Toon posts:

Computer crashed wanneer Boxen aan worden gezet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
*UPDATE*

Na dit aarde verhaal heb ik geprobeerd mijn boksen op een ander stopcontact aan te sluiten en dan werkt het allemaal wel. Toen ik het met de andere computer probeerde zat die computer ook op een ander stopcontact.

Wat betekend dit voor mij en wat kan ik er aan doen?

Al mijn stopcontacten in dit huis zijn niet geaard en aangezien ik antikraak woon kan ik hier ook vrij weinig aan doen.

Geachte lezers,

Ik heb ongeveer 5 maanden geleden een systeem aangeschaft via de budget pricewatch van dit forum en mijzelf wijsgemaakt dat ik het wel even in elkaar kon zitten. Dat goed op een probleem na.

Waneer ik de (nieuwe gekochte) boxen aanzette of soms zelfs als ik ze aansloot op mijn pc crashde mijn pc en rebootte zichzelf. Ik wist niet goed wat ik ermee aan moest maar heb het (heel dom) genegeerd.

Nu is er een nieuw probleem bijgekomen dat mijn pc zomaar uit zichzelf opnieuw opstartte en het tijdens het opnieuw opstartte over een power surge had. Ik heb geen idee wat er veranderd is.

Ik heb de boxen geprobeerd op een andere pc maar daar komt dit probleem niet voor. Maar als ik andere boxen op mijn pc aansluit komt gebeurd er ook niks.

Nu is mijn vraag is mijn moederbord stuk?, mijn boxen?, kan het zijn dat er ergens kortsluiting optreed?

Bij voorbaat dank voor het lezen van dit hele verhaal en alle hulp is meer dan welkom.

mvg Tim

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2012 14:44 ]

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

power surge = kortsluiting ja.

is je pc geaard? bouw het desnoods opnieuw in omdat het wel eens voor wilt komen dat je hardware raar tegen je kast aan wilt zitten.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-02 09:32

Pixeltje

Woo-woohoo!

Allereerst: Heb je spacers (die koperkleurige afstandhouders) tussen het moederbord en de computerkast gezet?

Als ik het goed begrijp crasht je pc dus _niet_ als je een andere speakerset aansluit op de computer?

Dat zou het verhaal wat lastiger maken, want tijdens het lezen van je verhaal dacht ik aan sluiting in je computer door het aansluiten van speakers. Ik ga er nu even van uit dat je de speakers aansluit op de audiopoorten van het moederbord.

Kun je de kabel die tussen je speakers en de computer loopt vervangen? If so: wat gebeurd er dan?

Over het random crashen en powersurge: Dat lijkt te duiden op een probleem met de voeding, kun je een andere voeding testen of (in de BIOS of met bijvoorbeeld SIW for windows) de voltages uitlezen?

[ Voor 8% gewijzigd door Pixeltje op 04-05-2012 13:49 ]

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

Verwijderd

Topicstarter
Fordox schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:47:
power surge = kortsluiting ja.

is je pc geaard? bouw het desnoods opnieuw in omdat het wel eens voor wilt komen dat je hardware raar tegen je kast aan wilt zitten.
Ik denk niet dat mijn pc geaard is want ik heb niet speciaal hier iets voor gedaan, Het opnieuw inbouwen zat ik ook aan te denken en dan evt het beschermplaatje tussen moederboard en de pluggen achterwege laten? kan dit kortsluiting veroorzaken?

Verwijderd

Topicstarter
Pixeltje schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:48:
Allereerst: Heb je spacers (die koperkleurige afstandhouders) tussen het moederbord en de computerkast gezet?

Als ik het goed begrijp crasht je pc dus _niet_ als je een andere speakerset aansluit op de computer?

Dat zou het verhaal wat lastiger maken, want tijdens het lezen van je verhaal dacht ik aan sluiting in je computer door het aansluiten van speakers. Ik ga er nu even van uit dat je de speakers aansluit op de audiopoorten van het moederbord.

Kun je de kabel die tussen je speakers en de computer loopt vervangen? If so: wat gebeurd er dan?

Over het random crashen en powersurge: Dat lijkt te duiden op een probleem met de voeding, kun je een andere voeding testen of (in de BIOS of met bijvoorbeeld SIW for windows) de voltages uitlezen?
Ja ik heb de afstandhouertjes gebruikt die ik heb gekregen bij mijn kast.

Ja klopt ik sluit het aan op mijn moederboard, sorry voor het niet vermelden.

Heb helaas geen andere voeding maar ik zal even uitzoeken hoe ik de voltages kan uitlezen en dan reply ik weer.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:54:
[...]

