Twee netwerkaansluitingen

Pagina: 1
Acties:
  • 581 views

• Mr.Vin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-11-2022
Op mijn computer heb ik twee aansluitingen voor een netwerkkabel, en ik heb geen idee wat hier het praktisch nut van is/ wat ik ermee kan?
Heeft iemand een idee?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

2 netwerken maken.

Ey!! Macarena \o/

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-02 10:59
Mr.Vin schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:36:
Op mijn computer heb ik twee aansluitingen voor een twee netwerkkabels, en ik heb geen idee wat hier het praktisch nut van is/ wat ik ermee kan?
Heeft iemand een idee?
O-)

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 23:49

ralpje

Deugpopje

Nee, dan zou hij in totaal vier kabels kunnen aansluiten. ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Een andere computer erbij aanhangen zonder een switch te gebruiken, netwerkverbinding in bridge mode zetten heet dat dan.

Get Airflow, save the world.

Verwijderd

Teaming ; 2 GBit/s verbinding maken.

Kabel testen: ene eind in de ene poort, andere eind in de andere.

Eentje om te gebruiken (lieft de Intel NIC indien aanwezig), eentje om uit te schakelen (de Realtek). ;)

• Mr.Vin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-11-2022
diedazz schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:46:
Een andere computer erbij aanhangen zonder een switch te gebruiken, netwerkverbinding in bridge mode zetten heet dat dan.
Dit heb ik ooit al eens geprobeerd, gewoon een netwerk kabel rechtstreeks in een andere computer stoppen, maar er gebeurde toen helemaal niks.

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Of je kunt deze computer als router gebruiken.
Dit heb ik ooit al eens geprobeerd, gewoon een netwerk kabel rechtstreeks in een andere computer stoppen, maar er gebeurde toen helemaal niks.
Alle opties die hier worden genoemd (meerdere gescheiden netwerken, bridging, teaming, etc.) vereisen ook softwarematige aanpassingen. Dus het wat geavanceerdere netwerkinstellingen knoeien.

Als je geen use case hebt, zou ik me er niet te veel zorgen om maken en gewoon 1 van de 2 poorten onbenut laten.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mr.Vin schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:49:

Dingen gaan niet op magische wijze werken als je zomaar een kabeltje ergens in prikt. Je zal daadwerkelijk configuratiewijzigingen moeten maken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• ThinkCreative
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-02 00:04
Ik gebruik zelf één van mn poorten voor het internet en de andere om het door te sturen naar m'n xbox. Makkelijk te doen door onder netwerk-connecties (oid) de twee adapters te selecteren -> rechter muisknop -> bridge connection. Werkte ook met een laptop.

Eerst viel de switch altijd van m'n kast af en één poort bleek alleen 100Mbit door te sturen, vandaar maar een tweede gekocht en erin gezet. :)

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik ben lang geleden zo begonnen. Nieuwe PC gekocht, zonde om de oude naar de stort te brengen. In één van beide netwerkkaaartje erbij en klaar.
Nou ja klaar, uiteraard moesten de beide computers t.o.v. elkaar herkenbaar zijn, dus even voorzien van een lokaal ip-adres etc. Later een internetshare geïnstalleerd zodat de PC met twee netwerkkaarten diende als router. Pas veel later besloot ik om toch maar een echte router te kopen.

• HaveHam
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Crossover kabel gebruikt toen je dat probeerde of leef ik nog steeds in het verleden :P?

[ Voor 8% gewijzigd door HaveHam op 04-05-2012 18:35 ]

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-02 15:50

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mr.Vin schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:36:
Op mijn computer heb ik twee aansluitingen voor een netwerkkabel, en ik heb geen idee wat hier het praktisch nut van is/ wat ik ermee kan?
Heeft iemand een idee?
Met de juiste software en instellingen zou je in weze het volgende kunnen bereiken
  1. Twee gescheiden netwerken met aparte IP ranges, en ertussen routeren
  2. Eén virtuele netwerk adapter door te teamen
Optie 1 is leuk als je een software router wilt maken. Leuk met pfsense of monowall erop.
Optie 2 vereist overigens wel een switch die dit aankan, en de meeste huis, tuin en keuken dingen kunnen dat niet.

Als je het niet gebruikt, dan kan je er 1 gewoon uitgeschakeld laten. Niets aan de hand

Ten slotte verwachten we enige inzet van de gebruikers. Je had zelf minimaal wel eens kunnen zoeken op de mogelijkheden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.