[PPT 2010] Diavoorstelling op 2e scherm verkeerde resolutie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Situatie:

- HP Probook laptop met Windows 7 en MS Powerpoint 2010
- Samsung SM 460MX-3 HD 16:9 scherm
- 2 VGA kabels (kom ik zo op terug).

Wat doe ik?
Ik heb een prachtige preso in powerpoint in 16:9 formaat. Dit werkt uitstekend op diverse schermen, beamers, TV's etc. Even het scherm uitbreiden, aanvinken dat ik de diavoorstelling op het tweede scherm wil en het werkt als een malle.

zo ook bij een opdrachtgever waar ik vaak kom met bovenstaande setup. Beeld ging over ordinaire VGA-kabel en op het 16:9 scherm kwam de presentatie er prachtig uit zoals het hoort.

Nu is er recent daar de VGA kabel vervangen door een 3m lange kabel. Het scherm wordt herkend als niet PnP monitor (ik weet niet hoe het met de vorige kabel was) maar Windows 7 stuurt hem in de goede resolutie aan. Wallpaper en programmavensters zien er nog steeds keurig uit op het tweede scherm. Maar nu het gekke; aangezien (naar ik aanneem) Powerpoint ook geen idee heeft welke resolutie het tweede scherm heeft gaat het mis. Mijn presentatie wordt een soort van letterbox geknepen en ik eindig met zwarte balken boven en onder. Dus de hele omgeving en achtergrond blijft goed, maar de fullscreen diavoorstelling is uit het verband.

Veel al geprobeerd; in powerpoint de resolutie aangeven van tweede scherm, de laptop niet uitbreiden maar dupliceren, etc etc. Krijg het niet voor elkaar.

De betreffende menu-items staan hier:
powerpoint 2e scherm

dit is andere situatie overigens (hier op kantoor). Spelen met die resolutie helpt niet alsmede vinkje bij presentatorweergave.

Ik ben door mijn ideeën heen. Jullie?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
kick! is dit misschien iets voor andere categorie als harde waren?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Als je het echt met andere applicaties niet hebt, dus bijv de verkenner of Word laat de juiste resolutie zien, lijkt OFF me wel de juiste plaats.

Als het met een oudere kabel wel werkt, is dat in ieder geval een inkoppertje: andere kabel gebruiken.

Maar dan nog is het raar dat expliciet alleen PPT anders reageert (als ik je goed begrijp komt bijv de verkenner of Word wel in de juiste resolutie en verhouding over). Misschien vanwege fullscreen. Heb je de juiste videodrivers? (Oude: probeer nieuwere. Nieuwste: probeer oudere).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
ik heb weer wat verder lopen prutsen want er was een buitenkansje; hier op het werk werd ineens een kabel vervangen bij een 46" LED en zowaar... zelfde gebeurde.
Iets verder googlen levert op dat veel Beamer-eigenaren zelfde probleem hebben als ze met paar extenders hun beamer aansturen die aan het plafond hangt. Rare of verkeerde resoluties.

Probleem is dat Samsung geen drivers of icm-profielen meer heeft voor moderne hardware. Ik kan dus niet even een driver op die non PNP monitor gooien, dan zou ik er al zijn. Ik kan wel kiezen voor hogere resoluties (en ook 16:9-achtigen) en dat werkt, maar het is duidelijk niet native en crystal clear...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ik bedoelde eigenlijk videodrivers op je Windows-client. Maar begrijp ik goed dat het dus niet alleen om PPT gaat maar ook willekeurige andere applicaties? Dan is OFF inderdaad niet de juiste plaats.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
ja maar er zijn dus geen drivers / icm profielen voor die nieuwe monitoren helaas. En kan geen 1920x1080 kiezen voor een non PNP monitor.

Het gaat inderdaad om meer dan ppt. Het zit echt in de combinatie windows / nonpnp (door lange kabel).

Zal eens bij systeembeheer leuren om een betere lange kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dan toch maar even verplaatsen, ik gok dat VB het beste past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Nou het is uiteindelijk opgelost!

Bij nader onderzoek bleek de korte VGA-kabel een 15 pins kabel te zijn en de lange een 14 pins kabel waardoor hoge resoluties (full HD) niet goed gaan. Oplossing was de aanschaf van een 15 pins (lange) kabel en ineens werkte alles weer (gedetecteerd als Samsung scherm en 1920x1080 van de preso ging prachtig naar het scherm)

Pagina: 1