Ja ik heb de afstandhouertjes gebruikt die ik heb gekregen bij mijn kast.

Ja klopt ik sluit het aan op mijn moederboard, sorry voor het niet vermelden.

Heb helaas geen andere voeding maar ik zal even uitzoeken hoe ik de voltages kan uitlezen en dan reply ik weer.
De afstandhouders die voorgemonteerd zitten in je kast hoeven niet perse allemaal op de juiste plek te zitten voor jou moederbord. Als je een ATX moederbord hebt past het vaak wel, maar als jij een kleiner moederbord hebt kan het zijn dat er één of twee voorgemonteerde afstandhouders op de verkeerde plek zitten en dus kortsluiting kunnen maken. Heb je gecontroleerd of die dingen op de juiste plek zitten?

Overigens kun je je eigen post aanpassen als je er meer informatie aan wilt toevoegen, zo hoef je niet twee keer onder elkaar te posten;) Gebruik om je post te wijzigen de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop die je rechtsboven je eigen posts vind:)

De voltages zou je uit moeten kunnen lezen in je BIOS, vaak onder "system status" of iets met dezelfde strekking.

Kun je voor de volledigheid ook nog even de specs van je computer opsommen? Zet die info even in je startpost (met de edit knop dus), dan is het voor iedereen die je topic bezoekt meteen duidelijk :)
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:52:
[...]
Ik denk niet dat mijn pc geaard is want ik heb niet speciaal hier iets voor gedaan, Het opnieuw inbouwen zat ik ook aan te denken en dan evt het beschermplaatje tussen moederboard en de pluggen achterwege laten? kan dit kortsluiting veroorzaken?
Je hoeft er niets voor te doen om je computer te aarden ;) Waar het om gaat is dat de computer is aangesloten op een geaard stopcontact. Die hebben behalve twee gaten voor de stekker, ook twee verende koperen "clips" aan de zijkant (zie foto)

Ongeaard:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/57/Stopcontact.jpg/200px-Stopcontact.jpg

Geaard: (let op de "clips" aan de boven- en onderkant van elke aansluiting)
Afbeeldingslocatie: http://www.electroshop.nl/product_images/a/248/Gira_F100_dubbele_wandcontactdoos_met_randaarde_incl._afdekraam_zuiverwit_glanzend__77670_zoom.gif

[ Voor 33% gewijzigd door Pixeltje op 04-05-2012 14:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de Reactie zo ver.

Heb dit gevonden in mijn Bios:

VCORE Voltage: 1.392v
3.3V 3.324
5v 5.070
12v 12.028,

Krijg alleen het idee dat u dit niet bedoelde, heb daarom SIW geinstalleerd en ben daar nog in aan het zoeken.

De afstandshouders heb ik er zelf ingedraaid en alleen op plaatsten waar het moederbord al een ""plaats waar je een schroefdoorsteekt"" plek had.

Bedankt voor de plaatjes!

Ik woon nogal in een oud pand, het antwoord is ja en nee. mijn PC is aangesloten op een verlengdoos, en die is geaard. Maar het stopcontact in de muur is vrij van pinnetjes.

Echt heel erg bedankt voor de hulp zover.

p.s. Ik bedenk me wel net nu dat "het random crashen" pas vandaag is begonnen en ik gister een nieuwe muis heb gekocht. Die had ik aangesloten op een USB 3.0 poort die ik nog nooit had gebruikt.

Met deze nieuwe informatie komt toch het moederbord sterker in de verdenking.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2012 14:14 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als het stopcontact niet geaard is, dan is je PC ook niet geaard.

Verwijderd

Topicstarter
*UPDATE*

Na dit aarde verhaal heb ik geprobeerd mijn boksen op een ander stopcontact aan te sluiten en dan werkt het allemaal wel. Toen ik het met de andere computer probeerde zat die computer ook op een ander stopcontact.

Wat betekend dit voor mij en wat kan ik er aan doen?

Al mijn stopcontacten in dit huis zijn niet geaard en aangezien ik antikraak woon kan ik hier ook vrij weinig aan doen.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dan is er iets fout in de boxen.
Er zijn in nederland veel oude huizen zonder aarde (ik woon ook in een dergelijk huis). Als alles in orde is met je apparatuur, heb je ook geen aarde nodig. Als iets niet in orde is met je apparatuur, kan het hebben van aarde voorkomen dat er bijv brand ontstaat, of dat je een oplawaai krijgt. Neemt niet weg dat je de defekte apparatuur wel moet repareren of vervangen, of je nu aarde hebt of niet.

