP key niet geaccepteert.

Van alle informatie die te vinden is over het onderwerp is dit wel de meest duidelijke die ik ooit tegenkwam.

Hoop dat je er wat mee kunt :)

The Truth Is Our There ✨🛸✨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:18
Met die informatie kan ik een hoop. Ga het artikel uit je link zeker even goed nalezen als ik wat meer tijd heb volgende week.

Wat betreft de inventory: Heb inderdaad in de tussentijd beide keys erin gezet.
Bedankt voor de info!