[win7] thumbs.db - hel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 09:26
Ik gebruik al een tijdje windows 7.

Ik heb een probleem met thumb.db bestanden.
Ze worden enorm groot, en ze zijn blijkbaar helemaal niet nodig om in de verkenner een "voorbeeld" te laten zien.

Er is blijkbaar een verschil tussen een voorbeeld, en een pictogram.

een ander probleem is dat door het "bijwrken"van de thumb.db bestanden, deze in mijn lijst steeds weer bovenaan springen, omdat ik de detail-view gebruik, geordend op datum.

als laatste is het een probleem dat de thumb.db bestanden telkens in gebruik blijven van windows, waardoor je ze niet kunt deleten. en zelfs de mapnaam waarin het thumb.db bestand staat niet kunt hernoemen (of wijzigen.

ik erger me er bont en blauw aan, dit probleem was er onder windows xp of vista namelijk niet.

ik heb heus gezocht, en de oplossingen varieren van een instelling wijzigen bij de mapopties, het verwijderen van adobe software of je view instellen op grote pictogrammen oid.

Ik heb het allemaal geprobeerd, maar het enige dat echt werkt, is om je view op grote pictogrammen te zetten.
de andere hebben weer andere bijwerkingen. zo kun je wel voorkomen dat de thumb.db bestanden worden gemaakt door aan te vinken dat altijd pictogrammen gebuikt moeten wordenen geen miniaturen, maar dan heb je dus voorbeeldje meer. ( en zoals ik al zei, een thumbs.db file is niet nodig voor die leuke voorbeeldjes)
er zijn een aantal views die er blijkbaar voor zorgen dat de thumbs gelckt blijven, terwijl dat in andere views niet het geval is.

de thumb.db bestanden worden ook telkens pas aangemaakt als er een nieuw bestand, waarvan een miniatuur kan worden gemaakt, wordt toegevoegd aan een map ( of een kopie wordt gemaakt) dus niet bij een nieuw tekst.txt bestandje oid.

Ik zou dus graag willen weten welk proces dat doet, en waarom, en vooral ook, waarom dit bestand de ene keer wel en de andere keer niet verwijderd kan worden, afhankelijk van de view ( detail, grote pictogrammen )

bovenstaande dus alleen om toch nog eens te proberen om verder te komen dan de eerder genoemde manieren om hiermee om te gaan.

Het lijkt me namelijk echt een bug waar iets aan gedaan kan (moet?) worden.

het komt bij mij namelijk over alsof thumbs.db een legacy iets is, dat met de nieuwe views is windows 7 opeens niet meer goed wordt afgehandeld in de legacy views van windows explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
probeer maar eens dat uit te zetten op een windows 7 machine, in een domein. goedit, leuk, geen toegang, yuitvoeren als admin? leuk, maar ik werk niet met het admin account of adminrechten, de instelling voor thumbs opslaan in cache kan ik voor mijzelf of elke andere gebruiker, dus niet uitzetten.
echt waar. ik meende dat ik al gezegd had dat ik heus wel heb gegoogled, en noemde ook een aantal gesugereerde oplossingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37
engelbertus schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 00:42:
probeer maar eens dat uit te zetten op een windows 7 machine, in een domein. goedit, leuk, geen toegang, yuitvoeren als admin? leuk, maar ik werk niet met het admin account of adminrechten, de instelling voor thumbs opslaan in cache kan ik voor mijzelf of elke andere gebruiker, dus niet uitzetten.
echt waar. ik meende dat ik al gezegd had dat ik heus wel heb gegoogled, en noemde ook een aantal gesugereerde oplossingen....
PC in een domein? Kaart je probleem eens aan bij de systeembeheerder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
die vindt het niet zo erg dat er thumb.db files komen, en dus geen prioriteit
zit ik wel steeds met mapjes uit zipfiles die ik never nooit weer weg krijg of hernoemd krijg, zonder allerlei toeren uit te halen, en ik niet alleen ook mijn collega, die dat dus maar laat zitten -> teringbende in projectdirectories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:42

Videopac

Rommelt wat aan.

Dat is het wel als je W7 Home Premium hebt en daar klaarblijkelijk geen gpedit.msc op aanwezig is.
Dat hele thumbs.db / green bar slo-mo gedoe in de Windows Explorer is zeer irritant.

De vraag is dus: hoe lost je dit structureel op op een W7 Home Premium PC zonder gpedit.msc?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-10 16:39
Ik kom de volgende site tegen middels Google:

http://danieldoyle.me.uk/turn-off-thumbs-db-in-windows-7/

Geen garantie op de werking (en ben voorzichting in het register) want ik heb zelf geen Windows 7 Home installatie voor handen.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

engelbertus schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 00:54:
die vindt het niet zo erg dat er thumb.db files komen, en dus geen prioriteit
zit ik wel steeds met mapjes uit zipfiles die ik never nooit weer weg krijg of hernoemd krijg, zonder allerlei toeren uit te halen, en ik niet alleen ook mijn collega, die dat dus maar laat zitten -> teringbende in projectdirectories.
Misschien moet je je sysadmin dan eens duidelijk maken hoeveel tijd je ermee verliest. En dat hij voor jou werkt, niet jij voor hem.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:59
Bart schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:58:
Ik kom de volgende site tegen middels Google:

http://danieldoyle.me.uk/turn-off-thumbs-db-in-windows-7/

Geen garantie op de werking (en ben voorzichting in het register) want ik heb zelf geen Windows 7 Home installatie voor handen.
Toevallig vanmorgen ook besloten een einde te maken aan thumbs.db en het is gelukt via deze manier (via het register dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Miyamoto schreef op maandag 09 december 2013 @ 19:24:
[...]Toevallig vanmorgen ook besloten een einde te maken aan thumbs.db en het is gelukt via deze manier (via het register dus).
Dit werkt totdat het groupPolicy updateInterval verlopen is (standaard ½ uur).
Daarna wordt de registry key weer gewoon naar z'n default waarde gezet

En da's nog afgezien van de vraag of TS überhaupt regEdit mag draaien, op z'n PC

Voor de rest ben ik het eens met _Thanatos_. En als sysAdmin niet wil luisteren, stap je gewoon naar je manager en rekent hem voor: jouw uurloon x tijdsverlies x aantal collega's. Dat moet altijd hoger uitkomen dan sysAdmin die twee minuten werk heeft om 't probleem op te lossen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1