Verwijderd

Reepje schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:07:
Als alles in orde is met je apparatuur, heb je ook geen aarde nodig.
Nee, dat klopt. Als je niet aardt kan er wel van alles stuk gaan........
Bovendien kan schade ook veroorzaakt worden door apparatuur die op dezelfde groep hangt en stuk gaat.
Als iets niet in orde is met je apparatuur, kan het hebben van aarde voorkomen dat er bijv brand ontstaat, of dat je een oplawaai krijgt. Neemt niet weg dat je de defekte apparatuur wel moet repareren of vervangen, of je nu aarde hebt of niet.
Beter voorkomen dan genezen zou ik zeggen.........
Leesvoer:
http://www.trinitycomputers.nl/n%20aarde.htm

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:25
Ik kan nog steeds nergens lezen wat voor voeding je in je pc hebt zitten.
Kortom: specs?

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Om je apperatuur geaard te krijgen kun je een kabel aan je pc-kast vast schroeven. Deze verbind je dan met enkel de aarde van een geaard stopcontact of met een radiator, die zijn namelijk normaal gesproken ook geaard.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:42
A4- schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 09:01:
Om je apperatuur geaard te krijgen kun je een kabel aan je pc-kast vast schroeven. Deze verbind je dan met enkel de aarde van een geaard stopcontact of met een radiator, die zijn namelijk normaal gesproken ook geaard.
NOOIT aan een radiator vastmaken!!!!!!!!!!!

Dat is echt levens gevaarlijk.

Weet je wat er gebeurd wanneer daar 230 volt op komt te staan en je kind gaat lekker met zijn rug er tegen aanzitten want dat is lekker warm!

• Hell-Slave
tlpeter schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 09:05:
[...]

NOOIT aan een radiator vastmaken!!!!!!!!!!!

Dat is echt levens gevaarlijk.

Weet je wat er gebeurd wanneer daar 230 volt op komt te staan en je kind gaat lekker met zijn rug er tegen aanzitten want dat is lekker warm!
Als het goed is komt daar dan geen 230V op te staan het is immers geaard. :D
Maar het is gewoon not done.
In sommige huizen worden namelijk kunststoffen leidingen gebruikt om de radiatoren aan te sluiten en dan werkt dit niet, dus gewoon niet doen.
Trek gewoon even een aarddraadje.

• tlpeter
Als het goed is niet maar het is niet altijd in orde.

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-02 17:08
Als je de aarding van de radiator niet vertrouwd (haal trouwens wel eerst de verf van het metaal af waar je de kabel aan vastmaakt) kijk dan of je aan de gevel van het pand een bliksemafleider ziet; trek daar dan een kabel naar toe.

Elk apparaat afzonderlijk aarden is onpraktisch. Koop een stekkerdoos met verlengsnoer voor stekkers met aarding, gebruik éen van de aardepluggen om de hele doos te aarden en gebruik de overige stekkeringangen voor apparaten.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• tlpeter
Een hoop suggesties maar de beste is om er een geaard stopcontact van te maken op de officiële manier.
Alle centraaldozen zouden een aarde moeten hebben.
Dus er hoeft alleen maar een aarde draad bijgetrokken worden naar het stopcontact.
Andere stopcontact er op met randaarde en het probleem is opgelost.

• Hell-Slave
tlpeter schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 09:42:
Een hoop suggesties maar de beste is om er een geaard stopcontact van te maken op de officiële manier.
Dus er hoeft alleen maar een aarde draad bijgetrokken worden naar het stopcontact.
Andere stopcontact er op met randaarde en het probleem is opgelost.
Prima idee maar voor de TS niet van toepassing, hij zit namelijk in een anti-kraak pand.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik lach met rot.
28 jaar lang ben ik nu met computers bezig, en nog nooit heb ik geaarde stopcontacten gebruikt.

En toch is er nooit wat kapotgegaan. Oh ja, 1 keer een gare geheugenmodule. En dat was in een laptop (die overigens nooit geaard zijn, en je neemt ze nog wel op je schoot, ra ra hoe kan dat?)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 21:29

heuveltje

KoelkastFilosoof

tlpeter schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 09:42:
Hoe kom je daar nu weer bij ?
Dat is zeker niet het geval bij oude huizen, enbij de wat modernere huizen word het meestal wel gedaan, maar het is niet verplicht!

Verder met hierboven.
Werk zelf ook al tientallen jaren met pc's die niet op aarde zijn aangesloten (oud huizen), nog nooit een probleem mee gehad.

[ Voor 18% gewijzigd door heuveltje op 05-05-2012 10:04 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Hell-Slave
Een laptop krijgt een galvanisch gescheiden DC spanning en heeft geen last van de filters die aan aarde moeten liggen om goed te werken zoals in een normale pc voeding.
Leg je een pc voeding niet aan aarde komt er op je pc kast ongeveer 110V AC te staan, dan aansluiten van randapparatuur kan een gevaarlijke spannings potentiaal opleveren wat elektronica niet leuk vind.

http://www.epanorama.net/documents/pc/ungrounded_pc.html

[ Voor 7% gewijzigd door Hell-Slave op 05-05-2012 10:19 ]

• Allewiljoe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-01 21:45
In het begin van deze thread wordt er over kortsluiting en aarding gesproken.
Als ik het goed voor heb kan men een kortsluiting niet oplossen door het toestel te aarden.

Kort:
kortsluiting : lijn en nul worden doorverbonden waardoor de stroom hoog oploopt door de lage weerstand
verliesstroom: een spanning van de lijn maakt contact met een geleidend onderdeel, bvb. pc case, waardoor deze onder spanning staat, hierdoor kun je een elektrische schok van je apparaat krijgen.

Ik weet niet zeker of het tegengaan van het rebooten van je pc een aardingszaak is. Eigenlijk is een aarding een veiligheidsmaatregel en zeker geen remedie.

Daarnaast weet ik helemaal niet zeker of die aarding ook daadwerkelijk zou 'werken'. De netspanning wordt in de voeding via een transformator op 12VDC (voor de eenvoud) gebracht. Indien er dan binnenin je pc een 12V spanning op de kast wordt gezet lijkt het mij dat de aarding daar geen zoden aan de dijk brengt?

Mijn besluit is dan ook echter dat je die hele aarding moet vergeten en doelgericht trachten naar de oorzaak van je probleem te zoeken door eliminatie.

• Hell-Slave
Een 110V AC spanning kan rare dingen doen met elektronica wat er gevoelig voor is.
Maar meer waarschijnlijk is dat die voeding niet meer goed werkt.
Misschien is het wel een Sweex. :X

Verwijderd

heuveltje schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 10:03:
[...]

En hoe kom jij daar nu weer bij ?
Dat is zeker niet het geval bij oude huizen, enbij de wat modernere huizen word het meestal wel gedaan, maar het is niet verplicht!
Hoe kom jij daar nu weer bij?
Even voor alle duidelijkheid:
vanaf 1 januari 1997 zijn deze in nieuwbouwhuizen verplicht te gebruiken, hierin zijn uitsluitend
stopcontacten met randaarde toegestaan.

In huizen gebouwd voor 1 januari 1997 waren en zijn in de volgende situaties ook stopcontacten met
randaarde verplicht:

• natte ruimtes (keuken, garage, bijkeuken)
• buiten

Hierbij geldt wel de regel dat als je een huis hebt van voor 1997, Dat wanneer je aanpassingen doet in je elektra de actuele regels gelden.
Dit houd dus in dat je in dat geval ook geaarde wandcontact dozen dient te gebruiken.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 21:29

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 10:44:
[...]

Hoe kom jij daar nu weer bij?
Even voor alle duidelijkheid:

[...]
OK onhandig verwoord.
Maar mijn punt is dat
Er maar een kleine kans is dat er daadwerkelijk een aarde kabel in je centraaldoos te vinden is
Dat geld dus voor zowel oude (denk pre jaren 80) als semi moderne (jaren 80 tot eind 90) huizen
tenzij je huis jonger dan 14 jaar is (wat in mijn optiek voor huizen nieuw is) maar de kans dat je die anti kraak krijgt is niet zo groot :0

[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 05-05-2012 11:04 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
*Update*

Dag allemaal bedankt voor alle reacties. Dacht echt dat het probleem aan mijn boxen lag omdat ik het getest met de boxen van mijn vriendin en daar werkte die prima mee met aan en uitzetten.

Nu kwam ik echter tot de ontdekking dat mijn PC ook keihard crashed als ik de boxen van mijn broer aansluit.

Betekend dit dat mijn Moederbord stuk is?

Ik krijg de volgende informatie van ""who crashed""

On Mon 21-5-2012 20:23:47 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\052112-20217-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x4A4F1C)
Bugcheck code: 0x124 (0x0, 0xFFFFFA8007DA14F8, 0x0, 0x0)
Error: WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This bug check indicates that a fatal hardware error has occurred. This bug check uses the error data that is provided by the Windows Hardware Error Architecture (WHEA).
This is likely to be caused by a hardware problem problem. This problem might be caused by a thermal issue.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver which cannot be identified at this time.

En mijn realiability and problem history van windows 7 geeft aan dat:

Windows Audio Device Graph Isolation <> stopped working

en in veel mindere mate:

Windows <> Unexpected video hardware error

Ik zit begin nu wel heel erg veel de indruk te krijgen dat de schuld ligt bij het moederbord.

Wat raden jullie mij aan?, nieuw moederbord aanschaffen? gewoon mee blijven werken en hopen dat er niks gebeurd?

alle hulp is wederom welkom en bij voorbaat dank

Tim

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Reepje schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 09:54:
Ik lach met rot.
28 jaar lang ben ik nu met computers bezig, en nog nooit heb ik geaarde stopcontacten gebruikt.

En toch is er nooit wat kapotgegaan. Oh ja, 1 keer een gare geheugenmodule. En dat was in een laptop (die overigens nooit geaard zijn, en je neemt ze nog wel op je schoot, ra ra hoe kan dat?)
Nounou, das kort door de bocht: Een laptop werkt vanaf de adapter op gelijkstroom, en gelijkstroom hoeft zo goed als nooit geaard te worden. De meeste laptopadapters zijn wel gewoon voorzien van een aardepen in de aansluiting naar het snoer wat je in de WCD steekt.

Ook hier geldt dat als je die adapter vervolgens aansluit op een ongeaarde WCD, er dingen fout kunnen gaan.

@ TS:
Het gebeurt zo te zien alleen maar als je speakers aansluit, en daardoor lijkt het er inderdaad op dat er iets in het audiogedeelte van je moederbord brak is. Is het onderzoeken waard. Als je een ander moederbord kunt lenen of hebt liggen, prik daar dan eens al je componenten in en kijk wat er gebeurd als je die speakers aansluit. 'Tis een beetje een longshot, maar als het niet aan de speakers ligt én op geaarde en ongeaarde WCD's voorkomt zeg ik dat het probleem ín je computer zit.

[ Voor 23% gewijzigd door Pixeltje op 23-05-2012 08:27 ]

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Misschien een beetje een long shot, maar veel geluidschips detecteren het als er iets in een van de aansluitingen gestoken wordt. Dit zal je zien in de software die erbij geleverd wordt, dan wordt een aansluiting gekleurd weergegeven ipv grayed out. Zoals hieronder aan de rechterkant: je ziet dat er nu alleen iets in de groene aansluiting zit:
Afbeeldingslocatie: http://newsoftwarebuzzer.na47.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2012/03/windows-8-audio-problem-1.jpg?9d7bd4
Wellicht heb je gewoon een softwareprobleem waardoor je PC reboot tijdens dit proces. Probeer de drivers en software van je geluidschip eens te verwijderen, nieuw te downloaden en nog eens te installeren?
Ik weet het: het lijkt veel meer op een probleem met aarding/potentiaalverschil etc, maar het kan geen kwaad om het uit te sluiten toch? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Wokkels op 23-05-2012 10:46 ]

Permanent wintericon!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-02 10:52
@Wokkels
Dat lijkt mij sterk. Het crash rapport wat TS opgeeft wijst toch echt op falende hardware, waar Windows niet mee overweg kan.

edit:
en uit die dump zou je wellicht nog veeeeeel meer kunnen halen.

edit2:
Drivers kunnen het ook niet zijn, aangezien TS Windows 7 draait. Daar draaien sound drivers in User mode en niet Kernel mode. Je kernel zou dus niet mogen crashen van een falende driver zoals in XP wel kon.

[ Voor 55% gewijzigd door Meekoh op 23-05-2012 11:26 ]

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
*Nieuwe ramp*

Ok net bijgekomen van een mini hard aanval,

Mijn computer startte net opnieuw op, waarbij ik de melding kreeg dat Asus mijn computer heeft beschermd tegen een "unstable power unit"

Kunnen al mijn problemen aan mijn power unit liggen?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:33

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ja, dat kan.

Als je de boxen inschakelt of aansluit kunnen deze flink wat verstoring op de netspanning veroorzaken. Dit hoor je ook soms in knalletjes/plopjes als je ze inschakelt of aansluit. Maar, het kan ook zijn dat het dus een aardingsprobleem is (zoals het vermoeden in het begin van dit topic), omdat de netfilters in je voeding afhankelijk zijn van de aarde.

Je weet met deze melding dus nog steeds niet zeker wat de oorzaak is.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Kalief schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 09:38:
Als je de aarding van de radiator niet vertrouwd (haal trouwens wel eerst de verf van het metaal af waar je de kabel aan vastmaakt) kijk dan of je aan de gevel van het pand een bliksemafleider ziet; trek daar dan een kabel naar toe.
Dat wordt leuk voor je net geaard apparaat als de bliksemafleider zijn werk doet :+
Pagina: 1